ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

חרדת נטישה אצל כלבים ואיך להתגבר עליה
|

חרדת נטישה אצל כלבים ואיך לעזור להם להתגבר עליה

בעלי כלבים רבים חוששים להשאיר את חבריהם הפרוותיים בבית כל היום, גם אם זה רק לכמה שעות. הרבה כלבים חשים חרדה ועצבים כשהם לבד בבית, הם לא מבינים מה קורה או למה האדון שלהם עזב.

יש כלבים שרגשות אלו גורמים להם להתנהגויות לא רצויות כגון נביחות ויללות לשעות ארוכות, כרסום והרס דברים בבית ועשיית צרכים. אז אם גם אתם מודאגים שהכלב שלכם יסבול מחרדת פרידה בזמן שאתם בעבודה או יוצאים לשעות ארוכות, הנה כמה דברים שניתן לעשות כדי למנוע זאת.

מהי חרדת נטישה אצל כלבים ומה התסמינים לכך?

חרדת נטישה אצל כלבים היא תופעה שקוראת כאשר בעל כלב עוזב את הכלב לבדו בבית והכלב מראה סימני לחץ. ישנם סימנים רבים שמצביעים על כך שלכלב שלכם יש חרדת נטישה.

להלן התסמינים הנפוצים ביותר שאם הכלב שלכם מראה אחד או חלק מהם, הרבה פעמים זה סימן שגם הוא סובל מחרדת נטישה.

יש כלבים שנהיים נסערים או מדוכאים מאוד כאשר בעליהם מתכוננים לעזוב את הבית, ולאחר שבעליהם עוזב ייתכן שהם יראו חלק מהתסמינים הבאים:

  • התנהגות הרסנית כלפי רהיטים, בגדים וכל הבא לפה.
  • הזלת ריר
  • נביחות
  • רעידות
  • יבבות
  • ינשכו את עצמם
  • הקאות
  • עשיית צרכים

חלק מהתסמינים הנ"ל, כגון הקאות ורעידות יכולות להצביע על מחלה, אך אם הם קורים רק כאשר אין אף אחד בבית, יש סיכוי טוב שהסיבה היא חרדת נטישה.

לא כל הכלבים סובלים מחרדת נטישה

חלק מהכלבים משתעממים ומראים סימני מתח, אבל לא עד דרגה של חרדת נטישה וגירוי מנטלי ותעסוקה יספיקו להם בזמן שאתם לא שם.

כלבים שאינם מאולפים לעשיית צרכים בחוץ בלבד יעשו את צרכיהם בבית בכל עת, לא רק כשאתם לא בבית, וגם כאן זה לא בגלל חרדת נטישה.

כלבים יכולים להראות חלק מהסימנים שציינו בגלל בעיות רפואיות ובלי קשר לחרדת נטישה.

ולכן, אתם, כבעלי הכלב צריכים להבין מתי מדובר בחרדת נטישה ומתי הכלב צריך עזרה רפואית, אילוף או פשוט להשאיר לו תעסוקה כשאתם לא בבית.

מדוע לכלב שלי יש חרדת נטישה?

בעלי כלבים רבים שואלים את אותה שאלה. עם זאת, הכל תלוי בנסיבות. באופן כללי, כלבים שעברו בין מספר בעלים נוטים לסבול מחרדת פרידה יותר מאשר לכלבים שחיים עם אותה משפחה.

כלב שאומץ לאחר שננטש גם נוטה יותר לסבול מחרדת נטישה. יש גם גזעים שנקשרים יותר לבעליהם ויותר קשה להם להתמודד עם הצורך להשאר לבד שעות ארוכות.

לא נעים להשאיר כלב בבית בידיעה שהוא כועס וחרד, דבר שכמובן משפיע גם עליך כבעל כלב. ייתכן שאתם מודאגים מהפרעה לשכנים אם הכלב מיילל ונובח בזמן שאתם לא שם ואתם גרים בבית משותף.

8 דרכים לעזור לכלב שלכם להתגבר על חרדת נטישה

יש כמה טקטיקות פשוטות לטיפול בחרדת נטישה אצל כלבים. כל כלב שונה ולא יגיב באותה צורה, ייתכן שהדברים הבאים לא יעזרו לו ותצטרכו לחשוב על קבלת עזרה מקצועית אחד על אחד. אבל בכל מקרה אלא שיטות שיכולות לעזור ושווה לנסות אותן לפני שפונים למאלף כלבים.

1. עזרה עם חרדת נטישה באמצעות כלוב לכלבים

הרגילו את הכלב שלכם מההתחלה לכלוב. הקפידו לשייך את הכלוב לדברים טובים בלבד. השאירו את הדלת לכלוב פתוחה כדי שכלבכם יוכל לבדוק אותה בזמן שלו. אם תעשו את זה נכון, תגלו שהוא נהנה לבלות שם ויכנס לשם מיוזמתו כדי לישון וללעוס צעצוע או ממתק שתתנו לו.

כשאתם יוצאים מהבית, סגרו את הכלב שלכם בכלוב, אך וודאו שהרגלתם אותו לפני כן להיות בכלוב עם הדלת סגורה; אל תפתיעו אותו בסגירת דלת הכלוב כשאתם יוצאים מהבית.

הקפידו לשים כרית נוחה כדי שיוכל לשכב בתוכו בזמן שאתם לא בבית. זה רעיון מצוין לשים קצת ריפוד בצדדים. כמו כן, אל תשכח לשים בשבילו קערת מים בתוך הכלוב.

2. כאשר אתם יוצאים מהבית אל תתנו לכך חשיבות רבה

מה הכוונה?

אסביר: כלבים תופסים את השינויים הרגשיים שלנו יותר ממה שאנו חושבים. אז כאשר אתם יוצאים מהבית, אל תהפכו את זה לאירוע בעל חשיבות עם ליטופים, אמירת שלום או יותר מזה. כלבכם יתפוס שמשהו כאן חשוד וכאשר תצאו מהבית הוא רק ייקח את זה קשה יותר.

אם תהפכו את היציאה שלכם מהבית לפרידה אז זה רק יגרום לו לקשר את זה לכך שאתם עוזבים אותו לבד.

העצה הכי טובה היא להישאר רגועים, לתת לו צעצוע ופינוק קטן מדי פעם, ולסגור אותו בשקט בכלוב. אם תישארו רגועים, לא תהיה לו סיבה להיכנס לפאניקה או לכעוס מלכתחילה.

3. תן להם צעצוע/פינוק מיוחד לזמן שהוא לבד

אם אתם שמים לב שהכלב שלכם מתקשה כשאתם עוזבים אותו לבד, שקלו לקנות לו צעצוע מיוחד או פינוק מיוחד שהוא אוהב ולשמור אותו רק לזמנים שאתם יוצאים מהבית לזמן ארוך. במקום לקשר את העזיבה שלכם להרגשה רעה, הוא יחבר אותה לצעצוע או לפינוק האהובים עליו, וחלק גדול מהחרדה יפתר כך בדרך של קישור חיובי בין העזיבה שלכם לפינוק המיוחד בשבילו.

צעצועים שניתן למלא בפינוקים או בחמאת בוטנים כמו קונגו לכלבים עובדים הכי טוב שכן הם מספקים כיף ופינוקים בו זמנית. הכינו אותם מראש, ממולאים וקפואים לזמן המתאים. הקפידו לבחור צעצוע המתאים להרגלי הלעיסה של הכלב שלכם.

אין כמו צעצוע לעיסה טוב להקל על חרדת נטישה ופרידה אצל כלב

4. תנו להם שפע של פעילות גופנית לפני ואחרי הזמן שלהם לבד בבית

אם יש לכם כלב פעיל ואנרגטי שאוהב לרוץ ולהשתולל שחקו איתו, צאו איתו לטיול ותדאגו לעייף אותו לפני שאתם יוצאים לעבודה או לזמן ארוך.

כשאתם מגיעים הביתה, עשה את אותו הדבר.

אם הכלב שלכם מלא אנרגיה ומרץ שלא הצליח לפרוק, סביר יותר שהוא יהיה חרד ומודאג כשאתם עוזבים. לכן, ודאו שהוא עייף מאוד ומוכן לנמנום ארוך בזמן שאתם יוצאים לעבודה.

5. תנו לכלב זמן להסתגל להיות לבד

חרדת הנטישה של כלבכם לא תיעלם בן לילה. תנו לכלב שלכם זמן להתרגל לעובדה שאתם תחזרו אליו כל פעם, והוא בסופו של דבר ילמד לסמוך עליכם ועל החזרה שלכם אליו, במיוחד אם הוא קיבל פעילות גופנית וטיול לפני ומשהו שיעסיק אותו בזמן שאתם לא בבית.

הדרך להרגיל אותו בצורה הדרגתית יכולה להיעשות על ידי יציאה לחצי שעה כל שעתיים עד ארבע שעות בסופי שבוע ושימוש בשיטות האחרות שהוזכרו כאן כדי שהוא יתרגל בהדרגה שלא משנה כמה פעמים אתם עוזבים אותו, אתם תמיד תחזרו אליו.

עם זאת, אם אתם מרגישים שנתתם לו מספיק זמן והוא עדיין לא מסתגל, שקלו לחפש עזרה מקצועית.

6. התעלמו מההתנהגות של כלבכם

כשתחזרו הביתה אחרי שהכלב היה לבד כמה שעות, סביר להניח שהכלב שלכם ירדוף אחריכם ויתלונן. עשו כמיטב יכולתכם להתעלם מהתנהגותו. ההתעלמות הזאת בעצם אומרת לו: 'תירגע, אז עזבתי, זה לא עניין גדול. חזרתי עכשיו." לאט הכלב יבין את המסר ויתחיל להירגע.

הכלב שלכם מסוגל להיות לבד, זכרו זאת! אז אל תתרגשו מהקולות שהוא עושה כשאתם חוזרים.

7. שמרו על קור רוח

אם חזרתם הביתה והכלב שלכם זוחל לתוך הארגז שלו או הורס אחד מהצעצועים שלו, אל תיבהלו. כאמור, יעבור זמן עד שהוא יוכל להירגע ולדעת שאתם תחזרו אליו ולא משנה לכמה זמן עזבתם, אז אל תחמירו את האסוציאציה של "עזיבה" בכך שתענישו אותו.

אם תגלו שהוא כל הזמן הורס צעצועים, נסו להפעיל אותו יותר לפני שאתם משאירים אותו לבד, יכול להיות שהוא פשוט משתעמם!

8. היו סבלניים עם כלבכם לגבי חרדת הנטישה שלו

אחרון חביב, היו סבלניים עם הכלב שלכם! כתלות בעבר ובגיל שלו, ייתכן שייקח זמן עד שהכלב שלכם יסתגל להישאר לבד. גם אם תעשו הכל נכון, ייתכן שהכלב שלכם לעולם לא יהיה רגיל להיות לבד בלי להיכנס לפאניקה.

התייעצו עם איש מקצוע או נסו למזער את הפרידה שלכם ממנו. החוכמה היא לזכור שגם לכלב שלכם יש רגשות והרבה פעמים הוא יותר רגיש מבני אדם.

לסיכום, עם שמונה העצות האלה כמדריך, אתם אמורים להיות מסוגל לעזור לכלב שלכם להסתגל לשגרת ליום העבודה שלכם. עשו את העבודה וההכנה הנכונה והוא יעשה את שלו!

Similar Posts