ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האם כלבים יכולים לאכול עגבניות?

כלבים רוצים לעתים קרובות לאכול כל מה שבני אדם אוכלים, לא משנה מה זה. אם לנו זה טעים אז הם חושבים לעצמם "למה לא לי".

אז האם כלבים יכולים לאכול עגבניות? ובכן, התשובה היא כן ולא. כלבים יכולים לאכול עגבניות אבל רק בכמויות קטנות. עגבניות בשלות נחשבות לא רעילות לכלבים וניתן להאכיל אותן בכמות קטנה כחטיף מדי פעם. עגבניות לא בשלות וחלקים אחרים של הצמח רעילים לכלבים.

כמו עם כל מזון של בני-אדם, צריך להתייעץ עם וטרינר שמכיר את כלבכם לפני שאתם מנסים לחלוק איתו קצת עגבניה.

המשיכו וקראו מתי, איך וכמה עגבנייה אתם יכולים לחלוק עם כלבכם.

עגבניה לכלב איך וכמה?

כלבים יכולים לאכול ואפילו להנות מעגבניות (בינינו, אם זה לא טעים להם אז הם לא יאכלו), אז אם אתם רוצים לתת עגבנייה לכלב, כמויות קטנות לא יזיקו לו.

למרות שעגבניה בשלה לא רעילה, אל תתנו יותר מדי עגבנייה לכלב שלכם כי זה יכול לגרום לקלקול קיבה. עגבניות ידועות לשמצה כחומציות, מה שבהחלט עלול לגרום לבעיות בכלב עם קיבה רגישה.

הקפידו להתחיל עם כמויות קטנות כדי לראות איך הכלב שלכם מגיב, בדיוק כמו שהייתם עושים עם כל מזון חדש שאתם נותנים לכלבכם.

וודאו שהעגבניות בשלות, הסירו את כל החלקים הירוקים וחיתכו את הבשר לקוביות כדי שיהיה קל יותר לאכילה.

רק בגלל שהכלב שלך יכול לאכול עגבניות לא אומר שהוא יכול לבלוע מזון מבוסס עגבניות. רוטב העגבניות על הפיצה או הספגטי שלך מכיל מרכיבים נוספים כמו שום ובצל, שהנם  מסוכנים לכלבכם.

עגבניות מבושלות ורסק עגבניות

עגבניות מבושלות בטוחות עבור כלבים, בדיוק כמו הבשלות, ורסק עגבניות הוא מרכיב נפוץ במזונות רבים לכלבים.

רסק עגבניות עשוי מהפרי הבשל ומשלבת  את הקליפה, בשר העגבניה וזרעים. זהו תוצר לוואי של ייצור מזון אנושי. כמובן שיש לוודא שהרסק לא מכיל שום מרכיב אחר שהנו מסוכן לכלבים.

למה הרבה חושבים שעגבניות רעילות לכלבים ומתי זה נכון?

אמנם עגבניות אדומות ובשלות נחשבות בטוחות לכלבים לאכול, אבל צמח העגבניה הוא חלק ממשפחת הסולניים (הכוללים גם תפוחי אדמה, פלפלים ואוכמניות). ישנם רעלנים בצמחי עגבניות שיכולים להזיק לכלבים אבל הם לא נמצאים בעגבנייה הבשלה עצמה אלא בגבעולים ובעלים שלה.

הגבעולים, העלים של העגבנייה ועגבנייה לא בשלה (ירוקה בד"כ), זה כבר סיפור אחר. הם מכילים טומטין שבליעה שלו גורמת להרעלת עגבניות, שיכולה לגרום לתופעות לוואי כגון:

• אובדן קואורדינציה
• אובדן תיאבון
• חולשת שרירים
• ריור יתר
• אישונים מורחבים
• רעידות
• התקפים
• עייפות
• כאבי בטן
• השפעות לב (הפרעות קצב, פעימות לב לא סדירות)
• הפרעה במערכת העיכול (שלשולים, הקאות)

מכיוון שעגבניות מכילות כמויות קטנות של רעלים אלו, רק בליעת כמות גדולה מהם עלולה להוביל להרעלת עגבניות. הסבירות שכלבים יצרכו כמות גדולה מספיק של צמח העגבניות כדי לגרום לפגיעה כזו קלושה להפליא. אבל מצד שני, עבור גזעים קטנים וגורים, כמות קטנה יותר של עגבנייה עלולה לגרום להרעלה בשל גודלם הקטן, ולכן חשוב להיות ערניים.

למרבה המזל, הרעלת טומטין נדירה בכלבים ובדרך כלל אינה קטלנית. רוב הכלבים שחוו הרעלת טומטין מחלימים לחלוטין.

וטרינרים יכולים לעשות בדיקה גופנית מלאה של הכלב שלך ולעשות בדיקת דם או א.ק.ג כדי לאבחן הרעלת עגבניות. אם לכלבים יש הרעלת עגבניות, הוטרינר עשוי לגרום לו להקיא.

כלבים מסוימים עשויים להראות תגובה אלרגית לעגבניות. זה נדיר, אבל התסמינים יכולים לכלול שיעול, צפצופים וקשיי נשימה.

אם אתם חושדים שהכלב שלכם אכל כמות גדולה של עגבניות או את צמח העגבניות עצמו, התקשרו לווטרינר לקבלת הדרכה. לפעמים תסמינים אלו יכולים להוות סימן למצבים בריאותיים אחרים מעבר להרעלת עגבניות, לכן חשוב לבדוק אותם בהקדם האפשרי לפני שהמצב מחמיר.

האם עגבניות טובות לכלבים?

לאחר שהבנו כמה עגבניה אפשר לתת לכלב, באיזו צורה ואילו חלקים מסוכנים להם נשאלת השאלה האם עגבניה בכלל טובה לכלבים.

עגבניות בשלות אינן רעילות ולמעשה, היתרונות הבריאותיים הרבים שעגבניות מציעות היא הסיבה לכך שהן נכללות לעתים קרובות כמרכיב במזון לחיות מחמד.

כלב בודק עגבניות, האם יכול לאכול ואיך?

לעגבניות יש הרבה סיבים מסיסים ובלתי מסיסים. הסיבים לא רק עוזרים לתמוך בעיכול בריא אלא גם לשמור על רמות הסוכר היציבות של הכלב שלך.

עגבניות מכילות גם נוגדי חמצון וכמה ויטמינים ומינרלים חשובים, כמו אשלגן, ויטמין C וויטמין K, כמו גם חומצה פולית (ויטמין B9), שעוזר בצמיחת רקמות ותפקוד תאים.  כמות החומרים המזינים הללו בעגבניה או תלויה במידה רבה באיכות הפרי.

אמצעי זהירות כדי למנוע מכלבכם גישה חופשית לעגבניות

אם יש לכם גינה בחצר ואתם מגדלים עגבניות דאגו שהן יהיו בשטח מגודר היטב שלכלבכם לא תהיה גישה אליו.

גם אם אין לכם גינה אבל אתם נוהגים לשמור את העגבניות בחוץ, שמרו אותן במקום הרחק מהישג רגלם ופיהם של כלבים (לא על השולחן או שיש נמוך).

לסיכום

עגבניה בשלה ללא העלים והגבעול בכמות קטנה שמתאימה לגודל וגיל כלבכם יכולה להיות פינוק בריא וטעים בשבילו. חשוב לא להגזים ולשים לב לתופעות הלוואי שמצביעות על הרעלת עגבניות. כל עוד תקפידו על דברים אלו העגבניה תהיה לא רק פינוק אלא אפילו בריאה בשבילו במידה.

בגלל שעגבניה יכולה גם להוות סכנה אז חשוב להתייעץ עם וטרינר שמכיר את כלבכם לפני כדי לדעת האם ניתן לחלוק עגבניה עם כלבכם ואם כן כמה.

לחצו כאן לגלות עוד על מה מותר לתת לכלב לאכול ומה אסור או פשוט לא מומלץ.

ואם המילה עגבניה ישר מעלה לכם אסוציאציה למלפפון, לחצו לגלות האם כלבים יכולים לאכול מלפפונים והאם זה בכלל כדאי.

Similar Posts