ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האם כלבים יכולים לאכול אבוקדו?

אבוקדו הוא אחד המזונות הבריאים ביותר לבני אדם, אבל מה לגבי כלבים? האם כלבים יכולים לאכול אבוקדו? אבוקדו לא מומלץ לכלבים ויכול אפילו להיות מסוכן. האבוקדו מכיל פרסין, רעלן קוטל פטריות, שמסוכן מאוד לבע"ח שונים, ובכמויות גדולות יכול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות גם אצל כלבים.

למה אבוקדו מסוכן לכלבים?

כמו שציינו, הפרסין שהוא רעלן קוטל פטריות קיים בפרי האבוקדו, בגלעין, בעלים ובצמח עצמו, כך שכל החלקים הללו עלולים להיות רעילים לכלב שלך.

רוב הפרסין מרוכז בעלים, בקליפה ובגלעין של הפרי. הוא קיים גם בבשר אבוקדו בכמויות קטנות יותר.

לא ידוע בדיוק איזו כמות פרסין קטלנית, אבל בכמויות גדולות הרעלן הזה יכול לגרום להקאות, שלשולים ונזק לשריר הלב. הפרסין גם עלול להוביל להצטברות נוזלים בריאות ובחזה שלהם, מה שעלול לגרום לקשיי נשימה, חוסר חמצן ואפילו מוות.

חוץ מהפרסין, תכולת השומן הגבוהה של בשר האבוקדו עלולה להוביל לבעיות במערכת העיכול ולדלקת בלבלב אצל כלבים אם הם אוכלים יותר מדי, ומכיוון שהוא עשיר בקלוריות, האבוקדו גם יתרום לעודף משקל אצל כלבכם.

בנוסף יש גם את סכנת החנק מגלעין האבוקדו.

אמצעי זהירות לנקוט שכלבכם לא יאכל אבוקדו בטעות

אם אתם אוהבים אבוקדו כמונו, אז דבר ראשון חשוב שכולם בבית ידעו שאבוקדו מסוכן לכלבים ולכן אסור לאף אחד מבני הבית להכנע למבטי התחנונים של כלבכם כאשר הם אוכלים אבוקדו. יש מאכלים שונים שאפשר לחלוק עם כלבכם כמו למשל בננות, תפוחי עץ ועוד, אבל אבוקדו הוא בהחלט לא אחד מהם.

חשוב לוודא שהפח שלכם חסין כלבים כך שכלבכם לא יבדוק את הפח ויחשוב שזה רעיון טוב לנשנש את הגרעין שנזרק או הקליפה, שניים מחלקי האבוקדו עם תכולת הפרסין הגבוה ביותר ולכן מסוכנים ביותר לכלבכם.

מה עלי לעשות אם הכלב שלי אכל אבוקדו?

חשוב לא להיכנס לפאניקה! תלוי איזה חלק מהפרי הכלב שלך אכל וכמה:

בשר האבוקדו: מכיוון שבשר האבוקדו רעיל לכלבים רק במידה מועטה – אם הכלב שלך אוכל כמות קטנה, סביר להניח שהוא יהיה בסדר. עם זאת, יש לפקוח עליהם עין כ-24-48 שעות לאחר אכילת בשר אבוקדו, ולדווח לווטרינר על כל הקאות, שלשולים או ירידה בתיאבון כדי שניתן יהיה לטפל בתסמינים הללו.

אבוקדו לכלב האם מותר?

קליפת האבוקדו: לקליפת האבוקדו יש ריכוז גבוה יותר של פרסין מאשר בבשר הפרי עצמו, אבל הוא עדיין נחשב רעיל במידה קלה לכלבים. הקליפה של אבוקדו גם אינה מכילה כל כך הרבה שומן כמו הבשר, מה שאומר שפחות סביר שהיא תגרום לדלקת לבלב אצל הכלב שלך מאשר הפרי עצמו. עם זאת, אם כלבכם אכל מהקליפה של האבוקדו, הקפידו לעקוב אחר הקאות או שלשולים. אם תסמינים אלו מתרחשים, מומלץ לפנות לווטרינר.

גלעין האבוקדו: אם הכלב שלך בלע את גלעין האבוקדו, יתכן שהוא יוכל להעביר אותו דרך המערכת שלו עם גירוי של הקיבה ומערכת המעיים. למרבה הצער, אין דרך לדעת אם הם יצליחו לעבור את זה או שזה יהפוך לחסימה במעיים! עדיף לפנות לווטרינר לקבלת המלצות זמן קצר לאחר בליעת הגלעין. אם אתם מבחינים שהכלב שלכם מקיא, מתאמץ בעשיית קקי, סובל מכאבים או נראה רדום, קחו אותם מייד לוטרינר.

שאלות קשורות

האם חתיכת אבוקדו קטנה תזיק לכלב שלי?

רוב הסיכויים שחתיכה קטנה מבשר האבוקדו לא תזיק לכלבכם, אך בכל מקרה עדיף לנקוט אמצעי זהירות כדי שזה לא יקרה, ולשים לב לתסמינים כגון הקאות ושלשולים.

Similar Posts