ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

כלב ותפוח אדמה – האם כלבים יכולים לאכול תפוח אדמה?

תפוחי האדמה במגוון אופנים: צ'יפס, פירה, אפויים או מאודים הם מהמאכלים הפופולריים לבני אדם. כאשר מכינים אותם בצורה בריאה, תפוחי אדמה לבנים הם מזון מזין לבני אדם.

אך האם כלבים יכולים לאכול תפוחי אדמה? התשובה היא: זה תלוי. הם אומנם מכילים ויטמין C, ויטמין B6, ברזל, מגנזיום, וחומרי תזונה רבים אחרים שכלבים צריכים אבל הם לא המקור המועדף שממנו הם אמורים לקבל אותם. זה גם תלוי בכמות שנותנים לכלב, כמו גם בשיטת ההכנה. כמו כן, לעולם אין לתת תפוחי אדמה גולמיים לכלב שכן הם יגרמו להשפעות בריאותיות לא רצויות ומזיקות.

האם כלב יכול לאכול תפוח אדמה גולמי (שלא עברו תהליך של בישול, אפייה, אידוי או אחר)?

אסור להאכיל כלבים בתפוח אדמה נא. תפוחי אדמה לבנים שייכים למשפחת הסולניים, הכוללת גם את העגבניות. כמו עגבניות, תפוחי אדמה גולמיים מכילים סולנין, תרכובת רעילה לכלבים מסוימים. עם זאת, בישול תפוח אדמה מפחית את רמות הסולנין.

אם החלטתם לתת לכלב שלכם תפוח אדמה, יש לאפות אותו או להרתיח אותו, בלי להוסיף לו כלום ולוודא שהוא מוכן ב 100%. תפוחי אדמה מטוגנים בשמן, כמו צ'יפס, או תפוחי אדמה בתוספת חמאה או מלח אינם בריאים לכלבים. אם לכלבך יש סוכרת, אסור לתת לו תפוחי אדמה מכיוון שהם עלולים לגרום לעליית סוכר בדם.

גופו של כלב נועד לקבל את רוב אבות המזון שלו מחלבון מן החי, כך שאם תחליטו להאכיל את הכלב שלכם בתפוחי אדמה אפויים או מבושלים, יש לעשות זאת במתינות. מתן יותר מדי פחמימות לכלב עלול לגרום להשמנה או לבעיות בריאות אחרות.

האם כלבים יכולים לאכול קליפות תפוחי אדמה?

קודם כל חשוב להדגיש שמדובר בקליפות שעברו תהליך בישול או אפייה כמו שאר התפוח אדמה.

קליפות תפוחי אדמה מכילות אוקסלטים. האוקסלטים בסדר בכמויות קטנות, אך אם הכלב שלך אוכל יותר מדי קליפות תפוחי אדמה, הוא עלול לפתח בעיות בכליות. על מנת לשמור על בטיחות חיית המחמד שלך, עדיף להמנע מלתת לו קליפות תפוחי האדמה ולחלוק רק כמויות קטנות של תפוח האדמה עצמו כשהוא מבושל ולא מתובל.

האם כלבים יכולים לאכול פירה?

הכלב שלך יכול לאכול פירה, אבל הפירה שאתה מגיש לכלב שלך צריך להיות לא מתובל. אין להוסיף מלח, שום, אבקת בצל או כל תבלינים אחרים. חלק מהתבלינים, כמו בצל ואבקות שום, רעילים לכלבים ועלולים לגרום לאנמיה. בנוסף, רמות גבוהות של מלח עלולות להוביל במהירות להתייבשות. אתה יכול לחלוק בבטחה כמות קטנה של פירה לא מתובל עם הכלב שלך כפינוק מיוחד.

פירה האם כלב יכול לאכול

לסיכום, האם תפוחי אדמה בטוחים לכלבים?

תפוחי אדמה שעברו תהליך בישול, אפייה וכדומה ובכמות קטנה לא מסוכנים לרוב הכלבים. כדי להיות בטוחים, תפוחי אדמה צריכים להיות מוכנים לגמרי. תפוחי אדמה גולמיים וכמויות מוגזמות של קליפות תפוחי אדמה אינם בטוחים לכלבים בגלל החומרים שהם מכילים. הסולנין והאוקסלטים המצויים בתפוחי אדמה ובקליפות תפוחי אדמה יגרמו לסיכונים בריאותיים רבים עבור הכלב שלך.

בנוסף לכך,מחקרים עדכניים מצאו כי תפוחי אדמה, למרות שאינם רעילים, עשויים שלא להתאים לתזונה של כלבים. מינהל המזון והתרופות האמריקני פרסם לאחרונה התראה על דיווחים על קרדיומיופתיה מורחבת של כלבים (DCM) בכלבים שאוכלים מזונות מסוימים לחיות מחמד המכילים אפונה, עדשים, זרעי קטניות אחרים או תפוחי אדמה כמרכיבים עיקריים. DCM היא מחלה של שריר הלב שמובילה לירידה בתפקוד שאיבת הלב ולהגדלת גודל הלב. השינויים בתפקוד ובמבנה הלב עלולים לגרום להשלכות חמורות כגון אי ספיקת לב או מוות לב פתאומי. בעוד שהגורם השכיח ביותר ל-DCM הוא גנטי, במקרים נדירים יכולים גם גורמים אחרים לגרום למצב.

אז רוב הסיכויים שפעם אחת או לעיתים רחוקות לא יגרמו נזק אבל יש כל כך הרבה מאכלים שאתם כן יכולים לחלוק עם כלבכם ללא סיכון כך שעדיף פשוט להימנע.

הרבה אנשים מחליפים תפוחי אדמה בבטטות, לחצו כאן וגלו האם גם הכלב שלכם יכול לאכול בטטות?

Similar Posts