ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האם כלב ההאסקי יכול לחיות במזג אוויר חם

האם האסקי סיבירי יכול לחיות במזג אוויר חם?

כאשר רוב האנשים חושבים על האסקי סיבירי, הם חושבים עליו במזג אוויר קר, בדרך כלל מחובר למזחלת כלבים. אבל מה איתנו שחיים באקלים חם או טרופי? האם אנחנו יכולים לגדל האסקי בארץ בלי שהכלב יסבול או ירגיש אי נוחות, בעיקר בחודשי הקיץ הארוכים?

החדשות הטובות הן שניתן לגדל האסקי גם במזג אוויר חם! האסקי הסיבירי ידועים ביכולתם להסתגל לכל אקלים, כולל חם וטרופי. עם זאת, יש לנקוט משנה זהירות במהלך פעילות גופנית ולדאוג למקומות קרירים למנוחה.

מזג אוויר קר וכלב ההאסקי הסיבירי – היסטוריה קצרה

האסקי הסיבירי הוא יליד האקלים הסיבירי הקשה והוא קיים לפחות ב-3,000 השנים האחרונות, אם לא יותר.

תושבי אזור זה, המכונים צ'וקצ'ים [2], גידלו במקור שני גזעים (אבותיו של האסקי) הידועים בשם השפיץ והיוקוטיאן לייקה [1] (גזע כלבי עבודה עתיק שקיים עד היום).

הכלב זה סיפק לאוכלוסייה את הכלב האידיאלי לצרכיהם, שכן הוא היה מסוגל (ובהחלט מוכן) למשוך מזחלות למרחקים ארוכים בתנאים שאינם נוחים לבני אדם.

בתחילת המאה ה-20, ההאסקי הסיבירי הגיע לאלסקה ובהדרגה התפשט בעולם והפך לחיית מחמד פופולרית מאוד, לא רק בארצות הברית אלא בכל רחבי הגלובוס.

מוזמנים לקרוא כאן עוד על ההיסטוריה של ההאסקי הסיבירי, מאפיינים, אופי וטיפול.

מהו האקלים האידיאלי עבור האסקי סיבירי?

הסביבה האידיאלית עבור האסקי הסיבירי היא סביבה שדומה לזאת שיצא לפני שנים כה רבות, סביבה שבה אקלים קר יותר.

עם זאת, יש בזה יותר מזה. הם היו מושלמים עבור הסביבה הזו גם מכיוון שהם עובדים קשוחים מטבעם ולעיתים רחוקות היית רואה אותם עוצרים לנשימה בתנאי שלג או קרח.

לכן, למרות שההאסקי הסיבירי מתאים עצמו לכל סביבה, במזג אוויר חם עליכם להקפיד על כך שהם לא יתאמצו מדי, מה שעלול לגרום לבעיות בריאותיות ואף לסכנה.

האם אפשר לגדל האסקי בארצות חמות?

האסקי יכולים לחיות באזורים חמים בעולם, כולל דרום אמריקה, האזורים הדרומיים של ארצות הברית, אוסטרליה וניו זילנד.

כלב ההאסקי מאוד סתגלן, וזו אחת הסיבות לכך שהוא כל כך פופולרי ברחבי העולם כחיות מחמד. האסקי יכול לעמוד בחום ובקור.

אבל חשוב לזכור שאסור פשוט להשאיר את הכלב שלך בחוץ בחצר האחורית שעות על גבי שעות בלי הגנה ממזג האוויר, אוכל ומים.

הדבר החשוב ביותר שתוכלו לספק להאסקי שלכם הוא מקום להתקרר בו.

בעלי האסקי יכולים להחזיק את כלבם בריא ושמח באזורים חמים וטרופיים, אבל חשוב להבין ולספק את צרכיו לשם כך.

איך הפרווה של ההאסקי הסיבירי מגינה עליו מקור קיצוני, פציעות ועוד

האסקי מיועדים לחיות בטמפרטורות שיורדות עד ל- 59- מעלות צלזיוס. כתוצאה מכך, הפרווה שלהם היא בעצם מעיל חורף.

יש להם לא רק שכבה אחת, אלא שתיים – יש פרווה קצרה מאוד של שיער שההאסקי משיל באביב, ומונע מהם להתחמם יתר על המידה כשהטמפרטורות מתחממות. בזמנים קרים יותר, השכבה התחתונה הזו פועלת כבידוד כדי לשמור על טמפרטורת הגוף של ההאסקי קבועה וחמימה. על גבי הפרווה התחתונה שכבה חיצונית המכונה "מעיל פרווה מגן", המונעת את היצמדות השלג והקרח להאסקי.

שכבת ההגנה גם עוזרת להגן עליהם מפני פציעות שטחיות וגם כמחסום כדי לעזור למנוע מחרקים להגיע לעור שלהם.

אפילו האוזניים והזנבות שלהם בנויים לקור. האוזניים שלהם מכוסות שיער מבפנים. גם זנבותיהם מכוסים בפרווה, והם מספיק ארוכים כדי שיוכלו להגן איתם על פניהם כשהם שוכבים ללכת לישון בקור.

הם ישירו את שיערם במידה מסוימת במהלך השנה, אז צפו למצוא שערות ברחבי הבית שלכם כל השנה! בהתחשב בכך שההאסקי הסיבירי הוא יליד התנאים הארקטיים (הטמפרטורות לעיתים רחוקות יורדות ל-50 מעלות צלזיוס מתחת לאפס במהלך החורפים הסיביריים), אין זה פלא שלהאסקי יש פרווה עבה.

חילופי הפרווה של האסקי סיבירי בהתאם לטמפרטורה

הפרווה התחתונה של האסקי הסיבירי מתחלפת בדרך כלל כמה פעמים בשנה, פעם אחת באביב ופעם אחת בסוף הסתיו. התחלפות הפרווה נגרמת על ידי שינויים הורמונליים אצל האסקי אשר קשורים לאורך שעות האור ביממה.

כשהקיץ מתקרב, הפרווה העבה שחיממת את ההאסקי במהלך החורף נושרת, בדרך כלל בקבוצות גדולות. זה מאפשר לשכבה פנימית דקה חדשה שמתאימה למזג האוויר החם יותר לצמוח. שכבה פנימית זו תספק הגנה מסוימת מפני קרני UV וגם מפני חרקים כפי שהוזכר לעיל.

ואז כאשר אור היום מתקצר ככל שאנו מתקרבים לחורף, הפרווה הדקיקה תישור כדי לאפשר לפרווה עבה יותר לצמוח בזמן למזג אוויר קר יותר.

איך להתכונן לבילוי בחוץ במזג אוויר חם עם כלב האסקי?

יש כמה דברים שחשוב לספק להאסקי סיבירי לפני שנותנים לו לבלות במזג אוויר חם.

הדברים העיקריים הם:

• אוכל ומים

• צל / מחסה

אפשר גם להכין כלי מים כדי להתיז עליו להתרעננות ואם יש לכם מרפסת או חצר אז הוא ישמח למשחק מים עם הצינור.

אם אתם מתכוונים לתת להאסקי שלכם לשהות בחוץ לזמן מה, חשוב לספק לו מים, אוכל וצל.

מים. הקפידו לבדוק שתמיד יש לו מים. כלבים צורכים יותר מים בחום בדיוק כמו אנשים, כך שסביר להניח שההאסקי שלכם יזדקק ליותר מים מאשר כאשר הוא בתוך הבית. אסור שכלי המים יהיה חשוף לשמש, מים חמים זה ממש לא זה וגם הכלי עצמו יתחמם. תוסיפו קוביות קרח למים, זה יקרר אותם ואולי אפילו הכלב שלכם ישחק איתם.

אוכל. אוכל חשוב, במיוחד אם זה לזמן ארוך. הגוף שלהם כבר עובד קשה כדי לווסת את טמפרטורת הגוף, אז צריך לספק להם את ה"דלק" לכך, כלומר אוכל.

כפי שציינתי, האסקי הם כלבים פעילים מאוד, ולכן הם יצרכו הרבה אוכל ומים.

צל / מחסה. צל חיוני אם אתם גרים במקום חם והאסקי שלכם נמצא בחוץ. כאשר קרני השמש מכות, חשוב שלהאסקי יהיה מקום קריר כדי לנוח ולהסתתר מקרני השמש. כמה אפשרויות טובות למחסה יכולה להיות מלונה מתאימה, עץ שמספק צל או סככה.

כלב האסקי שאין לו מקום להתקרר יהיה חרד וייתכן שיתחיל לחפור באדמה כדי לעשות לעצמו מקום מסתור. סביר להניח שהוא יהיה מיובש ונסער, מה שעלול להוביל לבעיות בריאותיות חמורות ומסכנות חיים.

תסמינים של התייבשות כוללים:

  • עייפות
  • הקאות
  • חוסר התמצאות
  • מעידה או התמוטטות
  • יובש בפה ובאף

אם הכלב שלכם מראה סימנים של התייבשות או מכת חום, פנו לוטרינר מיד.

עוד טיפ להקלה על ההאסקי שלכם בימי הקיץ

בריכה לכלבים. אפשר לקנות בריכת כלבים או פשוט להשתמש באחת מבריכות הילדים מפלסטיק שהיית משחק בהן כשהיית קטן.

אל תשכחו לנקות את המים מדי פעם, כי כנראה הכלב שלכם גם ישתה מהבריכה. כמו כן, בדקו את טמפרטורת המים לאחר שמילאתם את הבריכה. וודאו שהבריכה לא קרה מדי מצד אחד, וודאו שהיא גם לא חמה מדי, כדי שלא תאבד את ייעודה כהקלה מהחום.

ועוד דבר:

בימים חמים באמת, הכניסו את ההאסקי שלכם הביתה, במיוחד אם הוא מראה סימנים של תשישות חום או התייבשות.

אם לא, אז לפחות תנו לו לנוח במקום מוצל, רצוי עם מאוורר גדול.

האם אפשר לשחק ולעשות פעילות גופנית עם האסקי סיבירי במזג אוויר חם?

בעיקרון אפשר לעשות עם האסקי פעילות בכל מזג אוויר, אבל מסיבות ברורות יש לנקוט בזהירות רבה יותר במהלך הצהריים, כאשר הטמפרטורות בדרך כלל הן הגבוהות ביותר.

באקלים קר כלבי ההאסקי יכולים לרוץ במשך רוב היום בלי בעיה, אבל כשאנחנו מדברים על מזג אוויר קר לכלב האסקי מדובר בטמפרטורות של מינוס 18 מעלות ומטה. כאשר הטמפרטורות גבוהות יותר אפשר לעשות איתו פעילות גופנית אבל חשוב לשים לב לסימנים ולדאוג מפני התחממות יתר של ההאסקי.

האסקי מקרר את עצמו בחום בחוץ

מה לא לעשות עם האסקי שלכם כשחם בחוץ

אל תפעילו את האסקי שלכם יתר על המידה. הגבילו את כמות הפעילות שהכלב שלכם מקבל וודאו שיש לו מקום נוח בצל להתקרר בו.

אל תצאו איתו בשיא החום! במיוחד לא לטיולים ארוכים. שנו את זמני הטיולים הארוכים יותר למוקדם בבוקר ולשעות הערב. הטמפרטורה בדרך כלל קרירה יותר כך שהשמש לא תפגע בו. גם רפידות כפות שלהם נוטות פחות להיכוות על המדרכה שיכולה להגיע לטמפרטורות מאוד גבוהות תחת השמש הקופחת.

במזג אוויר חם באמת, קחו אותו לטיולים קצרים בלבד ולפי הצורך.

לעולם אל תשאירו את האסקי שלכם במכונית או ללא השגחה בחצר האחורית במשך שעות במזג אוויר חם. מדובר בסכנת מוות לכלבכם.

לעולם אל תגלחו, תקצצו או תחתכו את הפרווה של האסקי שלכם. עוד על כך בסעיף הבא.

האם צריך לספר את ההאסקי לקראת הקיץ?

בהחלט לא!

דבר אחד שצריך להזכיר לגבי האסקי, ללא קשר למזג האוויר, הוא שאסור לגלח אותם. השכבה הפנימית הדקה יותר מגינה על העור שלהם בקיץ מפני השמש. בלי זה, הם יכולים לסבול בקלות ממכת חום שעלולה להפוך לקטלנית מהר מאוד.

חשבו על השכבה הפנימית כעל הבידוד של הבית שלכם, היא הופכת אותו לחמים בחורף וקריר בחודשים החמים. אז עכשיו אתם יכול להבין מדוע שכבת הגנה כפולה זו חשובה מאוד לבריאות האסקי שלך.

לגילוח המעיל של האסקי יש למעשה השפעה מזיקה. חוץ מבידוד לפרווה של ההאסקי יש שימושים נוספים, כמו הגנה עליה מפני חרקים שיכולים לעקוץ ולגרום לזיהומים ומחלות והגנה מפני קרני השמש.

נשירת הפרווה של ההאסקי באקלים חם וטרופי

באקלים חם, האסקי שלכם ישיל לאורך כל השנה.

באופן טבעי האסקי סיבירי משיל את פרוותו בחודשים החמים ומצמיח פרווה דקה יותר ואילו בחורף הוא מצמיח פרווה עבה. אך אם תמיד או רוב הזמן חם, הם ישירו כל הזמן פרווה כדי לווסת את טמפרטורת הגוף שלהם.

אם אם פרוות כלבים בכל רחבי הבית וגם על הבגדים מפריע לכם, אתה כנראה לא רוצים שיהיה לכם האסקי סיבירי.

בכל מקרה אם יש לכם האסקי סיבירי חשוב להבריש אותו לפחות פעמיים בשבוע כל השנה ויותר בעונות המעבר שבהן תהיה נשירה מוגברת. זה יעזור להפחית את כמות השיער בבית.

האם האסקי סיבירי צריך לחיות במקומות חמים או טרופיים?

עד עכשיו ידוע שההאסקי הסיבירי יכול לחיות במקומות חמים וטרופיים, בתנאי כמובן שמקפידים על פעילות גופנית מתונה וסביבה קרירה בתוך הבית.

אבל השאלה לא צריכה להיות האם האסקי סיבירי יכול לחיות במקומות חמים או טרופיים או לא, אלא האם הוא צריך לחיות בסוג האקלים הזה שהוא פשוט לא מיועד לו.

באופן אישי, אני חושב שיש כל כך הרבה גזעי כלבים, טהורים ומעורבים כך שכל אחד יכול למצוא את הכלב המושלם עבורו המתאים ביותר לסביבה שבה הוא חי.

עם זאת, אני חושב שאם יש משהו שאפשר ללמוד מהמאמר הזה הוא שלפני שאתם מאמצים כלב, חשוב להסתכל על הסביבה המועדפת עליו, כמה פעילות גופנית הוא צריך וכו'. אז אם התאהבתם בגזע חפשו האסקי שבעליו מוסרים אותו לאימוץ, חפשו במקלטים לבעלי חיים ליד מקום מגורכם או באינטרנט.

כי עם טיפול טוב, חום ואהבה גידול האסקי בכל מזג אוויר הוא כלב שיחזיר לכם פי כמה אהבה על כל ההשקעה וחשוב להבין שכל כלב זאת השקעה של זמן וכסף ועם האסקי זה נכון אפילו יותר.

שאלות קשורות

מהן הטמפרטורות הקרות ביותר שההאסקי יכול לעמוד בהן?

האסקי סיבירי יכול לעמוד בטמפרטורות של מינוס 60 מעלות צלזיוס. כמובן שיש לנקוט באמצעי זהירות לפני חשיפתו לטמפרטורות כל כך קיצוניות.

האם אפשר להשאיר כלב האסקי לישון בחוץ?

כן, זה אפשרי לתת להאסקי לישון בחוץ אם מספק להם הגנה מספקת. בטמפרטורות קרות יש לספק מחסה גדול מספיק כדי שהכלב יוכל להסתובב אבל קטן מספיק כדי לשמור על חום. גם דלת ומצע נוח מועילים במתן בידוד. בטמפרטורות חמות, יש לספק צל ומים בכל עת. אם הם לא רגילים לישון בחוץ, כדאי לעזור לו לפתח את ההרגל בהדרגתיו ולשקול לתת לו לישון בתוך הבית בכל זאת במזג אוויר קיצוני.

לסיכום

כן, האסקי הסיבירי יכול להסתגל ואפילו לחיות חיים טובים באקלים חם.

עם זאת, יש לנקוט זהירות רבה כאשר עושים איתם טיולים ופעילות גופנית בחוץ ויד להקפיד כל הפסקות נאותות באזורים מוצלים והרבה מים. כשאתם בבית, רצוי מאוד שיהיה לו מיזוג אוויר, ואם לא, אז לפחות אזורים קרירים בבית שיספקו להאסקי שלכם מקום לנוח ולישון עם אמצעים אחרים לקירור האזור.

מקורות

1 יקוטיאן לייקה: https://en.wikipedia.org/wiki/Yakutian_Laika
2 צ'וקצ'ים: https://en.wikipedia.org/wiki/Chukchi_people

Similar Posts