ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האסקי סיבירי עומד בחוץ עם שיער פרווה נשירת שיער

האסקי סיבירי נשירת שיער – כמה, מתי ומה לעשות (ומה לא לעשות בשום אופן)

כלבי האסקי סיבירי הם כלבי מזחלות בגודל בינוני שמגיעים מצפון מזרח אסיה[1], שם הם עבדו בלהקות כדי למשוך משאות קלים על פני מרחקים ארוכים מכוסים שלג. מה שאומר שיש להם פרווה עבה וכפולה שנועדה להגן עליהם מהקור הארקטי העז. לכן טבעי שתשאלו מה לגבי נשירת פרווה.

אז האם האסקי משילים הרבה? אז כן. הם משילים פרווה – והרבה. האסקי משירים כל השנה, אך בעונות המעבר הם מאבדים יותר פרווה. במדינות חמות ההבדל בין כמות השיער שהם משילים לאורך השנה ובתקופות המעבר תהיה קטנה יותר.

אז אם אתם בעלי האסקי או חושבים לגדל אחד ורוצים לדעת מתי הם משילים הכי הרבה, מתי זה נורמלי ומתי צריך ללכת לוטרינר, מה אפשר לעשות כדי להתמודד עם זה וגם מה אסור לעשות, הגעתם למקום הנכון.

הכלים והמידע הנכונים יעשו הבדל גדול בהתמודדות עם נשירת השיער של ההאסקי שלכם.

האם האסקי סיבירי משיר הרבה שיער?

האסקי סיבירי הם גזע שמשיר פרווה מעל הממוצע.

לשם השוואה ניתן להשוות לגזע הפופולרי רועה גרמני. הם משילים פחות מרועה גרמני ובד"כ השלת השיער היותר מסיבית היא בעונות המעבר בניגוד לרועה הגרמני שמשיר באופן דומה לאורך כל השנה.

הסיבה לכך היא אבוציונלית. הפרווה העבה להפליא של ההאסקי הסיבירי מאפשרת לו לשרוד בסביבות קשות וקרות שמשם הוא מגיע.

הפרווה הכפולה שלהם מורכבת משכבה פנימית שעשויה מפרווה קצרה ועבה מאוד שצמודה לעור ושתפקידה לשמור על חום ההאסקי בתנאי קור קיצוניים.

הפרווה החיצונית עשויה משערות ארוכות יותר הדוחות מים ועוזרות להגן מפני הרוח, השמש, החום או הקור.

פרווה דו-שכבתית זו מאפשר להאסקי להתמודד עם טמפרטורות נמוכות של עד 59- צלזיוס (-75 פרנהייט).

בקיץ, השכבה העליונה של ההאסקי הסיבירי עוזרת לשמור עליו קריר. אז למרות שהאסקי מעדיפים מזג אוויר קר, הפרווה הכפולה שלהם עושה עבודה טובה להפליא גם בוויסות טמפרטורות גבוהות (ולכן גילוח בקיץ ממש לא מומלץ!).

מתי האסקי משירים הכי הרבה?

האסקי משילים כמות מתונה בכל ימות השנה, אבל זה מתעצם פעם או פעמיים בשנה בגלל נשירה עונתית (כן, יש כאלה שהנשירה המורגשת אצלם היא פעם בשנה, בד"כ באביב). המשמעות היא שהם בדרך כלל משירים יותר בעונות המעבר כמו אביב וסתיו כשהם מתכוננים באופן טבעי לחילופי העונה.

כלומר: האסקי משירים את מעיל החורף שלהם באביב כי הוא לא נחוץ בחודשים החמים יותר, ומשילים את מעיל הקיץ בסתיו כדי לפנות מקום למעיל חורף עבה יותר שישרת אותם טוב יותר בחודשים הקרים יותר.

תקופת חילופי הפרווה הזו נמשכת בדרך כלל כ-2-4 שבועות בכל פעם.

מי שחי במדינות בהן יש חורף קשה וארוך יותר ירוויח מכך שהאסקי שלו אומנם ישיר בעונות המעבר הרבה מאוד, אבל בשאר השנה הוא ישיר פחות שיער.

במדינות חמות יותר שבהן אין חורף קשה או במדינות טרופיות שבהן חם כל השנה ייתכן שהנשירה בעונות המעבר יהיו פחות מורגשות אבל לעומת זאת הוא ישיל יותר שיער במשך כל השנה.

קשור: האם האסקי סיבירי יכול לחיות במדינה חמה?

איך להתמודד עם נשירת השיער של האסקי?

הפכו את סירוק והברשת ההאסקי שלכם לחלק משגרת היומיום. ככה תסירו כמה שיותר פרווה שלא תתגלגל לכם בבית.

הברשה יומית תקל על העבודה. אם תחכו יותר מדי זמן בין הברשות, השיער יצטבר ויהיה קשה יותר להסרה.

ציוד להברשת ההאסקי:

רוב מברשות הכלבים מיועדות לנשירה קלה והן לא מתאימות לכלב כמו האסקי. שיש לו פרווה צפופה מאוד, שיכולה לסתום מיד מברשות עדינות.

מומלץ להשתמש בשתי מברשות:

ראשית, להתחיל עם מברשת עבה דמוית מגרפה כדי להסיר את רוב השיער. הרווחים הגדולים בין היתדות דמויות המגרפה מאפשרים במהירות ובקלות לאסוף הרבה שיער בהתחלה מבלי להיתקע.

קל גם להסיר את השיער ממברשת מגרפה זו לאחר שהיא מתמלאת פרווה. כמה שפחות שיניים, יותר טוב.

ואז ברגע שהמברשת מפסיקה לאסוף שיער, השתמשו במברשת עדינה יותר כמו פרמינטור כדי להסיר את השאר.

המברשת העדינה יותר תאסוף את השערות שהמגרפה לא תוכל לתפוס. בשיטה זו תסירו הרבה יותר שיער בפחות זמן, ותהפכו את מלאכת ההברשה היומית להרבה יותר קלה.

מכשיר נוסף שיכול לעזור בהפחתת השיער ובייבוש השיער לאחר אמבטיה הוא מייבשי שיער רבי עוצמה מיוחדים לכלבים. ציוד זה מתאים יותר למקצוענים ומשתמשים בו במספרות כלבים, אך אם יש לכם האסקי בבית אולי הוא שווה את ההשקעה.

הרגלת הכלב להנות מהתהליך

למד את האסקי שלך ליהנות מההברשה.

כאשר יש לך כלב שמשיר כמו האסקי, הדבר האחרון שתרצו להתמודד איתו הוא חוסר שיתוף פעולה.

ראשית חשוב להרגיל אותו להברשה היומית מהיותו גור.

בנוסף ניתן לתת לו פינוקים במהלך ההברשות הראשונות, או לשחק עם צעצוע מיוחד רק במהלך ההברשה. כך תצרו קישור חיובי לזמן ההברשה.

חשוב לאמן את האסקי שלכם להבין שהוא לא יכול לעזוב עד שתחליטו שההברשה הסתיימה. לא תרצו שהוא יברח לכם אחרי שסיימתם צד אחד בלבד.

זכרו שאין כמו רושם ראשוני. היו עדינים והפכו את ההברשות הראשונות לרגועות וכייפיות עבורו ככל האפשר. ברגע שההאסקי שלכם ילמד את זה העבודה שלכם תהיה קלה ואפילו מהנה גם לכם וגם לו.

שמירת בית נקי משערות

זה לא יהיה אפשרי לחיות בבית ללא שערות בכלל עם האסקי, אבל שילוב של שגרת טיפוח קבועה, ושואב אבק עוצמתי יקלו על כך.

אז למרות שמן הסתם תצטרכו לשאוב את הבית באופן די קבוע (תלוי ברמת הסבלנות שלכם לשערות), שואב אבק אוטומטי כמו רומבה ודומיהם יכול להיות מאוד שימושי ויקל על החיים, בעיקר בתקופות המעבר.

למה האסקי משילים כל כך הרבה?

חשוב להבין שכל הכלבים עם שיער משירים במידה מסוימת, אפילו אלה שנחשבים להיפואלרגנים.

כלבים עם מחזור צמיחת שיער קצר יותר ופרווה עבה וכפולה (כמו האסקי) משילים יותר. וכשזה קורה, זה בדרך כלל בולט יותר מאצל כלב עם פרווה קצרה בעלת שכבה אחת.

ישנם גורמים נוספים שתורמים לנשירה.

לדוגמה, האוכל של הכלב משפיע על בריאות הפרווה שלו, וזה בתורו יכול להשפיע על רמת הנשירה. במיוחד אם הפרווה שלו יבשה או אם הוא פיתח אלרגיה למזון שלו.

ישנם תוספי מזון כגון שמן סלמון שיכולים לעזור לשמור על בריאות ומראה הפרווה של ההאסקי שלכם.

במקרים מסוימים, נשירה עלולה להיות תוצאה של בעיה בריאותית אבל לרוב, אפילו נשירה כבדה יכולה להיחשב "נורמלית" בגזעים כמו האסקי ומלמוטים למשל.

אם אתם בכל זאת מודאגים מכמות מהנשירה של הכלב שלכם, מכל סיבה שהיא, צרו קשר עם הווטרינר שלכם.

שאלות קשורות

מתי האסקי משילים את פרוות הגור?

 גורי האסקי מתחילים את החיים עם פרווה רכה וקצרה. בין גיל 6-12 חודשים, גורי האסקי ישירו את פרוות הגור ויקבלו את הפרווה הכפולה האופיינית לבוגרים שלהם. מתי זה קורה תלוי באקלים בו אתה חי ובעונה הנוכחית.

האם האסקי סיבירי הוא היפואלרגני?

להאסקי אין ריח חזק של כלב כמו גזעים רבים אחרים. אז יש אנשים שמניחים בטעות שההאסקי הוא היפואלרגני. למרבה הצער, האסקי אינם היפואלרגני. זה לא השיער שגורם לאלרגיות, זה הקשקשים שנדבקים לשיער שנושר או נופלים לבד.
למרות שהאסקי משיר יותר פעם או פעמיים בשנה, הם עדיין מאבדים מספיק שיער לאורך השנה כדי להשפיע על אנשים עם אלרגיות.

האם כדאי לגלח האסקי סיבירי?

אם חשבתם לגלח את ההאסקי בקיץ כדי שלא יהיה לו חם או פשוט כדי שישיר פחות שיער אז אל תעשו זאת!  
אסור לגלח האסקי. הפרווה התחתונה של הכלב משמשת כבידוד במזג אוויר חם וקריר, והגילוח מסיר את הבידוד הזה שמגן עליו לא רק מקור אלא גם מחום.
הגילוח פשוט גורם לכך שהעור הרגיש של הכלב נחשף לכוויות שמש ועקיצות חרקים. במזג אוויר קר, הפרווה לא תצמח בחזרה כמו שצריך כדי לשמור על חום הכלב.
האסקי הם כלבים בעלי יכולת הסתגלות ורבים חיים בנוחות באקלים חם יותר מכפי שמקורו של הגזע ייעד לו. עם זאת, בחודשי הקיץ החמים, חשוב לשמור על האסקי סיבירי בתוך הבית שבו הם יהנו מהמזגן או מהמאוורר אפילו עם פרוותם הרכה והעבה.

לסיכום

ההאסקי הסיבירי משיר הרבה שיער. זה הטבע שלו!

יש לו פרווה עבה וכפולה שמשירה כל השנה, ואפילו יותר בעונות המעבר אביב וסתיו. כך או כך, אם תקפידו על שגרת הברשה קבועה ותהפכו אותה אפילו לחלק מהזמן המיוחד שלכם איתו זה יקל ויפחית את הנשירה בבית, וייתן לכם יותר זמן להנות ולשחק עם כלב חכם, יפה ומיוחד זה.

רוצים ללמוד עוד על הגזע? לחצו כאן ללמוד על ההאסקי הסיבירי, מקור, אופי, אילוף ועוד.

למרות שמדינתנו חמה, גם כאן יש אוהדים רבים לגזע ואפילו ארגון שהוקם בשנות השבעים עם רכזי גידול להאסקי ולגזעים נוספים[2].

[1] אירגון כלבי ההאסקי של אמריקה: היסטוריה קצרה של ההאסקי הסיבירי
[2] החוג הישראלי לכלבי שפיץ: האסקי סיבירי

Similar Posts