ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האם כלבים יכולים לאכול ביצים

האם כלבים יכולים לאכול ביצים? האם ביצים בטוחות לאכילה לכלבים ואם כן איך?

האם כלבים יכולים לאכול ביצים? התשובה הקצרה היא כן. באופן כללי ביצים טובות לכלבים והן אפילו חלק מהתפריט של אבותיהם של הכלבים, כלבי הפרא והזאבים.  לכל חלק של הביצה יש ערכים תזונתיים שטובים לכלבים. אך יש חוסר הסכמה לגבי מהי הדרך הטובה לתת ביצים לכלבים, יש אנשים שמאמינים שהכי טוב לתת לכלבים ביצים חיות ועוד אחרים טוענים שתמיד יש לבשל את הביצים.

יש וטרינרים שממליצים תמיד לבשל ביצים לפני שמגישים לכלב בגלל זה נובע מפחדים מפני הרעלת סלמונלה, כולסטרול גבוה וחלבון בשם אבידין שלא טוב לכלבים, במיוחד לא לאורך זמן. וטרינרים אחרים טוענים שמצד שני בישול ביצה משמיד הרבה מהערכים התזונתיים שלה שהופכים אותה למזון בריא לכלבים.

אז כדי שתוכלו לדעת יותר על איך לתת ביצה לכלבכם, מתי וכמה, המשיכו לקרוא כאן ב- alldog, וכמובן תמיד חשוב להתייעץ עם וטרינר שמכיר את כלבכם ומצבו הרפואי כי כמו עם כל מאכל, יכולה להיות אלרגיה למזון לכלבכם.

מערכת העיכול של הכלבים

כל כלבי הבית המודרניים, חולקים אב קדמון: זאב פרא. זאבים קדומים ומודרניים כאחד הם מה שמכונה "היפרקניבורים".

פירוש מונח זה הוא שהזאב יכול לעכל באמת רק חלבון מן החי. החומר הצמחי היחיד שזאב יאכל יהיה מה שיש בבטן הטרף שלו, ואפילו זה כבר מעוכל חלקית.

כלבים מודרניים אינם אוכלי בשר. הם אוכלי כל כמונו. המשמעות היא שכלבים, בניגוד לזאבים, יכולים לאכול חומרים צמחיים ובשר כאחד ולעכל מכל אחד מהם את החומרים המזינים.

ביצים בכל צורה הם חלבון טהור מן החי, מה שאומר שהם בהחלט יכולים להיות חלק מהתפריט של כלבכם, לפחות בתיאוריה.

אבל כפי שהזכרנו קודם לכן, יש הרבה בלבול ומחלוקת האם ביצים צריכות להיות חלק מהתזונה של כלבים, ואם כן, כיצד להכין אותן בבטחה לעיכול קל, בטוח ומזין.

יתרונות בריאותיים של ביצים לכלבים

החלבון שבביצים מסייע לכלבים לבנות ולשמור על שרירים, רקמות ומוח בריאים. ביצים הן חלבון מן החי טהור, ולמרות שהן עשירות בחלבון, הן דלות קלוריות.

  • יתרונות בריאותיים נוספים באכילת ביצים לכלבים:
  • ביצים מכילות חומצות שומן קלות לעיכול כגון אומגה 3 שחשובה לכלבים.
  • ביצים מכילות ויטמינים רבים כגון ויטמין D, ויטמין A, ויטמין B12 וריבופלבין.
  • אכילת ביצים עוזרת לשמירה על הפרווה והעור בריאים אצל כלבים.
  • ביצים אפילו יכולות לעזור עם בעיות בקיבה (יש להתייעץ על כך עם הוטרינר).
  • קליפות הביצים הן מקור טוב לסידן (יש לנקות לפני)

בקיצור, למרות שביצים לא יכולות להיות תחליף למקור הפרוטאין של כלבכם, הן יכולות להיות תוספת מעולה למזון שלו.

מה לגבי הסיכונים באכילת ביצים לכלבים?

ביצים מבושלות הן בדרך כלל בטוחות, למרות שמכילות פחות ערכים תזונתיים, אך ישנם כמה סיכונים הכרוכים במתן ביצים גולמיות לכלבים.

כמו בני אדם, גם כלבים נמצאים בסיכון ללקות בסלמונלה ואי-קולי כאשר הם אוכלים ביצים גולמיות. עם זאת, כלבים בנויים יותר טוב מבני אדם במה שנוגע לעיכול מזון גולמי, הודות לעובדה שיש להם מערכת עיכול קצרה יותר וסביבה חומצית יותר בקיבה שיכולה להרוג חיידקים די בקלות, וכך הסיכוי לקבל סלמונלה ואי-קולי פוחת.

הסיכון הנוסף הוא מחסור בביוטין. ביוטין הוא ויטמין B7 או B8 (תלוי במדינה), הנקרא גם ויטמין H. הוא הכרחי לכלבים. הבעיה עם ביצה גולמית היא שיש בחלבון שלה אנזים בשם אבידין שהוא מעכב ואף מונע ספיגת ביוטין.

סימנים של מחסור ביוטין כוללים אנמיה, פרווה יבשה, עייפות ופגעי עור.

ביוטין אחראי לעיכול, לצמיחה, ומאפשר לכלבים להשתמש בגלוקוז לאנרגיה ולבניית שרירים. ויטמין זה מסיס במים ולכן כל עודף עוזב את גופו של הכלב כאשר הוא מטיל שתן, מכיוון שהוא אינו מאוחסן ברקמות.

 החלמון של הביצה לעומת זאת הוא אחד ממקורות הביוטין הגדולים ביותר בטבע (כשהחלמון לא מבושל). אז כל עוד אתים נותנים לכלבכם את כל הביצה הלא מבושלת אז לא אמורה להיות בעיה.

אפשר לנטרל את האבידין על ידי הרתחת הביצה אך לא יותר מדי כך שהחלק הלבן יתבשל אך החלמון עדיין יהיה נע.

פתרון נוסף הוא לוודא שכלבכם מקבל את הביוטין שלו ממקורות אחרים.

בעיה נוספת שהביצים עלולות לגרום היא עיכול לקוי של מזון. אחד הסימנים לכך הוא אם לכלב שלכם יש גזים. בעיה זו שכיחה יותר בקרב כלבים מבוגרים, כמו גם בגורים.

בישול ביצים יבטל את הסיכונים הללו, אך הוא גם יפגע ואפילו יבטל הרבה מהערכים התזונתיים שבביצה.

לסיכום, ניתן לראות שלא אמורה להיות בעיה בלתת ביצים חיות לכלבכם.

כיצד להאכיל כלבים בביצים לא מבושלות בביטחון יחסי?

בכדי להפחית עוד יותר את הסיכון לזיהום מביצים נעות ניתן לנקוט בצעדים הבאים:

• שטפו ביצים ביסודיות כדי להסיר חיידקים או כימיקלים שעשויים על הקליפה.

• שמרו את הביצים בקירור

• האכילו את כלבכם בביצים טריות

• האכילו את כלבכם בביצים מפוסטרות, שחוממו להשמדת סלמונלה.

כלב מלקק ביצה שנפלה ונשברה
אופס… ככה לא נותנים ביצה לכלב

דרכים להכנת ביצים לכלבכם, והיתרונות והסיכונים בכל אחת מהן

ביצה לא מבושלת לכלבים

שוברים את הביצה כולה לקערה אפשר עם הקליפה. אפשר גם לטחון את הקליפה ולהוסיף אותה לאוכל של כלבכם אם אתם לא רוצים לתת לו אותה ישירות.

ביצה נעה מעורבבת עם מזון לכלבים: דרך נוחה להאכיל את כלבכם שיכולה לסייע גם במעבר לסוג מזון אחר.

יתרונות: שומרת על הערכים התזונתיים.

חסרונות/סיכונים: סיכון לסלמונלה, אי-קולי (סיכונים שאפשר למנוע חלקית כפי שציינו בסעיף "כיצד להאכיל כלבים בביצים נעות בבטחון יחסי".)

ביצה מבושלת למחצה לכלבים

הביצה מבושלת אך החלמון נשאר נע. באופן זה פוחת הסיכון לחוסר ביוטין וגם החלמון לא מאבד את הערכים התזונתיים שלו.

דרך טובה ופשוטה לעשות זאת היא באמצעות מיקרוגל:

• מוסיפים 1-2 כפות מים לקערת מרק (קרמיקה, לא פלסטיק)

• שוברים את הביצה לקערה ומכניסים למיקרוגל בעוצמה מלאה למשך 25 עד 35 שניות (תלוי במיקרוגל)

• … בתאבון

כמובן שישנן עוד דרכים רבות להכין ביצים נעות ונעות למחצה לכלבכם ו- YouTube הוא מקור מצוין לכך.

ביצה מבושלת לגמרי לכלבים

אפשרות זו היא הבטוחה ביותר לגבי מניעת סלמונלה, אי קולי וחוסר ביוטין. אבל הביצה מאבדת הרבה ממרכיבי התזונה והוויטמינים שלה בעת הבישול.

דברים להמנע מהם בהכנת ביצים לכלבים:

אין לבשל, ​​לטגן או לערבב את הביצים עם כל דבר נוסף כמו חמאה, חלב או הרבה שמן.

זכרו כי ערבוב ביצים הוא הדרך הגרועה ביותר לבשל אותן מכיוון שהיא מחמצנת את הכולסטרול בחלמון.

כמה ביצים יכול כלב לאכול?

כמות הביצים שמומלצת תלויה אינדיבידואלית בכל כלב. כמובן שיש כלבים שיוכלו לאכול יותר מאחרים. אם אינכם בטוחים כמה ביצים לתת לכלב שלכם, התחילו באחת בשבוע, כאשר ניתן לעלות בהדרגה אבל לא להגזים.

בכל מקרה אין לתת לכלבכם יותר מביצה אחת ליום. ביצים מכילות כמויות גבוהות של כולסטרול ויותר מדי יכול לגרום לבעיות קיבה בטווח הקצר והשמנת יתר בטווח הארוך.

דברים שכדאי לקחת בחשבון לגבי כמות הביצים לכלבכם הם:

• כמות הפעילות הגופנית שהוא עושה.

• מהי התזונה העיקרית שלך?

• ייתכן שהוא אלרגי לביצים (נדיר אך אפשרי). סימנים לאלרגיה עשויים להיות הקאות, שלשולים או פריחות לאחר אכילת ביצים.

זכרו כי יותר מדי ביצים גולמיות עלולות לפגוע בבריאות הכללית של כלבכם (למשל הסיכון של מחסור בביוטין.)

תמיד טוב לבדוק עם וטרינר או מומחה תזונה לכלבים לפני ביצוע שינויים משמעותיים בתזונה של הכלב, ואולי אפילו להתייעץ איתם לגבי כמה ביצים יכול כלבכם לאכול על סמך תזונתו, הפעילות היומיומית ומצבו הרפואי הספציפי.

האם גורי כלבים יכולים לאכול ביצים?

כן, גור כלבים יכול לאכול ביצים כל עוד תקפידו על כללי בטיחות לגבי אופן ההכנה והכמות. חשוב להכיר את כלל ה-90% – 10% שלפיו 90% מהאוכל של כל כלב צריך להיות המזון שלו ורק 10% חטיפים או אוכל של בני אדם שבטוח לכלבים, ובין המאכלים האלה גם הביצה צריכה להיות לא יותר מ-10% מהאוכל שלו.

אם אתם רוצים לתת לגור הכלבים שלכם ביצים חשוב להתחיל עם כמות קטנה מאוד ולראות איך הוא מגיב ושאין תופעות לוואי כלשהן.

כאשר אתם רוצים לתת לכלבכם ביצה מקושקשת, חשוב להקפיד שהיא תהיה ללא תיבול, חמאה, ועם כמות שמן מינימלית. לגבי ביצים נעות, עדיף לא לתת אותם לגור כלבים בגלל החשש מסלמונלה ובקטריות אחרות ומכיוון שהם יותר רגישים מכלבים בוגרים.

לסיכום, גורי כלבים גם יכולים להנות מביצה מדי פעם כתוספת מפנקת, ובכל מקרה יש להקפיד לא להגזים עם הכמות, להתחיל לתת להם ביצים בכמות קטנה ובהדרגה, ולהתייעץ עם הוטרינר שלכם שמכיר את כלבכם לגבי כל מזון של בני אדם שנותנים לו.

וכמובן שיש לחתוך את הביצה לחתיכות קטנות בכדי שגור הכלבים שלכם יוכל להנות ממנה ללא סכנה של חנק.

שאלות קשורות

האם אני יכול לתת לכלב שלי קליפות ביצים?

האם זה בריא לכלבים? קליפות הביצים מהוות תוספת מצוינת לתזונה של הכלב שלכם, במיוחד לכלבים שלא אוכלים עצמות גולמיות לעתים קרובות. לפני שנותנים לו לאכול את הקליפה מומלץ לנקות ולייבש אותה ואז לטחון או למעוך ולפזר אותה על המזון שלו.

כלב יכול לאכול ביצים מקושקשות?

אפשר למרות שזאת דרך פחות מומלצת כי הרבה מהערכים התזונתיים נעלמים במהלך הבישול בדרך זו. אם בכל זאת תרצו לתת לו ביצה מקושקשת, אל תבשלו אותה עם שום דבר נוסף כמו חמאה, חלב או הרבה שמן שלא יועילו ואפילו יזיקו לבריאות כלבכם.

איזה סוגי ביצים אפשר לתת לכלב?

כלב יכול לאכול ביצי עוף וביצי שליו. ביצי ברווז גדולות יותר מביצי עוף וקליפותיהן גם עבות יותר. חומצות השומן, אומגה 3, חלבון, ברזל, ויטמין A ו- D, חומצה פולית וכולי נמצאות בכמויות גדולות יותר מביצי עוף. אם תרצו לתת לכלבכם ביצי ברווז או אחרות מומלץ להתייעץ עם הווטרינר לגבי הכמות והדרך, וזאת מכיוון שיש להם ערכי תזונה שונים והקליפה שלהם עבה יותר.

האם כלבים יכולים לאכול את החלמון של הביצה?

כן. החלמון של הביצה מכיל הרבה ערכים תזונתיים כולל ביוטין, שתורם לבריאות של כלבים וחיוני להם. אם זאת חשוב לזכור שחלמונים הם עתירי קלוריות, ועשירים בשומן, כולל כולסטרול. בבני אדם, לכולסטרול יש השפעות בריאותיות שליליות רבות, אם כי אצל כלבים אין לנו בדיוק אותם חששות ונראה כי כולסטרול נסבל טוב יותר.

עם זאת, ישנם מספר מצבים בריאותיים של כלבים שעשויים להחמיר על ידי כולסטרול, כולל ליפמיה והיפרטריגליצרידמיה (רמות גבוהות של שומן בדם) ודלקת הלבלב. לכלבים אלה אין לתת חלמוני ביצים.

עבור כלבים בריאים, מנה של שומן וכולסטרול מחלמונים לא צריכה להזיק, אם כי הורים לחיות מחמד צריכים להיות מודעים לסיכון ללבלב. גזעים מסוימים של כלבים, כולל שנאוזר מיניאטורי וטריירים, נמצאים בסיכון מוגבר לפתח דלקת בלבלב.

האם כלבים יכולים לאכול את החלבון (הלבן) של הביצה?

החלבון של הביצה כאשר הוא נע מכיל אנזים בשם אבידין שמונע ספיגת הביוטין שהוא חיוני לבריאות הכלב ולכן אין לתת לכלב רק את הלבן של הביצה, בייחוד לא כאשר הוא לא מבושל. ניתן לתת לו את הביצה כולה נעה מכיוון שאז יש גם את החלמון שמכיל ביוטין, אבל עדיף לבשל את הביצה חלקית כך שהחלבון יהיה מבושל והחלמון יהיה נע ולכן יכיל את כל הערכים התזונתיים כולל ביוטין.

Similar Posts