ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

כלבים היפואלרגניים גזעים 21

כלבים היפואלרגניים, 21 גזעים לאנשים הסובלים מאלרגיות לכלבים

גלו איזה כלב היפואלרגני הכי מתאים לכם.

כאשר מדברים על כלבים היפואלרגניים, בדרך כלל מתייחסים לגזעים שאינם משירים שיער כמו האחרים. היתרון הוא שככל שהם משירים פחות את הפרווה, כך פחות שיער וקשקשים יהיו בביתנו, דבר שיכול לעזור לאנשים הסובלים מאלרגיות. עם זאת, עדיין יכולה להתעורר תגובה אלרגית אצל אדם מסויים גם לכלב שמוגדר כהיפואלרגני.

חשוב שתברישו את כלבכם באופן קבוע ושתקחו אותו למספרה במידת הצורך. שתי פעולות אלו יפחיתו את כמות הנשירה.

אם אתם רוצים לקרוא עוד על הדרכים לחיות עם כלב גם אם אתם סובלים מאלרגיות אתם מוזמנים לקרוא על 10 הדרכים להילחם באלרגיות ולחיות עם כלב בבית בשלום.

לפניכם 21 גזעים של כלבים בגדלים ומזג שונה, שלכולם מכנה משותף: כלבים ללא נשירה או כמעט ללא נשירה, מה שהופך אותם להיפואלרגניים.

1. פודל

כשאנחנו חושבים על כלבים היפואלרגניים שלא משירים שיער, פודל הוא אחד הגזעים הראשונים שעולים בראשנו. פודלים מגיעים בכל הגדלים, מפודל מיניאטורי ועד פודל סטנדרטי בגודל מלא. הם מאוד אינטליגנטים ונוטים לחיות הרבה זמן.

לגבי הזן של הפודל שעדיף עבור אנשים עם אלרגיה, אין עדיפות לגודל מסויים, אך ברור שלקטנים יותר יהיה פחות שיער ופחות דרישות טיפוח מבחינה זו.

2. יורקשייר טרייר

כלב היורקייר טרייר מלבד היותו קטן, חמודים ועם זאת גם עצמאי ובעל ביטחון של כלב גדול, כיאה לטרייר, היורקשייר טרייר הוא גם כלב היפואלרגני.

מכיוון שליורקשייר טרייר יש פרווה שדומה בתכונותיה לשיער אנושי, הם מייצרים פחות אלרגנים ומכיוון שהשיער לא נושר אז לרוק, קשקשים ושתן יש הרבה פחות על מה להתפס והרבה פחות סכנה להתפזר בבית או על בגדיך.

כמובן שאין זה אומר שאם יש לכם יורקי אז אפשר להזניח את הטיפוח שלו! שמירה על ניקיון והברשה עדיין חשובים מכיוון שכמו לכל בע"ח עדיין יש להם רוק וקשקשים שיכולות לגרום לתגובות אלרגניות.

3. בישון פריזה

כלבים היפואלרגניים אלה הם ידידותיים, שובבים ואוהבים לשחק. הבישון פריזה גם לא משיל הרבה שערות או מזיל ריר, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת לאנשים שאוהבים לשמור על ניקיון הבית וסובלים מאלרגיות לכלבים.

לחצו כאן אם אתם רוצים לגלות עוד על הבישון פריזה ואלרגיות.

4. שנאוצר ננסי

שנאוצרים ננסיים הם אמיצים ונאמנים, למי שרוצה חבר על ארבע נמרץ ושובב. בנוסף, הפרווה הכפולה שלו מורכבת משכבה תחתונה רכה ושכבת פרווה עליונה קשה יותר, המונעת מהפרווה ליפול יתר על המידה, ומסיבה זו גם גזע זה הוא אחד הגזעים הטובים ביותר לסובלים מאלרגיה לכלבים.

גלו עוד בקישור הבא על השנאוצר הננסי.

5. מלטז

המלטזים הם גזע יווני עתיק. זהו כלב קטן נהדר עבור אנשים שגרים בדירות או אנשים עם אורחות חיים פחות פעילים. הם מקסימים ושובבים. למלטזים יש פחות נשירה, ולכן המלטז נחשב לכלב היפואלרגני.

מבחינת תספורת, יש כאלה שאוהבים שהמלטז שלהם יהיה עם תספורת קצרה וספורטיבית ואחרים דווקא מעדיפים את המלטז שלהם עם שיער ארוך יותר.

מוזמנים לקרוא עוד על המלטז כאן.

6. גריפון בריסלי

גריפון הוא כלב היפואלרגני, אבל זה לא היתרון היחיד שלו. מדובר בכלבים קטנים ומצחיקים עם פנים מקסימות ומיוחדות. זה תענוג להיות איתם. כלב גריפון חלק שיער הוא האפשרות הטובה ביותר למי שמחפש כלב היפואלרגני, מכיוון שנשירת השיער שלהם היא מינימלית.

7. שיצו

לפי אחת הסברות, מקור השם שיצו הנו במילה הסינית "כלב אריה".

השיצו הוא גזע של כלב צעצוע, שמשקלו 4 עד 7.25 ק"ג לכלב בוגר. הגזע התפתח בטיבט או בסין, יש על זה מחלוקת. אם אתם מעוניינים לקרוא עוד על הגזע המיוחד הזה וההיסטוריה שלו אתם מוזמנים לגלות עוד במאמר הזה על גזע השיצו.

כלבים היפואלרגניים אלה אוהבים מאוד לרצות את אדונם ושמחים לצאת לטיולים, אם כי הם מסתפקים גם בבילוי בבית עם בעליהם. לשיצו יש גם פרווה כפולה שדומה יותר לשיער מאשר לפרווה, מה שגורם לפחות נשירה.

8. בישון הוואנז או כלב המשי מהוואנה

הכלב הלאומי של קובה שנקרא גם הוואנז וכלב המשי מהוואנה בזכות פרוותו הרכה הוא כלב קטן, חברותי שטוב עם ילדים ומבוגרים כאחד. לפרוותם השופעת והרכה כמעט ואין קשקשים מה שהופך אותם לכלבים טובים לאנשים הסובלים מאלרגיות לכלבים.

מעניין לציין שלכלבי ההוונאז מגוון רחב מאוד של צבעים משוקולד, זהב, כסף, לבן ועוד.

אז אם אתם מחפשים כלב היפואלרגני אתם מוזמנים לחקור עוד על גזע ההבאנה המופלא שלמרות שבארץ קשה למצוא אותו יחסית, הוא מאוד פופלרי באירופה, ארה"ב וכמובן בקובה מולדתו.

9. כלב מים פורטוגזי

הם אדיבים, סבלניים ומאוד נאמנים. הם גם אוהבים לצאת לשחק ולשחות. שעמום יכול לגרום להם להיות הרסניים, אז דאגו להוציא אותם לטיול יומי כדי לתת להם אנרגיה וגם כדי לספק להם גירוי מנטלי (משחקי כדור, צלחות מעופפות).

לכלבי מים פורטוגזיים יש פרווה בעלת שכבה אחת שאותה הם משילים לעתים רחוקות. עדיין רצוי ומומלץ לטפח אותם באופן קבוע.

אם לא תדאגו לקחת אותו למספרת כלבים, הפרווה של כלב המים הפורטוגזי תמשיך לצמוח ללא הפסקה, כולל צמיחת פרווה סביב העיניים עד כדי פגיעה בראייה, והסתבכות של שיער בגוף, מה שעלול לגרום לגירויים בעור. מסיבות אלה, יש לספר אותו בערך אחת לחודשיים ולהבריש אותה כל יומיים.

שיער שלא נושר, בטח נחשתם, אומר פחות או כמעט ללא שיער בבית ועל הבגדים שלכם תכונה שהופכת את כלב המים הפורטוגזי לכלב היפואלרגני.

אולי יעניין אתכם גם: כלבים גדולים שלא משירים שיער.

10. סקוטיש טרייר או טרייר סקוטי

כלבי הטרייר הסקוטי הם לא רק כלבים היפואלרגניים אלא גזע שידוע גם בכך שהוא עצמאי, בטוח בעצמו, שובב ואינטליגנטי שיהיה חיית מחמד נאמנה שנקשרת מאוד למשפחה שלה למרות שיכולה להיות קצת מרוחקת עם זרים.

במקור הם גודלו להיות ציידים של יונקים קטנים במעברים תת קרקעיים ומכאן מבנה גופם השרירי והמוצק עם חזה גדול ורגליים קצרות.

פרוותם עמידה ביותר כמעט לכל האקלים ומורכבת משתי שכבות, פנימית רכה וחיצונית ארוכה, דקה וקשה שנותנת להם את את העמידות למזג אוויר קיצוני.

11. בסנג'י

שני כלבי בסנג'י  חומים לבנים
שני כלבי בסנג'י חומים לבנים

מקורו של כלב הבאסנג'י מיבשת אפריקה, קונגו ליתר דיוק. תכונה מעניינת של הגזע היא שהוא לא נובח ובמקום זאת פולט צליל בסגנון השיר הטירולי (יודל).

חוץ מהיותו כלב אינטלגנטי,  אנרגטי ושובב כך שהוא לא מתאים לכל אחד, הוא גם בעל פרווה קצרה ועדינה שנופלת מעט, כך שכמעט ולא תדעו שהם גרים איתכם מבחינת שיער בבית. אז הוא אכן כלב היפואלרגני, אבל בגלל אופיו המיוחד כדאי לבדוק וללמוד על הגזע לפני שמחליטים להכניס כלב בסנג'י לחייכם.

12. בדלינגטון טרייר

לא, זאת לא כבשה ולא טלה זה כלב, למרות שמרחוק אפשר כמעט לטעות, מדובר בגזע כלבים שמקורו באנגליה.

לבדלינגטון טרייר שידועה בדמיונו לכבשה יש שיער ייחודי באיזור הראש וככלב טרייר הוא כלב שמירה מעולה וכלב לוויה מצויין.

גם כלב הבדלינגטון הוא היפואלרגני ובעלים מיומנים משקיעים זמן רב בסירוק מעיל הצמר המתולתל שלהם למופעי כלבים כך שיהיה להם התמונה המושלמת (לא קל לשמר את צורת הפרווה שלו, אפילו לאנשי מקצוע, ותחזוקה יכולה להיות יקרה למדי).

13. סיני מצויץ

הכלב הסיני המצויץ הוא ממוצא סיני ואפריקאי כאחד והוא מופיע בשתי צורות: אחת עם פרווה ארוכה, נעימה ורכה על כל הגוף והשני קירח כמעט לגמרי, עם ציצת שיער על ראשו (מכאן המילה "מצויץ"), שיער נוצתי על כפות הרגליים ובקצה הזנב. שני הסוגים של הסיני המצויץ היפואלרגניים ודורשים הגנה על העור מפני יובש, אקנה וכוויות שמש.

מדובר בכלב קטן מידות שמגיע לגובה של עד 33 ס"מ לכלב בוגר ומשקלו הנורמלי נע בין 4.5 ל- 6 ק"ג.

14. לגוטו רומניולו

גם הלגוטו רומניולו הוא כלב שלא מנשיר כמעט. אם תהיתם מאיפה השם המיוחד אז נספר לכם שמדובר בגזע איטלקי ומשמעות שמו היא 'כלב מים'.

מדובר בכלב עם אופי מעולה לבעלי כלבים לא מנוסים או כאלה שלא גידלו כלב מעולם, הם פעילים אך לא היפראקטיביים יתר על המידה, רגועים וידידותיים, פרוותם בעלת השכבה הכפולה מורכבת משיער סמיך וצמרי בעל נשירה מינימלית, דבר שעושה אותם להיפואלרגניים.

 יש להם אפילו כישרון נסתר: לכלבי הלגוטו יכולת נדירה באיתור פטריות כמהין, דבר שבארצנו הוא קצת פחות שימושי.

15. כלב מקסיקני קירח – קסולו (Xoloitzcuintle)

הכלב המיוחד הזה שנקרא קסולו בתירגום מאנגלית הוא אחד הגזעים העתיקים ביותר שקיימים ששורשיו מגיעים עד עידן הקרח.

הגזע המיוחד הזה יכול להיות בלי שיער או עם מעט ציצת שיער על הראש בקצות הרגליים וקצה הזנב, או עם פרווה קצרה. אלה שנולדים בלי שיער או מעט שיער נחשבים היפואלרגניים, אבל גם אותם יש להקפיד לשמור נקיים שכן עורם עדיין מייצר קשקשים שיכולים לעורר תגובה אלרגית.

יש לשמור עליהם בחשיפה לשמש כדי להימנע מכוויות (חשוב להתייעץ עם וטרינר לגבי אמצעי הגנה לכלבים), וחשוב לרחוץ אותם ולטפל בעור כדי שלא תופיע להם אקנה.

חשוב לא להגזים לשום כיוון: מרבית בעיות העור נובעות מהזנחה או על מרחצה מרובה מדי ומריחת קרם הגנה בצורה מוגזמת, דבר שמסיר את ההגנות הטבעיות של העור וסותם את הנקבוביות.

לחצו כאן אם אתם רוצים ללמוד עוד על המקסיקני חסר השיער.

16. לברדודל

שילוב של גזע הלברדור עם הפודל יצר את גזע הכלאיים המקסים הזה שחוץ מהיותו כלב היפואלרגני תודות לשורשים שלו מהפודל הוא גם בעל אופי נוח ואינטלגנציה גבוה.

הסיבה ליצירת ההכלאה הזאת מלכתחילה היתה לספק כלב נחייה לאנשים הסובלים מאלרגיות לכלבים ואכן הפרווה הרכה או המקורזלת של הלברדודל כמעט ואינה משירה שיער.

הגזע הובא לארץ בשנת 2005[1] ומהווה כלב טוב לבעלי מגבלות שונות הרוצים להעזר בכלב נחייה שלא משיר כמעט שיער.

לחצו כאן וגלו עוד על כלב הלברדודל, אופי, בריאות מראה ועוד.

17. ברבט

דומה במראהו ללברדודל, הברבט הוא כלב מים צרפתי מגודל בינוני. עם הבעתו החייכנית ועיניו החומות העדינות שמוסתרות מאחורי שיער מתולתל, הוא לא רק חמוד, אלא גם בעל פרווה לא נשירה. בעלי ברבט רבים שבדרך כלל אלרגים לכלבים מגלים שהם יכולים לחיות בנוחות עם הברבט שלהם.

כלב הברבט דורש הרבה טיפוח ופעילות גופנית, וכמו עם כל כלב לא משיר שאתם חושבים להכניס לביתכם, חשוב לוודא שהוא מתאים לכם לא רק מבחינת ההיפואלרגניות  אלא גם מבחינת שגרת החיים שלכם, ההעדפות שלכם ואפילו מקום מגורכם.

18. כלב אפגני

הפרווה הארוכה והמשיית של הגזע הגנה עליו מהקור העז בהרי אפגניסטן. אומרים על הגזע המפואר הזה שהוא הבכור מבין הכלבים הגזעיים, עם מקורות שקדמו להיסטוריה הכתובה.

למרות שהפרווה החלקה והתלויה שלו היא היפואלרגני, היא עדיין דורשת טיפוח קבוע כדי לשמור עליה נקייה וללא קשרים.

הכלב האפגני שייך למשפחת כלבי הרוח שמתאפיינים במהירותם הרבה ויכולתם לצוד לפי חוש הראייה ופחות באמצעות חוש הריח.

עוד מאפיינים של הגזע הם גופו הצר, צווארו הארוך ואוזניו שגם הן ארוכות ותלויות לצידי הפנים.

אם תבחרו לאמץ אחד אז תזכו בידיד על ארבע שהוא גם כמעט ולא משיר שיער וגם יהיה כלב ידידותי ונאמן.

חשוב לציין שמדובר בכלב אתלטי שיזדקק לפעילות גופנית יומיומית של כשעה.

19. לאסה אפסו

לאסה אפסו הוא כלב עצמאי, נאמן מאוד שמשתוקק לרצות את בעליו.

במקור, הלאסה אפסו גודל כדי לשמש כלב שמירה במנזרים וארמונות גבוהים בהרי ההימלאיה. גזע קטן זה אוהב הליכות ומשחקים, ולכן בעלי לאסה אפסו רבים מספרים את הכלב שלהם בתספורת קצרה יותר כדי להימנע מקשרים בשיערם וכדי לאפשר להם לרוץ ולהשתולל בחופשיות.

פרוות הקטיפה של הלאסה לא משירה הרבה שיער,ופחות פרווה בחלל הבית פירושה פחות סיכוי לאלרגנים באוויר, מה שהופך את הגזע החמוד הזה להיפואלרגני.

20. בורדר טרייר

הבורדר טרייר הוא גזע קטן והיפואלרגני, למה? המשיכו לקרוא ותגלו.

במקור גידלו את גזע הכלבים הקטן הזה שמקורו באזור הגבול שבין אנגליה וסקוטלנד כדי לרדוף אחר חולדות או לצוד שועלים ובעלי חיים קטנים אחרים, ועד היום הם אחד מגזעי הכלבים הפופולריים ביותר בבריטניה.

בנוסף לפרווה הסמיכה, גסה וצמרירית שלו ששבקושי משירה, הם לא מזילים ריר ויש להם מעט מאוד קשקשים, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת לאנשים עם אלרגיה.

הבורדר טרייר הוא בעל אופי שמח ושובב שיסתדר עם בני המשפחה השונים, מבוגרים וילדים כאחד. הוא צריך טיולים ופעילות גופנית יומיומית כדי להוציא את האנרגיה הרבה שלו ועם הטיפול הנכון הוא יהיה חבר נאמן לשנים ארוכות.

21. קוטון דה טולייר

זן קטן זה של כלב היפואלרגני נקרא על שם העיירה טולאר במדגסקר, משם מקורם, ולכן הם מכונים גם "הכלב המלכותי של מדגסקר".

הפרווה שלו בינונית עד ארוכה, רכה ודומה לכותנה או צמר גפן ומסווגת כשיער ולא כפרווה. השיער הרך שלו זקוק לטיפול שוטף בכדי למנוע קשרים בשיער ולהוציא שיער מת.

תכונה נוספת שלו היא שהוא אינו מדיף ריח של כלב.

זהו גזע שמפריש מעט מאוד קשקשים ונחשב היפואלרגני. כאשר מדובר בגור, הוא יכול להשיר את שערו.

הם מסתדרים טוב עם כלבים וילדים אחרים ולמרות גודלם הקטן מדובר בכלבים פעלתנים בבית ומחוצה לו.

האם ואיך ניתן להפחית את הסיכוי לאלרגיות לכלבים בבית?

יש כמה צעדים שניתן לנקוט כדי להפוך את החיים עם כלב להרבה יותר קלים: 

  1. אל תתנו לכלב לישון אתכם בחדר השינה. זה יעזור לכם לנשום לנשום בקלות רבה יותר בזמן שאתם נחים או מתלבשים. אפשר אפילו להשתמש במסנן אוויר HEPA בחדר השינה וחדרים אחרים כאמצעי זהירות נוסף.
  2. הימנעו משטיחים בבית ואם יש לכם שטיח מקיר לקיר, נקו אותו לעתים קרובות, בקיטור אם אפשר. שטפו את הבית לעיתים קרובות.
  3. אם הייתם ליד הכלב שלכם לזמן ממושך, החליפו את הבגדים מיד לאחר מכן כדי להפחית את הסיכוי לתגובה אלרגית.
  4. כסו את פתחי האוורור בחדר השינה בחומר סינון צפוף מכיוון שמיזוג אוויר וחימום יכולים להפיץ קשקשים ואלרגנים אחרים ברחבי הבית שלכם.
  5. דברו עם הרופא שלכם על אפשרויות טיפול והפחתת אלרגיות.
  6. רחצו את הכלב שלכם באופן קבוע.
  7. קראו את המאמר המלא על איך לזהות ולהפחית אלרגיות לכלבים.

שאלות קשורות

מה המשמעות של היפואלרגני?

"היפואלרגני" מתייחס למשהו שיש לו סיכוי קטן לעורר תגובה אלרגית. אם אתם עונדים תכשיטים או משתמשים במוצרי קוסמטיקה שונים, סביר שראיתם את המונח הזה בעבר. אם למשהו יש סיכוי גדול יותר לעורר תגובה כלשהיא בגוף כגון פריחה, התעטשויות, עיניים דומעות ועוד, הוא נחשב "אלרגני".

האם כלבים היפואלרגניים באמת קיימים?

למרות שהרבה אנשים חושבים כך המומחים אומרים שאין כלב היפואלרגני ב- 100% [2]. אבל למרות זאת, אם אתם אוהבים כלבים ויש לכם אלרגיות לחיות מחמד זה לא אומר שאתם לא יכולים לגדל כלב. יש גזעי כלבים שהם פחות אלרגניים. לגזעים אלו פרווה שכמעט ולא נושרת והם מייצרים פחות קשקשים.

למרות זאת, גם כלבים היפואלרגניים יכולים לגרום לבעיות לסובלים מאלרגיות מכיוון שהאלרגניים קיימים גם אצלם אבל מכיוון שיש הרבה פחות נשירה ופחות קשקשים במקרים רבים אז החלבונים המופרשים מבלוטות השומן, הקשקשים והרוק מתפזרים פחות.

למעשה, במחקר שנערך ב- 2012 [3] נמצא שאין הבדל בכמות האלרגניים בדגימות שיער, רוק וקשקשים אצל כלבים שנחשבים היפואלרגניים מול כאלה שהם לא.

אך למרות שכלב היפואלרגני לגמרי לא קיים, הרבה פעמים גם סובלים מאלרגיות יכולים לגדל כלב מגזעים שמשירים פחות או בכלל לא, אך חשוב לשהות במחיצתו של הכלב לפני כן כדי לוודא שהוא לא מעורר תגובות אלרגיות.

לסיכום

כן! גם אם אתם אלרגיים לכלבים אבל עדיין ממש אוהבים ורוצים לגדל כלב אז יש פתרונות ויש גזעים שיתאימו לכם כמו כפפה ליד.

חשוב לזכור שכלב זה התחייבות והשקעה, אבל הרווח הוא עצום כמו שיעיד כל מי שמגדל כלבים.

לחצו כאן אם אתם מחפשים כלב שהוא גם קטן וגם לא משיר שיער.

אולי יעניין אתכם: נשירת שיער אצל כלבים כל השאלות והתשובות החשובות.

מקורות
[1] https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART1/016/924.html
[2] https://www.akc.org/expert-advice/dog-breeds/do-hypoallergenic-dog-exist
[3] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22728082

Similar Posts