ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

כל מה שרציתם לדעת על כלבי תחש ובעיות גב פריצת דיסק IVDD

כלבי תחש ופריצת דיסק (IVDD), כל מה שרציתם וחשוב לדעת

פריצת דיסק בכלבים היא בעיה שידוע כי התחש (Dachshund) הוא אחד הגזעים שנוטים לסבול ממנה. כלבי תחש רבים עשויים להיות משותקים באופן חלקי או מלא, או בעלי יכולת תנועה מוגבלת וכאבים הקשורים לבעיות בעמוד השדרה בשלב מסוים בחייהם. הסיבה לכך היא רגליהם הקצרות, עמוד השדרה הארוך של התחש והנטייה הגנטית לסבול ממצב רפואי שנקרא IVDD ש-1 מכל 4 תחש יסבול ממנו. ישנן שתי שיטות עיקריות להתמודדות עם הבעיה ולמרות שהן לא תמיד עובדות ב-100%, הן יעילות ועזרו לכלבים רבים לשיפור באיכות החיים ולחיות חיים ארוכים ומספקים עם בעליהם.

שימו לב: אם מצאת את המאמר הזה כי התחש שלך פתאום מתקשה ללכת וזקוק לעזרה, אנא קראו את המאמר על מה לעשות אם הכלב שלך משותק פתאום.

אני רוצה לעזור לאנשים להבין מדוע כלבי תחש נוטים לבעיות גב, כיצד לזהות בעיות גב, ומה הם יכולים לעשות כדי למנוע אותן.

המשיכו לקרוא את המאמר הזה אם יש לכם כלב תחש. כאן תמצאו את מידע שחשוב לדעת על הבריאות שלו במה שקשור לבעיות גב ועמוד שדרה.

עובדות על בעיות גב אצל כלב התחש

ישנן שלוש דרכים שבהן תחש יכול להיפגע בגב שלו.

1. הגורם הראשון פחות שכיח: פציעה חמורה. פציעות כאלה מתרחשות כאשר כלב נופל, דורכים עליו, הוא נקלע לתאונת דרכים וכו'.

2. הגורם השני זה זקנה. כלבים מבוגרים שקודם לכן לא סבלו מבעיות גב מפתחים אותן, לרוב מדובר בתוצאה של שחיקה רגילה בעמוד השדרה כשהם מתבגרים.

3. הגורם השלישי והנפוץ ביותר היא תוצאה של ניוון דיסק בעמוד השדרה: פריצת דיסק אצל כלבים (IVDD).

פריצת דיסק היא הנושא שלנו כאן.

פריצת דיסק אצל כלב התחש

IVDD היא מחלה ניוונית הגורמת לדיסקים בעמוד השדרה להישחק מהר מהרגיל.

הדיסקים מסתיידים, הופכים לפגיעים יותר ונקרעים. IVDD מתחיל כאשר השכבה הפנימית דמויית הג'לי מתחילה להתקשות, כך שהיא לא יכולה להגן על עמוד השדרה כמו שצריך.

כאשר השכבה הפנימית הזו בולטת או אפילו יוצאת (פריצת דיסק), היא גורמת ללחץ על חוט השדרה של הכלב. זה יכול לבלוט מעט או הרבה, ולגרום לבעיות קלות עד חמורות.

חלק מהבעיות הנגרמות על ידי פריצת דיסק הן הרבה יותר חמורות מאחרות, אבל כולן משפיעות במידה מסוימת על הבריאות ואיכות החיים שלו.

להלן כמה עובדות על פציעות גב הקשורות לפריצת דיסק.

הערה: IVDD יכול להשפיע גם על הדיסקים בצוואר. זה פחות נפוץ (אך חשוב לא פחות להיות מודע לכך), אך אני אתייחס בעיקר לפציעות גב כתוצאה מפריצת דיסק במאמר זה.

ניוון ופריצת דיסק אצל כלב התחש היא מחלה גנטית

פריצת דיסק שנפוצה אצל כלב התחש ובגזעים קטנים אחרים גורמת לכך שהטבעת הפיברוטית עוברת הסתיידות ומתחילה להיקרע וזה מגדיל את הסיכון לדיסק לפרוץ או לבלוט. זה יכול לקרות ללא אזהרה מוקדמת ולהגרם מקפיצה בחוץ או מהספה שכלבכם רגיל לקפוץ ממנה.

פריצת דיסק כזו יכולה להוביל לכאב קל, כאב חמור ואפילו שיתוק חלקי או מלא אם זה לא מטופל ולכן חשוב לבדוק ולטפל ברגע ששמים לב לבעיה.

פריצת דיסק תקרה ל- 25% מכלבי התחש ואין לכם דרך למנוע זאת, אך זה לא אומר שחייבים להיות מודעים לבעיה ולטפל בה.

ישנם שני טיפולים עיקריים לפציעת גב הקשורה ל-IVDD אצל כלבים

אם לכלב שלך יש פריצת דיסק IVDD, ישנן שתי שיטות טיפול עיקריות:

1. ניתוח – רופא יעשה חתך כדי לתקן את עמוד השדרה של התחש שלך. הוטרינר שלך יודיע לך אם ניתוח הוא אפשרות טובה עבור הכלב שלך.

2. טיפול שמרני: אם הפציעה אינה מהסוג או מהחומרה שיצדיקו ניתוח, התחש שלך יקבל סטרואידים או משכך כאבים ויידרש ליותר מ-5 שבועות של מנוחה וללא פעילות מאומצת. זו עשויה להיות אופציה גם אם ניתוח מומלץ אך הבעלים לא יכול להרשות זאת לעצמו ובכל מקרה חשוב להתייעץ עם וטרינר מומחה בעניין.

הסיכוי של פגיעה בגב כתוצאה מפריצת דיסק אצל תחש גדול יותר לפני גיל 8

אצל רוב הכלבים שמפתחים בעיות גב עקב פריצת דיסק הדבר קורה בין גיל 3 ל- 8 שנים.

כ-25% מכלבי התחש, בשלב מסוים בחייהם, יסבלו מפריצת דיסק שתצריך טיפול וטרינרי.

לרבים יש תסמינים מוקדמים שניתן להבחין בהם בקלות יחסית.

הסיבה למספר הגבוה של הכלבים מגזע זה שסובלים מפריצת דיסק קשור לגנטיקה שלהם שמתבטאת  ברגליים קצרות וגב ארוך, אך עשויים להיות מעורבים גם גנים אחרים כגון אלו של גמדות.

עד שלא יזוהו כל הגנים המשפיעים על פריצת דיסק, אף אחד, אפילו לא מגדל בעל מוניטין לגזע, יכול להבטיח איזה כלב תחש יפתח IVDD ואיזה לא.

להרבה כלבי תחש עם פריצת דיסק יש חיים נורמליים

גם כלב תחש שסובל מפריצת דיסק יכול לחיות חיים בריאים ומאושרים!

במקרים חמורים, הכלב יזדקק לסוג של התקן עם גלגלים כדי להתנייד ויהיו לו כמה צרכים מיוחדים, אך עדיין יוכל לחיות את החיים במלואם.

כלבי תחש רבים מתאוששים באופן חלקי או מלא לאחר הטיפול ומסוגלים לחזור לפעילות רגילה (עם כמה אמצעי זהירות, כמובן).

אנדרסון פופר המפורסם, אלוף חיות המחמד הנכות, מהווה השראה לכל הכלבים ובעליהם.

סימפטומים של פריצת דיסק אצל כלבי תחש ומה לעשות

כבעלים של כלב תחש חשוב מאוד להיות מודעים להכיר את כל הסימנים של בעיות גב ואפשרות של פריצת דיסק.

למרבה הצער, לא כל הווטרינרים יודעים זאת, ולכן החובה מוטלת על בעלי כלבי התחש לדעת הכל ומה לחפש. אם אתם חושד שכלב התחש שלכם מראה את אחד מהסימנים הבאים, פנו מיד לייעוץ וטרינרי.

הזמן הוא קריטי לטיפול ולכן חשוב לזהות את הסימנים כמה שיותר מוקדם ולפעול במהירות. לאחר הערכה נוירולוגית של הכלב שלכם, יעשו לו תוכנית טיפול מתאימה.

הכלב שלכם לא רוצה לזוז ונמנע מביצוע פעולות יומיומיות

אם הכלב שלכם נמנע מלרוץ, לקפוץ על רהיטים או מכם, מסרב לעלות או לרדת במדרגות ו/או נימנע מלעמוד/לקפוץ על רגליו האחוריות יכול להיות שהסיבה היא כאבים כתוצאה מפריצת דיסק.

הכלב שלכם שקט או מסוגר בצורה יוצאת דופן

כאשר כלבכם סובל מכאבים, הוא עלול לבלות זמן רב בשינה/שכיבה במקום שאינו חלק מהשגרה הרגילה שלו. הכלב שלך עשוי גם להסתתר או לשבת בפינה או להתחיל להפגין התנהגות "מנחמת" מוזרה (למשל לבלות זמן רב עם צעצוע רך).

התנהגות אגרסיבית או רגישה עד כדי בכי אצל כלבכם

בשל כאב, הכלב שלך עשוי גם להפגין התנהגות תוקפנית כלפיך, בני משפחה או חיות מחמד אחרות, דבר שאינו נורמלי עבור גזע התחש. התחש שלך עשוי גם להתנשף הרבה או להיאנח/לבכות או לייבב. במקרים מסוימים, כאשר הכאב חמור, הכלב שלך עלול להפסיק לאכול או לא לאכול כרגיל.

כלב התחש שלכם רגיש למגע

כאשר אתה נוגע בכלב שלך, הוא עלול ליילל או לבכות ואולי אפילו להתנהג כלפיך בתוקפנות. במקרים מסוימים, הכלב שלך עשוי להימנע ממך כדי להימנע מליטוף או כל מגע אחר.

הכלב נמנע מטלטול גוף מלא

ייתכן מאוד שהכלב שלכם יימנע מטלטלת גוף "מלאה" ו"נמרצת" אם יש לו כאבי גב. יכול להיות שהוא גם ימנע מהתגלגלות על הגב ובמקום זאת ישכב על המיטה בצורה "נוקשה".

לכלב נוצרת גיבנת

כלב עם פריצת דיסק נוטה לפתח גיבנת על גבו; גיבנת יכולה להיות חמורה או שהיא יכולה להופיע גם בצורה שבה זה נראה כמו חוליה אחת או שתיים בולטות מעט מעמוד השדרה. הכלב עשוי גם ללכת לאט ולגרור את רגליו ובטנו יכולה להיות נוקשה.

צליעה או הליכה חריגה אצל כלב התחש

אם נראה שהכלב שלך מתקשה בהליכה, הולך בצורה נוקשה, או נראה כאילו הברכיים האחוריות שלו קורסות, זה יכול להעיד על בעיית דיסק.

ראש למעלה או למטה עם צוואר נוקשה

ייתכן שהכלב שלך לא ירצה להרים את ראשו כלל או להחזיק את ראשו בזווית מוזרה או מצחיקה.

כל צורה של צליעה ברגליים הקדמיות, הרמת הראש קדימה והחזקתו למטה יכולה להיות אינדיקציה לכך שהכלב שלך חווה אפיזודה צווארית של IVDD.

עוויתות בשרירי הצוואר

הכלב שלך עלול לחוות עוויתות צוואר ואפיזודות בכי ספונטניות כולל תנודות על כל ארבע הרגליים (אטקסיה) עם IVDD.

ככל שהנזק לחוט השדרה מתגבר, הסימפטומים של הכלב שלך עלולים להחמיר:

כאב חמור

זה מופיע לעתים קרובות בצורת רעידות; זה עשוי להיראות כאילו שלכלב שלך יש חום. הכלב שלך עלול גם להתנשף כאילו הוא נחנק וגם לבכות.

הליכה מתנדנדת כמו שיכור

רגליו האחוריות של הכלב שלך עשויות להיראות רועדות או מוצלבות ולהיראות כאילו הוא מאוד "שיכור". יכול להיות שהוא יגרור רגל אחת או יותר בזמן הליכה.

לא יכול לעמוד או לכשכש בזנב

אם הכלב שלכם לא יכול לעמוד בכוחות עצמו או לשאת משקל על רגליו האחוריות ולא יכול לכשכש בזנבו, הוא הגיע לשלב קריטי ושיתוק עלול לקרות בקרוב.

אובדן שליטה במעיים ואי יכולת להשתין

אם הכלב שלך מלכלך באופן בלתי צפוי את מיטתו ואינו מסוגל לעמוד על מנת להטיל שתן, יש צורך בסיוע וטרינרי חירום.

אין לכלבך עניין באוכל

כלב הסובל מכאבים עזים לא יהיה מעוניין לאכול ולא יגיב אם יציעו לו פינוקים או אוכל.

אין "תחושת כאב עמוקה"

זה ייקבע על ידי וטרינר מומחה: "תחושת הכאב העמוק" היא תפקוד עצבי חיוני.

מה לעשות אם חושדים שלכלב יש פריצת דיסק (IVDD)?

• שמור על הכלב שלך מלנוע. אם הוא סובל מכאבים עזים, הם ימנעו מלזוז. אחרת, הכניסו אותם לקופסה או עטפו אותם במגבת והחזיקו אותם.

• קחו את הכלב לווטרינר מיד. קחו אותם למרפאת חירום במידת הצורך. הזמן קריטי. וטרינר יקבע את הסיבה לכאבי הגב או הצליעה של התחש שלך ויקבע אם זה IVDD או משהו אחר.

הטיפולים הקיימים לכלבים במקרה של פריצת דיסק IVDD

ניתוח גב לכלב

אם הכלב שלך נמצא בשלבים מתקדמים של פריצת דיסק, ייתכן שיומלץ על ניתוח. לאחר מכן יבואו תרופות (סטרואידים ומשככי כאבים) ומנוחה בכלוב עם פיקוח קפדני (ראה סעיף להלן).

אם הווטרינר ממליץ על ניתוח, הוא חושב שזה הסיכוי הטוב ביותר עבור הכלב שלך להחלמה מלאה. אם אתה יכול להרשות זאת לעצמך, מומלץ לעשות זאת. אני ממליץ תמיד לקבל חוות דעת נוספת מוטרינר מומחה.

כלבים שהיו משותקים יכולים להתאושש לחלוטין לאחר ניתוח ומנוחה.

עם זאת, הניתוח הוא יקר. לא כל אחד יכול להרשות לעצמו.

לרוע המזל, וטרינרים רבים אומרים לאנשים שהם צריכים להשאיר את הכלב שלהם מאחור אם הם לא יכולים להרשות לעצמם את הניתוח.

עם זאת, שמעתי על כמה כלבי תחש שהחלימו חלקית או לגמרי ללא ניתוח (בין אם הומלץ בהתחלה ובין אם לאו) עם תקופה ארוכה של מנוחה בכלוב לכלבים ותרגילים/עיסוי שניתן לעשות בבית.

גם אם הכלב לא יחזור לתנועתיות מלאה, הוא יכול לחיות חיים מאושרים ונורמליים עם קצת עזרה וכיסא או יותר נכון מריצת גלגלים מיוחדת לכלבים.

למען האמת, הניתוח ממילא לא יעיל ב-100% (אל תשתמש בזה כסיבה להימנע אם אם זה מה שאומלץ, רק תבין שיש סיכוי שהכלב שלך לא יהיה בדיוק כמו קודם).

אם אתם רוצים קצת זמן לחשוב לפני קבלת ההחלטה להרדים אותו, הזמינו את התרופות (נגד כאבים וסטרואידים), תנו לכלב שלכם לנוח בכלוב לכלבים, ערכו מחקר, ושמרו מקרוב על מצבו כדי לוודא שהוא לא מחמיר.

מנוחה בהשגחה קפדנית בכלוב

מנוחת כלוב בהשגחה קפדנית במקום ניתוח נקראת "טיפול שמרני".

מנוחה קפדנית בכלוב משמשת גם כדרך להחלמה של הכלב לאחר הניתוח.

בין אם המקרה של הכלב שלך הוא חמור או קל, מנוחה קפדנית זו תהיה הכרחית בשלב מסוים בהחלמתו.

המשמעות היא שהכלב שלכם יצטרך להישאר בכלוב קטן למשך מספר שבועות.

כלב תחש שחור עם חום קפה עם רגל פצועה חבוש, מבט עצוב

אין ספק שלנו כבעלי הכלב ביצוע הדבר יכול להיות מאתגר.

הטעות הנפוצה ביותר שאנשים עושים כאשר התחש שלהם מתאושש מאפיזודה של פריצת דיסק היא לא לבצע את מנוחת הכלוב מספיק זמן.

ישנן שתי סיבות נפוצות לכך שהשארת כלבכם בכלוב למנוחה פחות יעילה ממה שהיא צריכה להיות.

1. תרופות הכאב והמנוחה מתחילות להשפיע והבעלים חושב שהכלב "בסדר" ומוציא את הכלב מהכלוב מוקדם מהמומלץ.

2. רגשי אשמה שלכם. כלבי תחש הם מאסטרים במניפולציה ונוטים לחרדה. רוב כלבי התחש לא רגילים להיות סגורים בכלוב, במיוחד כשהבעלים שלהם בבית (לכן חשוב לאמן אותם מגיל צעיר לכל מקרה). הם ייללו, יבכו ויעשו לבעליהם את העיניים העצובות ביותר שהם יכולים עד שישחררו אותם.

אי מתן אפשרות לכלב להשלים משטר מנוחה מלא בכלוב מעלה את הסיכון לפציעות חדשות, פריצות דיסק נוספות ובעיות חמורות בהמשך.

עלויות ניתוח פריצת דיסק בכלבים

מבדיקה שערכתי העלויות יכולות להיות יותר מ- 10,000₪ לניתוח.

אם מדובר בטיפול השמרני, סביר להניח שתוכלו להסתפק במנוחה קפדנית בכלוב ותרופות (ישנם טיפולים נוספים כמו הידרותרפיה, טיפולי לייזר קר, או אפילו דיקור אצל וטרינר הוליסטי), שהם זולים יותר.

אולי יעניין אתכם גם: האם כדאי לעשות ביטוח בריאות לכלבים?

איך לצמצם את הסיכון לפריצת דיסק אצל כלב התחש שלכם

למרות שאינך יכול למנוע מהכלב שלך לסבול מפציעת גב אם יש לו IVDD, ישנם צעדים שאפשר לנקוט כבעלים אחראי כדי להפחית את הסיכון באמצעות בחירות אורח החיים עבור הכלב שלך.

מה שעובד עבור כלב אחד אולי לא יעבוד עבור אחר, אבל העצה הטובה ביותר לאורח החיים היא לשמור על התחש שלך בכושר, להאכיל בתזונה מאוזנת ובמצב גוף אידיאלי (לא רזה מדי או עם עודף משקל).

זכרו! מניעה עדיפה על ריפוי, ולכן בחירות אורח החיים עבור כלבך כדי לעזור להפחית את הסיכון שלו לבעיות גב קריטי.

אבל חשוב גם לזכור, שהתחש שלך הוא כלב וצריך ליהנות מהחיים ככלב. להגן עליו יתר על המידה ו"לעטוף אותו בצמר גפן" כדי לנסות למנוע בעיות גב לא יהיה כיף לך או לכלב שלך.

1. לשמור על המשקל של כלב התחש

אל תיתן לכלב התחש שלך להגיע לעודף משקל (או השמנת יתר) מכיוון שזה יגדיל את הסיכונים שלו לבעיות בריאות.

• מצב הגוף של הכלב שלך חשוב יותר ממשקלו.

• לפחות פעם בשנה, בקש מהווטרינר שלך לומר לך אם לתחש שלך יש מצב גוף אידיאלי.

• אם הכלב שלך סובל מעודף משקל או השמנה, עליך להפחית את צריכת המזון שלו ולהגביר את הפעילות הגופנית שלו עד שהוא מגיע לציון מצב הגוף האידיאלי.

• אם הכלב שלך רזה מדי, עליך להגדיל את צריכת המזון שלו ולשמור על משטר פעילות גופנית כדי להשיג ציון מצב גוף אידיאלי.

2. קולר או רתמה לכלב התחש

בין אם אתם מעדיפים ללכת עם התחש שלכם עם קולר או רתמה, וודאו שהוא מקבל פעילות גופנית טובה כדי לפתח טונוס שרירים טוב.

• אם לכלב התחש שלך הייתה פציעה בצוואר (IVDD צוואר הרחם), הווטרינר שלך עשוי להמליץ ​​על שימוש ברתמה ולא בקולר כדי להפעיל את הכלב.

• אם הכלב שלך עבר אירוע של IVDD עם אחד מהדיסקים הצוואריים (צוואריים), שאל את הווטרינר שלך אם רתמה תתאים יותר מקולר בעת טיול עם הכלב שלך.

3. תזונה ותוספי מזון

האכילו את כלבכם בתזונה מאוזנת היטב המכילה את כל אבות המזון הנכונים הדרושים בהתאם לגיל שלו.

• גורים גדלים, כלבות בהריון ומניקות וכלבים מבוגרים זקוקים לתזונה שונה מכלב בוגר.

• האכילו אותו בכמות הנכונה של מזון, בשילוב עם פעילות גופנית סדירה, כדי לשמור על התחש שלך בציון מצב גוף אידיאלי.

• סקר משנת 2015 של למעלה מ-2,000 כלבי תחש מצא כי כלבים שבתזונתם שולב שמן כבד בקלה היו בסבירות נמוכה במחצית לחוות אירוע של IVDD (בדקו עם הווטרינר שלכם ספציפית עבור הכלב שלך אם זה מומלץ ואם כן באילו כמויות).

זכרו, קל מאוד לא לשים לב שהכלב שלכם מעלה יותר מדי משקל.

4. פעילות גופנית לכלב התחש להפחתת הסיכון לפריצת דיסק

שמור על התחש שלך פעיל ומתאמן היטב.

• אל תגזימו כאשר מדובר בגור!; הגדילו בהדרגה את כמות הפעילות הגופנית שלו עד שהוא בן 12 חודשים והעצמות והשרירים שלו מפותחים במלואם.

• כלבי תחש מעל 12 חודשים זקוקים למשטר התעמלות יומי המשלב הליכה לצידם ברצועה, ריצה ומשחק חופשי.

• כלבי תחש מבוגרים יצטרכו פחות פעילות גופנית מאשר צעירים.

• התאם את כמות הפעילות הגופנית של התחש שלך כדי לשמור עליו בציון מצב גוף אידיאלי.

כאשר כלבי תחש שובבים וחיים עם כלב אחר (תחש או לא) יקטן הסיכון שלהם לפריצת דיסק מכיוון שהם יקדישו זמן רב יותר לשחק ביחד או לשחק עם עצמם מאשר תחש פחות פעיל.

והעצה הכי חשובה היא לקחת את זה בקלות, תחש הוא גזע די פעיל ומומלץ לוודא שהכלב שלכם כשיר ולשמור על בריאות הגב שלו. הדרך הטובה ביותר לתרגל את הכלב שלך היא לקחת אותו להליכה מהירה של 20 דקות על בסיס קבוע. זכור, לתחש שלך יש רגליים קצרות מאוד וגב ארוך והוא אינו מסוגל לבצע אותן פעילויות כמו גוף אנושי; אם אתם לוקחים את הכלב לטיול ארוך, תנו לו זמן לנוח.

5. קפיצות ומדרגות

כלבי תחש הם כלבים פעילים ולא תוכל לשמור עליהם בכל רגע אבל צריכים להיות עם הגיון בריא ולהכיר בסיכונים של פריצת דיסק אצלם.

• כלב תחש בוגר, שריר טוב ובמצב גוף אידיאלי, אמור להיות מסוגל לבצע פעילויות רגילות בחיי היומיום.

• בליטות פתאומיות הנגרמות כתוצאה מירידת מדרגות, במיוחד, יפעילו לחץ נוסף על עמוד השדרה של הכלב

• גורים צעירים (עד 12 חודשים) וכלבים מבוגרים (מעל 7 שנים) נמצאים בסיכון גבוה יותר לפציעה.

לא קשה לכלב בריא מעל גיל 3 לעלות ולרדת במדרגות, אבל צריך לעקוב אחריו מקרוב כשהוא יורד. זה בגלל שהם חסרי סבלנות ומעדיפים לקפוץ את כל המדרגות במקום ללכת.

אתה יכול לאמן את הכלב שלך להפחית בקפיצה. למד אותו לא לקפוץ. הכלבה של ההורים שלי יכולה לקפוץ על רהיטים, אבל אז היא מחכה שיעזרו לה לרדת. יש להם גם סט של מדרגות ניידות כך שהיא יכולה לטפס על המיטה שלכם.

מחקר סקנדינבי (*) הראה ששימוש מתון במדרגות הפחית את הסיכון להסתיידות דיסק, בעוד שפעילות גופנית מאומצת כמו ריצה ליד רוכב אופניים הגדילה את הסיכון.

חשוב לדעת! כלבים שאובחנו עם ניוון דיסק ו/או סבלו מאירוע של IVDD יהיו בסיכון גבוה יותר לפציעה נוספת אם יאפשרו להם לקפוץ מרהיטים.

*מקרים של פריצת דיסק אצל כלבי תחש. עיתון וטרינרי רפואי סדרה A, 47 (5): 283-296.

6. עיקור או סירוס ופריצת דיסק אצל כלבי תחש

אם אתה חייב לסרס את התחש שלך, מומלץ לא לעשות זאת לפני שהכלב או הכלבה יהיו מפותחים לחלוטין (לפחות גיל 12 חודשים).

• וטרינרים רבים אינם מודעים לעדויות הנוכחיות על ההשפעות השליליות האפשריות של סירוס; סירוס מוקדם במיוחד (לפני 6 חודשים).

• מכיוון שלכלי תחש יש נטייה ל-IVDD, חשוב במיוחד שלהורמוני גדילה יהיה זמן לעשות את עבודתם החיונית בשלד, ברצועות ובשרירים.

• כגזע, לתחש יש סיכון נמוך יחסית לסרטן ולגידולים בהשוואה לגזעים רבים אחרים, ולכן הטיעון לעיקור כדי להימנע מבעיות בריאות אלו חלש.

7. הרמה ונשיאה של הכלב שלך בצורה נכונה

• תמכו בגבו של הכלב שלכם – תמיד הרימו ושאו את התחש בדרך הנכונה. ודאו שכל המבוגרים המטפלים בכלב שלך יודעים איך להחזיק ולסחוב נכון את הכלב שלך ולעולם אל תאפשר לילדים לשאת או להרים אותו.

אל תחמיצו את המאמר הבא אם אתם רוצים לדעת האם תחש מתאים עם ילדים, ואם כן איך?

שאלות קשורות

אילו גזעים נוספים של כלבים יכולים לסבול מפריצת דיסק IVDD?

למרות שכלבי תחש הם הגזע עם השכיחות הגבוהה ביותר של IVDD, הם לא הגזע היחיד שרגיש לו.

גזעים אחרים שיכולים להיות בעלי IVDD כוללים קורגיס, ביגל, כלבי באסט, פאגים, פקינז, צ'יוואווה, שי צו, ג'ק ראסל טרייר, מיני פודלים, מיני פינצ'רים, ביצ'ונים, קוקר ספנייל ועוד כמה.

מדוע לכלב תחש יש בעיות גב?

התחש הוא גזע קצר רגליים, ופחות ארוך גב כמו שטועים לחשוב, ועובדה זו היא הגורם הסיבתי החשוב ביותר ב-IVDD מכיוון שדיסקי עמוד השדרה מסתיידים בגיל צעיר בהרבה מאשר בגזעי כלבים רגילים. כמו כן, ל-IVDD יש נטיה תורשתית חזקה, מה שאומר שהוא עובר לצאצאים. כלבים שהוריהם ואפילו סבותיהם ואחורה מכך סבלו מ-IVDD נוטים הרבה יותר לסבול גם מ-IVDD. למרבה הצער, העובדה שהכלב שלכם בכושר ובמצב גוף טוב לא מבטיחה שהוא לא יסבול מבעיות גב.

מוזמנים לגלות עוד על כלב התחש בלחיצה על הקישור.

- petmd.com/dog/conditions/neurological/c_dg_intervertebral_disc_disease
- http://www.northstarvets.com/blog/ask-the-northstar-vets-vet-avoiding-back-problems-in-dachshunds/
- merckvetmanual.com/nervous-system/diseases-of-the-spinal-column-and-cord/degenerative-diseases-of-the-spinal-column-and-cord?-qt=interverterbral%20disc%20disease&alt=sh
- sevneurology.com/articles/intervertebral-disk-disease-ivdd-in-dogs/
- petmd.com/dog/conditions/neurological/c_dg_intervertebral_disc_disease?page=show
- assisianimalhealth.com/blog/2013/08/dachshund-back-problems/
- sites.google.com/site/ukdachshundhealthreport/view-reported-health-statistics/dachslife-2015
פריצות דיסק לכלבים וחתולים: פריצות-דיסק-בכלבים/https://www.vetneuro.co.il

Similar Posts