ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האם כלבים יכולים לאכול לחם ולמה שמרים מסוכנים להם

האם כלבים יכולים לאכול לחם? (ומתי שמרים מסוכנים להם)

התשובה הקצרה היא כן, כלבים יכולים לאכול לחם, לבן רגיל או לחם חיטה, וזה לא יגרום לאלרגיות או לבעיות בקיבה. שימו לב שלמרות שלהאכיל את הכלב שלכם מדי פעם בלחם זאת לא בעיה, כלבים זקוקים לתזונה מלאה ומאוזנת ולחם הוא ממש לא חלק ממנה.

מה בטוח ומה לא בטוח לכלבכם?

יש מזונות מסוימים שממש רעילים לכלבים, ובין המזונות הללו יש גם כאלה שנהוג בשנים האחרונות לשלב בלחמים כגון ענבים, צימוקים, בצל, שום, אגוזי מקדמיה וממתיקים מלאכותיים. עכשיו, אם תהיתם, מה עם לחם? האם לחם גם רעיל או מסוכן לכלבים?

אז, האם כלבים יכולים לאכול לחם ואם כן אז מתי?

התשובה הקצרה היא: כן!

כלבים יכולים לאכול. אין לזה ערכים או יתרונות תזונתיים עבורם אבל אם נוקטים אמצעי זהירות, אפשר לתת להם מדי פעם חתיכת לחם.

יש לחמים שיהיו מסוכנים. זה תלוי בסוג ומה הוא מכיל. אז תרצו להקפיד לשמור על לחם הקינמון-צימוקים שלכם, לחם שום ובייגל בצל רחוק מהישג ידו של הכלב שלכם. אם הכלב שלכם בולע בטעות לחם עם בצל או אבקת בצל, זה עלול למשל להוביל לאנמיה, ובכל הנוגע לענבים וצימוקים זה יכול להיות אפילו יותר מסוכן, כך שבשום פנים ואופן אל תתנו לכלבכם לחמים אלו.

באופן כללי, כאמצעי זהירות, חשוב לזכור שלא כל מה שאנו יכולים לאכול בטוח לכלב שלנו, וגם אם מדובר בלחם, חשוב לוודא שאם הוא לחם עם תוספות אחרות, הן לא מהוות סכנה לחברינו הפרוותי.

שמרים וכלבים: הם לא מסתדרים יחד

אמנם לחם לבן רגיל בדרך כלל לא מסוכן לכלבים, אך אם אתם נוהגים להכין פיצה טרייה או לחם משלכם, קל לשכוח ופשוט להשאיר בצק לישה על השיש להתפחה. וודאו תמיד שבצק זה רחוק מהישג ידו של הכלב שלכם, מכיוון שהוא מזיק מאוד לחברים הפרוותיים שלנו!

הדבר האחרון שאתם צריכים הוא שהכלב שלכם יקפוץ או יטפס על השיש כדי לאכול בצק נא. השמרים יגרמו לבצק לתפוח בתוך בטנו של הכלב ולנפיחות רצינית שם.

אם אי פעם הייתם נפוחים, אתם יודעים כמה זה כואב! בנוסף לזה, כאשר השמרים תוססים ומעוררים את הבצק לתפוח, נוצר אתנול או אלכוהול. אותו אלכוהול עלול לגרום לכלב שלכם הרעלת אתנול, מה שעלול לגרום דום לב קטלני!

הסימנים שכלב בלע בצק נא הם:

  • בטן נפוחה
  • הקאות
  • אובדן קואורדינציה
  • אובדן שליטה בשלפוחית ​​השתן
  • כל שינוי בהתנהגות או דיכאון.

כל אלה הם תסמינים של הרעלת אתנול, והם מתחילים להופיע מחצי שעה עד שעתיים לאחר צריכת הבצק הגולמי. אם אתם רואים אחד מהתסמינים האלה, אל תהססו לפנות לווטרינר! אם לא יטופל, בריאות הכלב שלך תתדרדר במהירות, אפילו עד כדי מוות.

מה חשוב לדעת אם אתם רוצים לתת לכלבכם חתיכת לחם מדי פעם

ראשית, ודאו שלכלב שלכם אין אלרגיה לחיטה. אם מתברר שהכלב שלכם אלרגי לחיטה ואתם עדיין רוצים להאכיל אותה בלחם, בחרו בלחם שעשוי מאורז או קמח שיפון. לחם תוצרת בית יהיה גם אידיאלי מכיוון שאתם יכולים לשלוט בקלות במרכיבים.

שנית, גם אם הכלב שלך אוהב לחם ולא אלרגי לחיטה, הקפידו לא להאכיל אותה יותר מדי.הלחם עשיר בקלוריות ואתם לא רוצה שכלבכם יסבול מעודף משקל. מאותה סיבה, כדאי גם להימנע מלחם עשיר בסוכר. מצד שני לחם דיאטטי שמכיל ממתיקים מלאכותיים יכול להיות ממש רעיל לכלבכם, אז גם כאן חשוב מאוד להיזהר.

הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לשמור את הלחם כפינוק לאירועים מיוחדים ולתת לו חתיכות קטנות שניתן לעכל בקלות, או פשוט לפנק אותו בחטיף שמיועד לכלבים או מזון אחר שיש בו גם ערכים תזונתיים לכלבכם.

לסיכום

האם כלבים יכולים לאכול לחם?

כן, כאשר נותנים לו כמויות קטנות של:

  • לחם מקמח אורז
  • לחם שיפון
  • לחם לבן או מלא (אם הוא לא אלרגי לחיטה)

ויש להימנע לחלוטין מ:

  • בצק נע
  • לחם או בייגל עם צימוקים וקינמון
  • בייגל או לחם עם בצל
  • בייגל או לחם עם שום
  • כל לחם עם תוספות נוספות לפני שווידאתם שהן לא מסוכנות לכלב שלכם.

באופן כללי, אל תגזימו עם הלחם שאתם נותנים לו, אפילו אם הוא נותן בכם מבט שקשה לסרב לו כאשר אתם אוכלים לחם, ואולי כדי פשוט לתת לו במקום חטיף לכלבים, קצת חמאת בוטנים או תפוח עץ בפעם הבאה שאתם רוצים לפנק אותו.

Similar Posts