ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

כלב של השכנים נובח ללא הפסקה

הכלב של השכנים נובח בלי הפסקה, מה לעשות?

רוב הכלבים נובחים, זה חלק מהטבע שלהם, ויכול להיות שאפילו לכם יש כלב וגם הוא נובח לפעמים, אבל מה לעשות כאשר יש לאחד השכנים שלכם כלב שהנביחות שלו בלתי פוסקות, אולי יש לכם תינוק קטן בבית והכלב מעיר אותו כל הזמן או שאתם עובדים מהבית והכלב של השכן שנשאר לבד רוב היום פשוט לא נותן לכם לעבוד…

יש כמה דברים שאפשר לעשות, ועם קצת מאמץ וחשיבה יצירתית אפילו לפתור את זה בצורה שלווה ונעימה עם השכן וכלבו, ורק אם אין ברירה אז לנקוט בצעדים שיהיו פחות נעימים.

אז אם הגעתם לכאן, זה אומר שהנביחות באמת הפכו למטרד. המשיכו לקרוא מה ניתן לעשות בכל סיטואציה כדי לפתור את הבעיה בדרך הקלה, המהירה והשלווה ביותר.

למה כלבים נובחים?

ראשית חשוב להבין שכלב נובח, זה הטבע שלו! יש כאלה שנובחים יותר ויש כאלה שפחות, ויש אפילו כלבים מיוחדים שבכלל או כמעט לא נובחים.

סיבות אופייניות לנביחות של כלבים הן:

שעמום ותסכול: זאת הסיבה העיקרית לנביחות אובססיביות ולפרקי זמן ארוכים. אם הכלב לבד בבית או בחצר לפרקי זמן ארוכים והבעלים לא דואג לו לפעילות גופנית ולא מבלה איתו מספיק זמן כאשר הוא בבית, לא משאיר לו צעצועים שיעסיקו אותו ובעצם לא דואג לרווחת הכלב הוא עלול לפתח הרגלים לא רצויים, כמו נביחות בלתי פוסקות.

חרדת פרידה ונטישה: יש גזעים שקשורים יותר לבעליהם מאחרים וקשה להם להישאר לבד. אז אם כאשר הכלב של השכן מתחיל ליילל ולנבוח כאשר הבעלים יוצא מהבית, ייתכן שזו הסיבה. במקרה כזה ייתכן שהכלב גם הורס דברים בבית ועושה את צרכיו בתוך הבית.

טבע הגזע: גזעים מסוימים הם טריטוריאליים יותר מאחרים. בין אם הכלב נמצא בבית או בחוץ בחצר, ייתכן שהוא "מגן" על ביתו מפני מכוניות חולפות, מישהו שהולך ליד הרכוש שלו, או סתם מישהו שעבר ליד הדלת של השכן. כלב טריטוריאלי לא חייב להיות כלב שמירה קלאסי, ודוגמא לכך היא היורקשייר טרייר הקטן והחמוד שללא אילוף מתאים יכול להיות נבחן סדרתי.

אטרצקיות בחוץ: אם הכלב רואה או שומע פעילות רבה בחוץ, הוא עלול להתרגש מספיק כדי לנבוח. זו לא בהכרח אזהרה; זו עשויה להיות דרך להביע תסכול על הימנעות מהכיף או תגובת מתח לרעש ולפעילות.

בעיות בריאות שונות: ייתכן שהסיבה לנביחות היא מצוקה גופנית כלשהי של הכלב, כאב, רעב וכדומה. אם לשכן יש כלב כבר זמן רב והדבר התחיל לאחרונה באופן פתאומי אולי חלה הרעה במצבו הבריאותי של הכלב או שמצבו הקוגנטיבי הדרדר כתוצאה מגילו.

הזנחה והתעללות: זה המקרה החריג אבל ייתכן שהכלב נובח כי הוא נמצא במצוקה חמורה בגלל אופן הגידול ע"י הבעלים. אם לאחר שבדקתם אתם חושדים שזה המצב, יש כמה גופים שאפשר לפנות אליהם, ביניהם משרד החקלאות וגופים התנדבותיים של אוהבי חיות שהוקמו לצורך זה. חקרו בנושא באינטרנט ופנו לאחד הגופים האלה להתייעצות.

נביחות כפייתיות: אם נראה שהכלב נובח ללא הפסקה ובצורה מונוטונית, ייתכן שהסיבה היא אחד הדברים שמנינו קודם ושהבעלים לא מטפל בזה.

רוצים ללמוד עוד? גם לכם יש כלב נבחן? לחצו כאן למאמר המלא על למה כלבים נובחים.

מה אפשר לעשות אם הכלב של השכנים נובח כל הזמן?

תיעוד ורישום

לפני הכל מומלץ שתעשו מעקב קצר ותרשמו! כן! תיעוד הנביחות יועיל לא רק לשכן שלך, אלא לרשויות אם תצטרכו לפנות אליהם. שמרו תיעוד מדויק של מתי הכלב נובח וכמה זמן בערך הכלב נובח כל פעם.

אולי תשימו לב שהכלב נובח כתוצאה מרעשים מסוימים בחוץ ובזמנים קבועים, או שאולי אין שום חוקיות ואז הכלב פשוט נובח בצורה קבועה משעמום או תסכול ללא שום גירוי חיצוני.

התיעוד הזה יעזור כאשר תפנו לבעלים, וגם יעזור לבעלים שאולי לא נמצאים בזמן שהנביחות מתרחשות להבין מה גורם להן ולכן גם איך אפשר למנוע אותן.

פנייה ידידותית לשכן

אז בין אם עשיתם רישום ובין אם לא, תמיד מומלץ לנסות בדרכי שלום ופנים מול פנים. אולי זה יותר נוח להשאיר להם פתק בתיבת דואר או לשלוח להם הודעה, אבל אין כמו לפנות לשכן בצורה ידידותית פנים מול פנים. אם כלבם נובח בעיקר כאשר הם לא בבית , אולי הם אפילו לא מודעים לבעיה או שהם לא חושבים שזה מפריע עד כדי כך. אולי הם אפילו מודעים לזה ומנסים לפתור את הבעיה.  

אז בשיחה הראשונית פשוט הסבירו למה פניתם ותנו להם לענות ללא האשמה או עצבים. אם יש לכם ניסיון וידע עם כלבים אחרי שתקשיבו להם אולי אפילו תוכלו לתת להם כמה עצות לטיפול בבעיה.

אם השכן לא מוכן לדבר אתכם פנים מול פנים אז השאירו פתק קצר וידידותי וצרפו את התיעוד שעשיתם לגבי הזמנים ומשך הנביחות, אין ספק שזה יבהיר לשכן שהבעיה מפריע לכם, שמדובר בבעיה אמיתית (התיעוד יעזור כאן) ושאתם רוצים לפתור את זה בצורה ידידותית ולא בעימות. אם הנביחות מפריעות לעוד שכנים אז תתאגדו ופנו אליו יחד. אתם לא צריכים לעשות זאת לבד ואם השכן מתעלם ממכם, אז יהיה לו קשה יותר להתעלם כאשר הפנייה באה מכמה שכנים ביחד או במקביל.

יצירת הפרדה

אם יש לכם בית עם חצר והכלב של השכן נובח כל פעם שאתם בחצר שלכם הוא רואה אתכם אז אולי כדי לשקול להגביה את הגדר או לשים גדר חיה שתחסום לכלב את שדה הראיה לחצר שלכם ואולי גם את הנביחות.

כלב נובח ללא הפסקה

הכרות עם הכלב הרעשן

כלבים ידועים בחוש הריח והשמיעה שלהם כך שייתכן שחסימת שדה הראייה שלו לא ממש תעזר. במקרה כזה אולי כדאי לפנות לשכן ולתאם הכרות עם הכלב. אם מדובר בכלב ידידותי בד"כ אז ליטופים, משחק איתו ואפילו נתינת חטיף לכלבים יכול להיות שיעזרו לכלב להכיר אתכם והוא לא ירגיש צורך לנבוח בעתיד, כל פעם שתבלו זמן בחצר שלכם.

מכשירים נגד נביחות

מכשירים נגד נביחות כלבים. אם כל הדברים הקודמים לא עזרו אז אולי כדאי לשקול מכשיר אולטראסוני נגד נביחות. מדובר במכשירים שפועלים על ידי פליטת תדרים ספציפיים שרק כלב יכול לשמוע. לאחר הפעלתם, כאשר הם מזהים נביחה של כלב הם פולטים צליל שמסיח את דעתו של הכלב ובכך מונע ממנו לנבוח.

ניתן להשתמש במכשיר זה כדי למנוע מהכלב של השכן שלך לנבוח מבלי שהם ידעו שאתה עושה זאת. מכשיר סמוי זה יכול לעזור לשמור על השקט כאשר השכן שלך לא מטפל בבעיית נביחות בעצמו. ואם חשבתם על מכשיר זה מומלץ לעשות זאת רק אחרי שניסיתם לפנות אל השכן בדרכי שלום וזה לא עזר.

זה יכול לקחת כמה ימים עד שהם יגרמו לכלב להפסיק את הנביחות, ולמרבה הצער, מכשירים אלו לא תמיד יעילים עבור כל הכלבים וייתכן אפילו שאצל כלבים מסויימים הם יגרמו להתרגשות יתר ונביחות חזקות יותר.

אם אף אחד מהדברים שניסתם לא עזר אז ייתכן שתאלצו לפנות לדרכים יותר רשמיות, ואולי אפילו לרשויות:

פנייה לרשויות בקשר לכלב נובח של השכנים

גם כאן יש כמה אפשריות:

  1. אפשר לפנות לרשות המתאימה, בין אם זה האגודה לתרבות הציבור, העירייה או המועצה המקומית או כל גוף מוניציפאלי אחר בכדי להגיש תלונה רשמית על הפרת תקנות הרעש המקומיות. כאן תצטרכו לבדוק בדיוק מי הגוף שצריך לפנות אליו, וגם כאן אם לאחר הבירור אתם יכולים לאגד עוד כמה שכנים זה יעזור, כמו גם עותק מהתיעוד שעשיתם לגבי מתי וכמה זמן הכלב הסורר נובח כל פעם.
  2. פנייה למשטרה בקשר לכלב נובח. למרות שלא בטוח שהמשטרה תמהר להתערב, אם אין ברירה אולי שווה לפנות אליהם עם התיעוד שעשיתם לגבי הנביחות. אולי המשטרה תפנה לשכן שלך ותזהיר אותו בעקבות הפנייה וזה יספיק כדי לשכנע אותו לטפל בבעיה.
  3. אם מיציתם את האפשרויות הקודמות ועדיין הבעיה לא נפתרה אז אולי שווה לפנות לביהמ"ש לתביעות קטנות, או אפילו להעזר בעו"ד. למקרה זה תעדו את כל הצעדים שניסיתם עד כה, הקליטו בנוסף את הנביחות ואולי אפילו צלמו קטע וידאו בנייד. ייתכן שמכתב מאיים מעו"ד מטעמכם יספיק כדי להרתיע את הבעלים ויגרום לו להתייחס ברצינות.

שאלות קשורות

מה נחשב לנביחות מוגזמות?

ככלל, זה ייחשב כמוגזם אם כאלה שמעצבנות או מפריעות לשלוות החיים באופן עקבי. גורמים שנלקחו בחשבון כוללים: חוזק הנביחות ומשך הנביחות. כך שאם הכלב נובח 5 דקות רצוף, אפילו אם זה 3 או 4 פעמים כל יום, בשעות אחה"צ, הערב או הבוקר המאוחרות,  אז קשה לומר שמדובר בנביחות מוגזמות אבל אם הכלב נובח כ- חצי שעה ביום רצוף או יותר ואפילו אם הוא עושה זאת יותר פעם אחת ביום, וזה בשעות הלילה או הבוקר המוקדמות  או בשעות המנוחה,  ובנוסף רמת הדציבלים שלו היא כזאת שמפריע לשכנים, אז ניתן לומר שיש כאן בעיה ומדובר בנביחות מוגזמות.

האם החוק עוזר נגד כלב נובח שמהווה מטרד מתמשך?

גם אם אין חוק המכוון במיוחד לנביחות כלבים או שהחוק לא מספיק מפורט, עדיין פקודת מטרד או רעש כללית עשויה להטיל אחריות על בעל הכלב. לדוגמה, חוק או תקנה מקומית שאוסרת על רעש חזק אחרי 22:00 לדוגמא. מי שמתיר לכלב לנבוח, לאחר אזהרות רבות, עלול להענש בהתאם לחוק או לתקנות. למידע נוסף רצוי לחקור ברשת ולהתייעץ עם עו"ד.

לסיכום

כלב נובח ללא הפסקה מעיד פעמים רבות על בעיה או מצוקה של הכלב, או פשוט חוסר אילוף, בכל מקרה זה לא באשמת הכלב, ואסור בשום אופן לנסות לפגוע בו!

נסו לפתור את הבעיה עם השכן בדרכי שלום, עזור לו ללמוד איך להתמודד עם כלב נובח במקום לפנות אליו בצורה תוקפנית או השתמש בדרכים יצירתיות אחרות כמו שציינו כאן, זה לא רק יעזור לך ויהפוך את השכונה למקום שקט יותר אלא גם יתרום לרווחת הכלב,שכן נביחות ממושכות מעידות על סוג של מצוקה אצלו.

ורק אם אין ברירה אז תמיד אפשר לפנות לרשויות או לנקוט בצעדים משפטיים.

מקורות:
טופס דיווח על מפגעי רעש: https://www.gov.il/he/service/report_noise_hazard

תנו לחיות לחיות חוו"ד משפטית:
.pdfנביחות-כלבים-חוות-דעת-תנו-לחיות-לחיותletlive.org.il/wp-content/uploads/2016/12/

Similar Posts