ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האם ג'ק ראסל משיר הרבה פרווה?

האם ג'ק ראסל משיר הרבה?

אם אתם חושבים לאמץ ג'ק ראסל אתם בטח תוהים האם ג'ק ראסל משיר הרבה פרווה? גם אותי השאלה סקרנה, אז עשיתי מחקר כדי לברר טוב יותר, וזה מה שמצאתי.

האם ג'ק ראסל משיר הרבה פרווה? כן! ג'ק ראסל טרייר הוא גזע שמשיר שיער בכמות בינונית עד גבוה. למרות כמה תפיסות מוטעות נפוצות, בקשר לכלבים עם שיער קצר. באופן כללי, ככל שהפרווה קצרה יותר, כך מחזור צמיחת השיער קצר יותר וכלבך ישיר יותר.

יש עוד הרבה דברים שלמדתי בקשר לג'ק ראסל ונשירת שיער, ואיך אפשר להקטין או לפחות להשתלט עליה בצורה חלקית. אז בואו נסתכל מקרוב כאן ב alldog כמה פרווה משיר ג'ק ראסל ומה אפשר לעשות בנדון כדי שתדעו בדיוק למה לצפות.

מדוע ג'ק ראסל משיר שיער?

זו שאלה שרוב בעלי הכלבים שואלים את עצמם כאשר הם מבחינים בנשירה מוגזמת או חריגה, ללא סיבה.

ג'ק ראסל הוא בין גזעי הכלבים הפופולריים ביותר שעם המשפחה הנכונה יהיה כלב משפחה מלא חיים שאף רגע איתו לא יהיה משעמם. נכון שכלבים מקסימים אלה יכולים לבדוק את סבלנותך לעיתים מכיוון שהם זקוקים לתשומת לב רבה. עם זאת, עם ג'ק ראסל כל רגע הוא חוויה.

אך אם לא ידעתם, גזע כלבים זה ידוע לשמצה בשל נשירה מוגזמת.

ראשית, כמה עובדות על הפרווה שלהם. היא יכולה להיות חלקה, זיפית או גלית. הפרווה שלהם קצרה וקלה להברשה.

ג'ק ראסל משיר יותר פרווה מגזעים אחרים. בד"כ כלבים קצרי שיער משירים יותר, למרות שיתכנו יוצאים מן הכלל שבהם כלבים ארוכי שיער מאבדים את אותה כמות.

כל עוד הכלב לא משיר קבוצות גדולות של פרווה בבת אחת, מדובר בנשירה טבעית שהיא חלק מהטבע של גזעי הכלבים השונים. כלבים צריכים להשיר את שיערם כדי לשמור על בריאותו ומראהו, ולכן אין שום דבר רע בנשירה טבעית.

עם זאת, אם אתם מרגישים שהכלב שלכם משיר בכמות חריגה, אתם צריכים לוודא שאין שום מצב בריאותי שגורם לו להשיר יתר על המידה.

הגורמים לנשירה אצל ג'ק ראסל

למרות שג'ק ראסל טרייר הם גזע עם הרבה נשירה, זה יכול להתגבר בתקופות של חילופי עונות. סיבה נוספת לנשירה חריגה יכולה להיות רחצה מוגזמת או בעיות עור.

אבל במקום לנסות לאבחן לבד את הסיבה לנשירה חריגה של כלבכם, מומלץ פשוט ליצור קשר עם הווטרינר ולהתייעץ איתו טלפונית או בבדיקה בקליניקה.

בעלים רבים מגלים שהג'ק ראסל שלהם משיר יותר בעונות הסתיו והאביב. עם זאת, בעלים רבים מדווחים כי כלביהם משירים הרבה פרווה לאורך כל השנה.

לפני שמציעים טיפים שיעזרו לג'ק ראסל להשיר פחות פרווה, חשוב להבין למה השרת הפרווה היא חיונית לג'ק ראסל.

פרווה חדשה מחליפה את הישנה במחזור טבעי שבו הפרווה הישנה והמתה נושרת והחדשה צומחת במקומה. אם לכלב שלכם יש מחזור חילוף פרווה קצר יותר, זה אומר שתראו יותר שיער על השטיחים שלכם.

סוג מסוים זה של שיער קצר נוטה להיצמד כמעט לכל סוג בד, מה שאומר שהניקוי יכול להיות סיוט. זו הסיבה שתחזוקת הפרווה וטיפוח קבוע של הג'ק ראסל שלכם כל כך חשובה, ועל כך נדבר עכשיו.

ג'ק ראסל בצבעים אופיינים של חום לבן

טיפוח ותחזוקת הפרווה של ג'ק ראסל

למרות הנשירה, קל לתחזק את הפרווה של הג'ק ראסל, אך חשוב להקפיד על כך ולא להזניח.

ג'ק ראסל הוא גזע שובב. גזע זה נולד להתחפר באדמה ולצוד את טרפו. זה חלק מהאופי שלו וההיסטוריה שלו.

הוא אוהב לחפור ויש לו אנרגיה אינסופית. מבחינתו הוא יכול להיות בחוץ עסוק בענייניו כל יום וכמעט כל היום.

מסיבה זו, רחצה וטיפוח ממלאים תפקיד מכריע בטיפול בג'ק ראסל.

הנה כמה דברים שכדאי לעשות כדי לוודא שהכלב שלך ישיר פחות שיער במשך כל השנה והשיער יגיע פחות לרהיטים, לשטיחים ולבגדים של בני הבית.

אמבטיות ארוכות

לרחצה לא תהיה השפעה רבה אם לא תתן לכלב שלך קרצוף מלא. חשוב לא להגזים בתדירות! רחצה יומיומית או תדירה מדי תייבש את עורו של הג'ק ראסל שלכם.

אם הכלב שלכם נמצא בעיקר בבית, אתם יכול לרחוץ אותו כל חודשיים. עם זאת, אם הג'ק ראסל שלכם מתגלגל בבוץ, חופר ואוהב להיות בחוץ, הוא זקוק לאמבטיה טובה לפחות פעם בחודש.

בעוד שרחצה לא יכולה למנוע את הנשירה, קרצוף הכלב שלך לעיתים קרובות בהחלט ימזער אותה. בכל פעם שאתם רוחצים אותו, זכרו להסיר את הלכלוך והשומן כדי שתוכלו לסרק אותו בקלות.

כמו שציינו, הימנעו משטיפת יתר, מכיוון שהדבר יוביל לעור יבש ומגורה שיוביל לנשירה מוגזמת.

דאגו להשתמש בשמפו איכותי לכלבים עם מרכיבים טבעיים.

הציוד לטיפוח ורחצת הג'ק ראסל שלכם

תמיד השתמשו במגבת לייבש את הג'ק ראסל שלכם לאחר הרחצה. הימנעו משימוש במייבש שיער. הסיבה לכך היא שמייבש שיער עובד הכי טוב לכלבים ארוכי שיער. מייבש שיער בעל עוצמה גבוהה לכלבים קצרים וחלקים עלולים להיות מכאיב ואף לשרוף את שיערם היפה.

באיזה סוג מברשת כדאי להשתמש?

אחרי שייבשתם את כלבכם, השתמש במברשת גומי או במברשת לכלבים עם זיפים כדי להבריש. שימוש במברשת גומי יסיר שערות מתות וימנע משיכת שיער.

מכיוון שהברשה יומית היא עצה מצוינת להפחתת הנשירה, אל תחכו לאמבטיה הבאה של הכלב שלכם. הקפידו להבריש את כלבכם מדי שבוע.

לא רק שזה טוב להסרת כל הפרווה המתה, אלא גם עוזר להפיץ את השמנים מפרוותו בכל הגוף, מה שיכול להפחית עוד יותר את הנשירה. מכיוון שאחת הסיבות העיקריות לנשירה מוגזמת היא עור יבש ומגורה, זכרו להבריש את כלבכם לפחות פעמיים בשבוע.

טיפ נוסף הוא לבצע את ההברשה של הפרווה המתה של כלבכם כאשר אתם יוצאים איתו, כך שיהיה פחות לנקות בתוך הבית.

תזונה והקשר לפרווה בריאה

תזונה בריאה עם כל מה שהכלב שלכם צריך היא דרך יעילה נוספת להפחתת נשירת ג'ק ראסל טרייר. כשמוסיפים כמויות מספקות של ויטמינים, מינרלים וחומרים מזינים מועילים אחרים לתזונת הכלב, התוצאות היא נשירה מופחתת. בנוסף, הפרווה של הכלב הופכת למבריקה, רכה יותר ופחות נוטה לנשירה.

ג'ק ראסל שוקל בדרך כלל בין שלוש עשרה לשבעה עשר קילוגרמים ודורשים כ 450 עד 650 קלוריות ליום. עם זאת, הדיאטה שלהם צריכה להיות תלויה גם ברמת הפעילות שלהם. גורים עשויים להזדקק ל -800 עד 900 קלוריות.

עקוב אחר התווית על מוצרי המזון לכלבים שאתה מאכיל את חיית המחמד שלך. אתה יכול גם לשאול את הווטרינר שלך אם אתה צריך לתת לו תוספים כלשהם.

היבט מהותי נוסף שיש לקחת בחשבון הוא לספק כמות מספקת של מים לכלב שלך. אם תזונת הכלב שלך כוללת מזון יבש בלבד, בפרוותו תהיה פחות לחות. חוסר לחות זה יגרום לשיערו להיות שביר ויבש, וכך יגביר את הנשירה.

הקפידו על פעילות גופנית וטיולים כדי להפחית נשירה הקשורה למתח.

פעולת מנע בבית: כיסוי הרהיטים

כיסויי הריהוט לא יפחית את הנשירה של הג'ק ראסל, אבל בהחלט יגן על הרהיטים והשטיחים שלכם.

הסרה או החלפה של כיסויים קלה יותר מניקוי יסודי של הרהיטים.

באופן דומה, תוכלו להשתמש בכיסויים למושבים ברכב, כסאות שולחן אוכל או ריהוט גן, כך שבסופו של דבר לא תצטרכו לשאוב את הבית כל הזמן. השקיעו בשואב אבק טוב לעונות הנשירה של הג'ק ראסל.

קשור: לפני שמאמצים, האם הג'ק ראסל מתאים לכם?

מתי ליצור קשר עם ווטרינר

נשירה עונתית היא משהו טבעי. עם זאת, נשירה מוגזמת או חריגה יכולה להצביע על בעיות בריאותיות. אם הג'ק ראסל שלכם מאבד יותר שיער מהרגיל, פנו לוטרינר.

נשירת שיער יכולה להצביע על בעיה בעור או על בעיה בריאותית חמורה. קבע פגישה עם הווטרינר כדי לוודא שהסיבנ לנשירה היא לא בריאותית.

ייתכן שהווטרינר ירשום ויטמינים, תוספי מזון או מזון כלבים מיוחד לג'ק ראסל שלכם. תוספי תזונה ומזון אלה יאזנו חסרים תזונתיים העלולים לגרום לנשירה.

שאלות נפוצות

איזה סוג שיער יש לג'ק ראסל?

לכלב הג'ק ראסל יכולה להיות פרווה עם שיער ישר, זיפי או גלי. הג'ק בעל השיער הישר הוא הקצר ביותר וגם הקל יחסית לתחזוקה. צבע הפרווה שלהם לבן בעיקר, שזה מאפיין שטופח בהרבעה סלקטיבית ונועד לעזור לציידים להבדיל בין כלבם לשועלים בשטח בכדי שלא ירו בטעות בכלב. עם זאת, הצבע הלבן יכול לבוא עם כתמים של פרווה בצבע שזוף (גוונים של חום), שחור, או שחור-לבן וחום (טריקולור).

האם ג'ק ראסל היפואלרגני?

אף כלב אינו באמת היפואלרגני, אך בעולם של "גזעי כלבים היפואלרגניים", כפי שיש המכנים אותם, הג'ק ראסל הוא בהחלט לא אחד מהם. למה? ובכן, מה שבאופן כללי מעורר אלרגיות אצל אנשים הרגישים לכך הוא הרוק וההפרשות של הכלב (עור מת). הרוק והקשקשת (עור מת) נדבקים לשיער הכלב ומכיוון שג'ק ראסל משיר הרבה פרווה, הפרווה הזאת שמתעופפת באוויר ואליה דבוקים כאמור קשקשים ורוק תעורר תגובה אלרגית בסיכוי גבוה אצל אנשים הרגישים לכך, ולכן ג'ק ראסל הם בהחלט לא היפואלרגניים.
גזעים הנחשבים היפואלרגניים כוללים גזעים עם נשירה נמוכה כמו פודל טוי למשל.

האם ג'ק ראסל ארוך שיער משיר הרבה?

כל כלב מגזע ג'ק ראסל טרייר משיר, לא משנה סוג ואורך הפרווה. שלא כמו רוב גזעי הכלבים, ג'ק ראסל בעל פרווה קצרה משיר יותר מג'ק ראסל טרייר ארוך השיער.
חשוב לא לרחוץ את הג'ק ראסל שלכם אלא אם יש צורך בכך, מכיוון שהדבר עלול להוביל לעור יבש ולנשירה נוספת.

איך לעצור או להפחית נשירה של כלב ג'ק ראסל?

הברשה קבועה של הג'ק ראסל שלכם יעזור להפחית מאוד את כמות הפרווה שהם משירים, מה שיהפוך את חייכם להרבה יותר קלים. כשאתם מברישים את הכלב שלכם, אתם גם מפזרים את השמן הטבעי של העור על פני כל גופו, מה שעוזר לפרווה להישאר בריאה יותר ובכך גם מפחית את נשירת הפרווה.

האם אפשר לספר את הג'ק ראסל שלי להפחתת הנשירה?

לא! הפרווה של הג'ק ראסל מגינה עליו לא רק בחורף אלא גם בקיץ, מהשמש, מיתושים ושאר חרקים ואפילו מהחום! חשוב להבין שכלבים מקררים את עצמם דרך התנשפויות במנגנון שנקרא הלחתה[1] (אידוי מים מהלשון ומערכת הנשימה) ותספורת לג'ק ראסל שלכם שהיא בעצם סוג של גילוח עם הפרווה הקצרה שלו, לא רק שלא תעזור אלא גם לא תמנע את הנשירה, אלא אולי לזמן קצר בלבד והנזק יהיה רב על התועלת. במקום זאת תזונה טובה ושגרת הברשה יומית יהיו הרבה יותר יעילים וטובים לכלבכם.

לסיכום

טיפוח וטיפול בג'ק ראסל היא אמנם עבודה אבל גם חלק מהכיף והחוויה שבגידול כלב. היא גם מחזקת את הקשר בינכם ובין כלבכם, וכמובן המשימה לא חייבת ליפול על אדם אחד אלא יכולה להיות חלק מתורנות של המשפחה והילדים.

אל תתעצבנו או תדאגו אם הכלב שלכם מאבד הרבה פרווה, זה נורמלי למדי, וכל מה שנדרש כדי להשתלט על כך היא הברשה קבועה.

אולי יעניין אתכם: שיער, פרווה ועור של כלבים, כל מה שמעניין וחשוב לדעת.

חזרו לקרוא מאמר זה אם צריך כדי להבין מה צריך לעשות כדי לוודא שהנשירה אינה אינדיקציה לבעיה רפואית.

אז אם אתם שוקלים לאמץ ג'ק ראסל, אל תתנו לנשירת שיער להרתיע אתכם. על ידי ביצוע הטיפים הפשוטים שנתנו לכם כאן, תוכל ליהנות מהג'ק ראסל ומבית נקי (יחסית) מפרוות כלבים.

מוזמנים ללחוץ כאן ולקרוא עוד על גזע הג'ק ראסל טרייר האנרגטי.

[1] מכון דוידסון: איך זיעה מקררת

Similar Posts