ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האם בוקסר יכול לשחות

האם בוקסרים יכולים לשחות? דברים שכדאי לדעת לפני שאתה הולך לשחות עם הבוקסר שלך

אתה רוצה לקחת את הבוקסר שלך לכמה שיותר פעילויות מהנות. אולי לבריכה או ליהנות במים. נהגתי להניח שכל הכלבים הם שחיינים טובים, אבל זה לא נכון! אם תהיתם האם בוקסרים טובים בשחייה, המשיכו לקרוא.

אז האם בוקסר יכול לשחות? למרות שכלבי בוקסר מסוימים יכולים ונהנים משחייה, הם נמצאים בסיכון כאשר הם שוחים במים שעמוקים להם. בגלל מבנה הלוע המקוצר של הבוקסר, כלבים אלה יתקשו יותר לנשום בעודם במים. מסיבה זו, יש לנקוט באמצעי בטיחות.

האם בוקסרים יכולים לשחות?

בניגוד לגזעים אחרים את כלבי הבוקסר לא גידלו לשחות.

גזעים רבים של כלבים גודלו בכדי להביא ציד כגון עופות מים מאגמים ובריכות. בוקסרים הם לא מגזעים אלו.

אז הקפידו לפקוח עין כאשר כלב הבוקסר שלכם נמצא ליד מים כי הוא יכול לשקוע כמו סלע אם הוא נופל או נכנס למים.

יש כמה בוקסרים שדי טובים בשחייה. אם תחפש ב- YouTube, תראו בוקסרים רבים שוחים ללא חליפות הצלה.

אך הזהרו! בוקסרים אלה עברו כנראה הרבה אימונים. לא לעתים קרובות רואים בוקסר שוחה במעמקי הבריכה, ולא סביר שהוא יחזיק את עצמו לפרק זמן ממושך במים.

למה בוקסרים הם לא שחיינים טובים

בוקסרים הם לא שחיינים מטבעם וזה באמת לא באשמתם. יש הרבה סיבות שקשורות למבנה שלהם שעושים אותם לא מתאימים לשחייה או לציפה במים.

• צורת הגוף של הבוקסר. מרכז הכובד שלהם הוא בחלק הקדמי של הגוף.

• יש להם חזה עמוק, מה שמקשה לשים משקל על החלק האחורי, במיוחד במים.

• לבוקסר אין הרבה רצועות ברגליים, ולכן התנועה במים קשה לו. וממש לנוע ולשחות במהירות בכיוון הנכון במים קשה לו אפילו יותר.

• לבוקסר זנב קצר, מה שמקשה על הניווט והתנועה במים, ממש כמו לספינה ללא הגה.

• בוקסרים הם כלבים ברכיוצפאליים (קצרי ראש). מבנה ראשיהם מקשה על הבוקסרים לנשום בזמן שחייה במים. לדברי הוטרינרית רואנה פקר ממועדון הכלבנות האמריקאי (AKC), מבנה הפנים שלהם מגביל מעט את זרימת האויר לאף של בוקסר. ואם הם צריכים להטות את ראשיהם למעלה במים, המגבלה יכולה להיות גדולה הרבה יותר.

• התנוחה הלא טבעית בזמן חתירה קשה לכלב הבוקסר. אז הדרך הטובה ביותר לעזור להם במים היא לספק להם אפוד ציפה לכלבים כך שתהיה להם יציבה טבעית יותר במים.

האתגר הגדול ביותר עבור הבוקסר הוא הקושי לצוף ולשמור את ראשו מעל המים.

לסיכום, שחייה היא מיומנות שנרכשת באמצעות אימונים ולא משהו טבעי עבור כלב בוקסר.

הקושי לשחות עשוי להיות הסיבה שהבוקסר שלך מפחד ממים

מכיוון שבוקסרים אינם שחיינים טבעיים, ייתכן שתהיה להם סלידה או אפילו פחד ממים. מבחינת הבעלים, הפחד הזה נראה לא הגיוני.

פעמים אחרות, פחד מפני מים יכול להתפתח אצל כלב בוקסר לאחר חוויה טראומטית של שחייה שכמעט הסתיימה בטביעה. אם כלב לא יכול לשחות באופן טבעי, נפילה לבריכה עמוקה היא המקום הגרוע ביותר עבורו.

אם כלב הבוקסר שלך פחד לאחרונה כשרצית לרחוץ אותו באמבטיה, יתכן שהוא חווה חוויה רעה שקשורה לשחייה.

הדרך הטובה ביותר לגרום לכלב שלך להרגיש נוח במים היא להכנס איתו למים מגיל צעיר ותוך נקיטת אמצעי זהירות.

איך ללמד כלב בוקסר לשחות?

מכיוון ששחייה אינה באה בדרך כלל באופן טבעי לכלבים אלה, אימון הבוקסר לשחייה דורש הרבה סבלנות ועקביות. לרוב זה לא יקרה ביום הראשון. יש הרבה הכנה מעורבת.

לפני שתתחיל, זכור שלעולם לא צריך להכריח את הבוקסר להכנס למים. זו הדרך המהירה ביותר לגרום לחרדה ולבהלה, מה שעלול לגרום לבעיות בשחייה. כשהוא יהיה מוכן הוא יכנס איתך.

בוקסר חום שותה מים
בוקסר חום שותה מים

הכנה ללימוד השחייה

חשוב שיהיה לך את כל הציוד המתאים, ובציוד, הכוונה היא לאפוד ציפה לכלבים. ארגון הכלבנות האמריקאי ממליץ על שימוש בחליפות הצלה, אלא אם כן הכלב שלך כבר מנוסה מאוד. אישית גם עם בוקסר מנוסה תמיד כדאי שהוא יהיה עם אפוד ציפה.

סיבה גדולה לכך שהבוקסר שלכם זקוק לאפוד ציפה היא שכלבים שלא מנוסים בשחייה יחתרו רק עם רגליהם הקדמיות בזמן שרגליהם התחתונות מחפשות את האדמה. זה יוצר אפקט "הנעה קדמית" לכלב שלך.

מעילי הצלה יעזרו ליישר את גבו של הכלב ולמנוע ממנו "לשקוע". במילים אחרות, זה מקל הרבה יותר על לימוד שחייה ללא המאבק הראשוני להישאר צף.

אז חפשו אפוד ציפה טוב לכלבים שהם שחיינים מתחילים.

הפעם הראשונה במים

השלב החשוב ביותר בחלק זה של התהליך הוא ללמד את הבוקסר שלך ש"מים זה בסדר" ואפילו כיף.

ישנן דרכים רבות לעשות זאת. אבל עבור בוקסרים, הייתי מתחיל משלב ראשון בלהציג בפניהם את המושג מים באמצעות משחק עם מים מצינור.

לאחר מכן תוכלו למלא במים בריכת שכשוך ניידת או אמבטיה וממש לתת לרגליים שלהם להירטב. וודאו שהם נהנים. בנוסף, לא יזיק לשחד אותם בכמה מהממתקים האהובים עליהם.

שימו לב שהצעד השני אמור לקחת זמן מה. הקדישו מספר ימים למשחק באמבט מים לפני יום השחייה המתוכנן שלך.

השלב הבא הוא לקחת את הבוקסר שלכם למקום המדויק בו הוא ילמד לשחות. בין אם מדובר בבריכה או באגם, תנו לכלב שלכם להריח את המים והתרגלו לראות את גוף המים.

התחל תמיד עם הקצה הרדוד קודם. הבוקסר קרוב לוודאי יעמוד על רגליו האחוריות ככל שהמים יותר עמוקים. שים את זרועותיך סביב החזה שלו כדי שירגיש בטוח יותר, אך אל תגביל את תנועות הרגליים שלו. כדאי שגם אתה תלבש בגדי מגן, כגון ג'ינס וחולצה עם שרוול ארוך, כדי למנוע שריטות או חבורות.

ברגע שהבוקסר מרגיש נוח, הכנס קצת יותר עמוק. תן לו לחתור ולהתיז, זרועותיו עדיין מספקות ביטחון. וודאו כי הראש שלו נמצא מחוץ למים.

כאשר רגלי הבוקסר שלך כבר אינן נוגעות בתחתית, אלא צפות לגמרי במים, תן לו לצוף לפניך בזמן שאתה הולך במים, מעניק את תמיכתך עם זרועך מתחת לבטנו.

עזרה לבוקסר שלך לשמור על רגליו הקדמיות מתחת למים תמזער את ההתזה. יתכן שתצטרך לחזור על זה מספר פעמים, תלוי כמה מהר בנית את רמת הביטחון שלו.

נקודת כניסה ויציאה מהמים: בבריכה השתמש במדרגות כדי להכנס וגם כדי לצאת עם כלבך מהמים בכל פעם.

אחרי שהוא כבר למד

ברגע שלכלב שלך נוח במים בעזרתך, הגיע הזמן לתת לו לשחות לבד, בהשגחה כמובן. שחה איתו במים. עודד אותו לשחות לעברך, ולא לכיוון היציאה או החוף.

כשמסיימים במים הדריכו אותו לכיוון היציאה, למדרגות הבריכה או לקו החוף ושבחו אותו בקול. חזרו על הפעולה כמה שיותר בכדי לבנות את הביטחון שלו.

טיפים חשובים לאימון הבוקסר שלך

כאשר אתה מלמד את הבוקסר היקר שלך לשחות, יש כמה דברים קריטיים שצריך לדעת ולעשות.

• לעולם אל תשאיר את הבוקסר שלך ללא השגחה ליד גוף מים, בין אם זה בריכה או אגם.

• אל תשחו הרבה זמן! השחייה מתישה את כולם, במיוחד את הכלבים.

• הלבש אותו תמיד עם אפוד ציפה לכלבים.

• השתמש בפינוקים או בצעצועים כדי לתת לבוקסר שלך מוטיבציה.

• השתמש בשבחים במקום בביקורת. בוקסרים הם כלבים שמתאמצים כדי לשמור על בעליהם מרוצים.

• להיות סבלני.

• בוקסרים שותים הרבה מים בזמן שחייה. זה רעיון טוב לאפשר לכלב שלך הזדמנויות רבות לעשות פיפי הרבה אחרי שהוא עזב את הבריכה או את האגם.

• התחל בבריכה או בגוף מים דומם; בדרך זו, שום זרם לא ידחוף את הבוקסר שלך.

אפודי ציפה טובים לבוקסרים

יש מגוון רחב של אפודי ציפה לכלבים, כך שלפעמים זה יכול להיות קשה למצוא את המתאים ביותר. לכן עצתי היא פשוט לנסות לוודא שאתם בוחרים דגם העונה על כל הדרישות הבאות:

1. ציפה. לאפודי ציפה איכותיים לכלבים יש קטעי ציפה מתחת לבטן, כמו גם בגב והצדדים. ובווסטים הטובים ביותר יש גם קטעי ציפה באזור הצוואר כדי לעזור להשאיר את ראש הכלב שלך מחוץ למים.

2. צבע בהיר. עזור לכלב שלך להישאר גלוי במים ולהימנע מהתנגשויות עם שייטים וגולשי מים. באפודים רבים יש גם משטח מחזיר אור לראות טובה אפילו יותר.

3. ידיות. אם תצטרך להוציא את הכלב שלך מהמים, תרצה ידיות חזקות על אפוד הציפה לכלב.

4. גודל והתאמה. וודא שבזמן שהכלב שלך לובש אותו, הוא חש בנוח ויכול לשבת ולשכב בקלות, ואין לו שום בעיה לעשות צרכים. בכדי להתאים בצורה הטובה ביותר, הקפידו למדוד את היקפו ואת פלג גופו של כלבכם ולבחור בגודל המתאים.

שאלות קשורות

אילו גזעי כלבים אינם יכולים לשחות?

כלבים ברכיצפאליים. פירוש המילה הוא קצר ראש. הגזעים הברכיצפאליים כוללים בוקסר, פאג, בולדוג צרפתי, בולדוג אנגלי, פקינז, שיצו ועוד.

האם בוקסרים בוגרים יכולים ללמוד לשחות?

כן! יהיה צורך בסבלנות רבה יותר. בזמן שהוא שוחה, תצטרך לספק תמיכה נוספת לרגליים האחוריות שלו. לבישת סוג הארוך יותר של אפוד ציפה לכלבים תעזור לשמור על ציפה של החלק האחורי. שיעורי השחייה צריכים להיות קצרים (אפילו קצרים כמו דקה), אך להתארך בהדרגה בכל פעם. שחייה יכולה להיות טובה עבור מתאגרפים עם דלקת פרקים למשל, אך חשוב להתייעץ תחילה עם ווטרינר.

Similar Posts