ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

אופי יורקשייר טרייר התנהגות יורקשייר

יורקשייר טרייר אופי ואישיות

יורקשייר טרייר הוא אחד הכלבים הפופולריים ביותר, לא רק בגלל המראה החמוד מאוד שלו, אלא גם בגלל האישיות הייחודית והמקסימה שלו.

מהו אופיו של יורקשייר טרייר? לכל אחד יש אישיות משלו, אך באופן כללי, הם אמיצים, נחושים ואנרגטיים אך גם אוהבים, מסורים ואוהבים אינטראקציה עם בעליהם.

הם יכולים להיות עקשנים או צייתנים, בהתאם לאופן שבו התפתחה אישיותם ב -6 החודשים הראשונים לחייהם, כך שיש לכם, כבעלים, תפקיד חשוב בעיצוב אישיותם והתנהגותם.

אם אתם מחפשים כלב רגוע ושקט, היורקשייר טרייר הוא לא הכלב בשבילכם.

המשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד על אופיו והתנהגותו של כלב צעצוע קטן זה ואיך זה להיות בעלים של אחד.

התנהגות יורקשייר טרייר

המזג והתנהגות של היורקשייר טרייר נובעים מההיסטוריה ומהייעוד המקורי של הגזע. יורקשייר טרייר הם שילוב ייחודי של טרייר וכלב טוי. מקורו בזן קטן של טרייר מסקוטלנד שהובא ליורקשייר באנגליה על ידי אורגים סקוטים ומשערים ששימשו בעיקר לציד חולדות ומזיקים קטנים אחרים.

ואכן למרות גודלם הזעיר והמראה החמוד, היורקי הוא לא כלב שאוהב לישון או להיות על ברכי בעליו כל היום.

אומנם יש כלבי יורקשייר טרייר שהבילוי המועדף עליהם זה להיות על ברכי בעליהם. אבל אחרים מתנהגים יותר כמו טריירים קטנים, עם אינסטינקטים לרדוף אחר כל מה שזז ולהזהיר מזרים בעזרת נביחה גבוהה וצווחנית.

כמו אצל גזעי טוי רבים, נראה כי גם היורקשייר לא יודע כמה הוא קטן! אישיותו של היורקי כלפי אנשים מחוץ לבית יכולה להיות שונה מבתוך הבית, כולל נביחות על אנשים וכלבים אחרים.

יורקשייר טרייר ככלב התראה

כמו שאמרנו, היורקי הוא כלב חסר פחד שלא מודע לגודלו, ולכן הוא יעשה הכל כדי להגן על בעליו. אנשים רבים אוהבים וסומכים על האופי המגן של היורקי שלהם.

כדי להבטיח שהיורקשייר טרייר שלך לא יהיה מגונן יתר על המידה עד כדי תוקפנות לאורחים וכלבים אחרים, חשוב מאוד לדאוג לחשיפה נכונה שלו כבר בחודשים הראשונים לחייו, בצורה זהירה ולפי החיסונים שהוא כבר קיבל. תחשפו אותו בהדרגה לכלבים אחרים, אנשים אחרים, ובעיקר ילדים.

דווקא בגלל שילדים קטנים ויותר קרובים לגודל שלו, היורקשייר טרייר שלכם עשוי לראות בהם איום גדול יותר, לכן חשובה חשיפה ליורקשייר שלכם מהיותו גור לילדים.

יורקשייר טרייר אינטלגנציה

יורקים הם כלבים אינטליגנטים במיוחד וככאלה דורשים תשומת לב, יחס וגירוי שכלי, כל אלה חשובים כדי לעזור ליורקשייר שלכם לחיות חיים ארוכים ומאושרים.

אתם יכולים ללמד את יורקשייר שלכם הרבה טריקים. למדו אותו לשחק להביא צעצוע או כדור למשל,  ומעל הכל,אלפו אותם להיות כלב מחונך.

כאשר נותנים להם טיפול ויחס טוב, רוב היורקשייר טרייר הם כלבים מלאי חיים וסקרנים, מהירים פיזית ומנטלית, פעילים שאוהבים להסתובב בבית ובחצר ולחקור את סביבתם.

רצוי להתחיל לאמן אותם ממתי שהם גורים וללמד אותם טריקים ופקודות פשוטות. משחקים מנטליים לכלבים או אפילו טיול עם רתמת אילוף. כל עוד הם מרגישים שיש להם מטרה, הם ירגישו שמחים ורגועים.

כפי שהזכרנו קודם, כל התנהגות של גזע נגזרת ממה שהוא נועד לעשות. והגזע הזה, עוד במאה ה -19, נולד כדי לתפוס חולדות במכרות ובבתי המלאכה ביורקשייר, אנגליה. תפקיד זה עזר להם להפוך לכלבים קטנים חכמים ונועזים.

לכן הם צריכים למלא משימות ולהפעיל את ראשם ע"י משחקים, לימוד פקודות ותרגילי אילוף.

יורקשייר טרייר רץ
למרות גודלו היורקי הוא כלב אנרגטי ומלא מרץ

יורקשייר טרייר – ניתן לאילוף אך גם עקשן

כשמדובר באילוף, היורקשייר טרייר הוא זן אינטליגנטי מאוד שלומד במהירות.

אבל למרות שאפשר לאמן אותם בקלות יחסית, יורקים יכולים להיות עקשנים אם הם לא מאלפים אותם. הסיבה לכך היא שהיורקים הם מאוד אינטליגנטים והתרגלו להיות כלבי עבודה. ולשם כך, אם לא תאלפו אותם, הם ירגישו חסרי תעסוקה ומטרה והצד העיקש שלהם ישתלט.

לדברי מומחים, הרגע החשוב ביותר בחייו של יורקשייר טרייר הוא ששת החודשים הראשונים לחייו וזה הזמן המושלם לאמן אותם,כי אם לא, העקשנות שלהם תהיה בלתי נמנעת.

אל תדאגו אם אתה מרגישים שאתה לא יודעים איך לאלף כלב. יורקשייר טרייר הם כלבים מצוינים מהבחינה הזאת מכיוון שהם כל כך קלים לאילוף.

בנוסף, הם מצליחים טוב מאוד גם בשיעורי אילוף כלבים, כך שאם אתם מרגישים שאתם לא יודעים איפה להתחיל מבחינת אילוף, תוכלו לרשום אותם לכמה שיעורים ולקבל עזרה באילוף שלהם.

אז הקפידו לתת ליורקשייר את ההכשרה המתאימה. הדבר האחרון שאתה רוצה הוא יורקשייר טרייר מגונן יתר על המידה, אגרסיבי מדי ומפונק.

יורקשייר טרייר – כלב פעיל ואנרגטי

יורקשייר טרייר הם סופר פעילים. לקטנים האלה יש את כל האנרגיה שבעולם.

אתם עלולים לגלות שהיורקשייר שלכם עצוב או אדיש אם הוא חסר תעסוקה רוב היום. עליהם להיות בעלי אישיות שמחה ופעילה.

יהיה עליכם לתת ליורקשייר את התירגול והפעילות הדרושה לו. למרות שגודלו הקטן עשוי להוביל אתכם לחשוב אחרת, יורקשייר טרייר זקוק לטיולים ולפעילות אינטנסיבית יותר כמו ריצה לפחות 10-15 דקות בכל יום. עם זאת, אם אתם לא תמיד יכולים להוציא את הכלב שלכם לטיול, תגלו שהוא פעיל בתוך הבית וימצא דרכים ליהנות ולהעסיק את עצמו, צעצועים לכלבים ומשחק אתכם יתקבלו בברכה.

 יורקשייר טרייר הוא גזע שמתאים למגורים בעיר וגם בכפר והוא יכול להסתגל בקלות למגורים בכל דירה.

פעילות גופנית היא חלק חשוב גם לבריאותו הכללית. זה יעזור להבטיח שתוחלת החיים של היורקשייר טרייר שלך תהיה בין 14-16 שנים.

בשל אופיו הפעיל של יורקשייר, עליכם לנקוט באמצעי זהירות! למעשה, ישנם סכנות האורבות לכלבי טוי בכל מקום. תן ליורקשייר שלך ללכת בכוחות עצמו ככל האפשר, תוך שמירה עליו.

בבית ובחוץ חשוב להזהר מלפגוע בו או לדרוך עליו, דבר שיכול לקרות בקלות יחסית בגלל גודלו הזעיר, אך עם זאת, זה לא אומר להחזיק אותו בידיים כל הזמן! צריך לתת לו להסתדר בעצמו בבית וגם בחוץ. אם תישא אותו לכל מקום הוא יפתח התנהגות חסרת ביטחון ותוקפנים שנובעת מחוסר ביטחון ופחד מכל דבר.

טיולים בחוץ עם היורקי שלכם

כאשר מטיילים איתו בחוץ, חשוב שהוא תמיד יהיה קשור. יותר מדי סכנות עורבות בחוץ לכלב הקטן הזה. כלבים גדולים יותר עשויים לראות בו מעדן והיורקי עלול להיות מספיק אמיץ או טיפש כדי לנסות לתקוף אותם או לנבוח עליהם.

בנוסף, יש לו אינסטינקטים של ציד, מה שאומר שאם הוא יהיה חופשי בחוץ הוא עלול לפתוח במרדף אחרי ציפורים, פרפרים ואטרקציות אחרות ולרוץ לכביש או למקום אחר שיש בו סכנה לגופו.

אימוץ יורקשייר טרייר, איפה ואיך?

כלבי יורקשייר טרייר ניתן למצוא בדרך כלל בקבוצות הצלה לכלבים ובמקלטים לבעלי חיים, עירוניים ופרטיים כאחד, אם כי בדרך כלל הם נחטפים במהירות מכיוון שבעלים פוטנציאליים רבים מחפשים כלב קטן.

יורקשייר טרייר עשוי להימסר למקלט לכלבים עקב בעיות תוקפנות או נבחנות יתר למשל.

הרבה יורקשייר טרייר נמצאים בבעלות אנשים מבוגרים, ואם אותם כבר לא יכול לטפל בו ואין אף אחד מהמשפחה שמוכן לקחת את הכלב, הם נוטשים אותו, גם אם אין לו בעיות התנהגות.

כך שאם החלטתם שאתם רוצים להוסיף יורקשייר טרייר למשפחתכם, חפשו אפשרות לאמץ אחד, אפילו בוגר. יש לכך הרבה יתרונות.

שאלות נפוצות

האם יורקשייר טרייר נובח הרבה?

צורת התקשורת העיקרית של יורקשייר טרייר עם בעליהם היא נביחות. מסיבה זו ידוע שהם נובחים כתגובה לרעשים חשודים או דברים אחרים שנראים להם כאיום בכדי להתריע ולגונן על בעליהם. בכל מקרה עם אילוף נכון מגיל צעיר אפשר למתן נטייה זאת אבל לא למנוע אותה לחלוטין.

האם יורקשייר טרייר אוהבים להיות לבד?

יורקשייר טרייר הם כלבים חברתיים ולא אוהבים להיות לבד. הם זקוקים לחברה, וזה אחד הדברים המהנים ביורקי. אז אם אתם מבלים הרבה זמן בחוץ, שקלו לאמץ עוד כלב שיהיה חברה ליורקי שלכם או שקלו לגדל כלב אחר שאינו יורקשייר טרייר.

האם יורקשייר טרייר מסתדרים עם כלבים וחיות מחמד אחרות?

בבית שלכם, כן. רוב היורקשייר טרייר מסתדרים מצוין עם כלבים וחתולים אחרים במשפחתם. עם כלבים זרים, יורקים עלולים להיות תוקפנים באופן מפתיע. אם תצאו לטייל עם היורקשייר שלכם וכלב אחר ינסה להתקרב אליו, הוא עלול להתחיל לנבוח ולהתפרץ. ככל שהכלב גדול יותר, נראה כי היורקשייר יותר תוקפני. יש אנשים שזה מצחיק אותם, אבל זה ממש לא. כמו בתגובתיות יתר בבית, ריאקטיביות יתר בחוץ מעמידה את הכלב שלך במצב נפשי לא בריא וכדאי להרגיע אותו מיד.

האם הם ידידותיים עם זרים?

רוב היורקשייר טרייר ממהרים מאוד להכריז על הגעת מבקרים לבית בנביחות. לאחר שהמבקר נכנס, זה מתחלק. יש כאלה שיהיו ידידותיים אליו ואילו אחרים יהיו יותר מרוחקים וחשדנים כיאה לכלב טרייר.
למרבה הצער, כלבים חשדנים עלולים להפוך לכלבים תוקפנים שלא יפסיקו לנבוח. חשוב שתחנכו את היורקים שלכם שלמרות שהם לא צריכים לאהוב זרים, הם כן צריכים לקבל אותם בנימוס.

לסיכום, למי מתאים כלב יורקשייר טרייר

היורקשייר הקטן שמקורו באנגליה נוצר במקור כדי לסייע ללכידת חולדות ומזיקים קטנים והיה שותף ובן לוויה של מעמד הפועלים.

הפרווה היפה שלו הפכה אותו לפופולרי בכל המעמדות באותה תקופה וכיום הוא אחד הכלבים הפופולריים ביותר למשפחות.

בזכות גודלו הקטן הוא מתאים למגורים בדירה אך עם זאת, זהו כלב אמיץ וחסר פחד.

הוא אינו כלב רגוע ושקט, אלא כלב אנרגטי, שיכול להיות שתלטני ודעתני. הוא ערני ותמיד רוצה להיות במרכז תשומת הלב ולהביע את עצמו בנביחות, מה שהופך אותו גם לכלב שמירה מצוין.

היורקי מתאים למשפחות עם ילדים גדולים יותר ויכול להסתדר היטב עם חיות מחמד אחרות, אם הוא גדל איתן מגיל צעיר.

אם אתם מחפשים כלב רגוע ושקט, היורקי פחות יתאים לכם, אולם כאשר מדובר בגור לאופן בו הבעלים גדל ומאומן יש השפעה עצומה על אופי היורקי שלכם ויקבע במידה רבה האם הוא יהיה פעיל ונמרץ או יותר רגוע ועדין.

אם אתם רוצים לקרוא עוד על גזע הטוי המקסים הזה, על המקור שלו, דרישות טיפוח, בריאות ועוד לחצו כאן.

יש לכם כלב יורקשייר חדש ואתם רוצים לדעת כמה ומתי להאכיל אותו? אל תשכחו ללחוץ כאן למדריך האכלה ליורקשייר טרייר.

Similar Posts