ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

האם אפשר לגדל לברדור בחוץ. האם לברדור יכול לחיות ולישון בחוץ

האם אפשר לגדל לברדור בחוץ?

הלברדורים הם כלבים לגידול בבית אבל הם יכולים לחיות גם בחוץ. אני זוכר כשהייתי צעיר הרבה אנשים השאירו את הכלבים שלהם בחוץ כמעט כל הזמן, אבל נראה שזה השתנה ככל שהפכנו מודעים יותר לאופן שבו זה משפיע על הכלבים שלנו.

הנה שתי שאלות שונות התשובות הקצרות שחשובות מאוד לכל בעל לברדור.

האם הלברדורים יכולים לישון בחוץ? פיזית כן, אם ללברדור יש מלונה חמה ובטוחה שבה הוא מוגן מפני מזג אוויר גרוע, טמפרטורות נמוכות ובעלי חיים אחרים, הוא יכול לישון בחוץ. עם זאת, הלברדורים הם כלבי משפחה ויהיו הרבה יותר מאושרים אם הם יכולים לישון איתכם בתוך הבית.

האם הלברדורים יכולים לחיות מחוץ לבית? לא בדיוק, לברדורים שנשארים בחוץ רוב הזמן יהיו לחוצים, מדוכאים וחרדים. ללברדורים יש צרכים חברתיים והם מאוד אוהבים להיות בקרבת אנשים. חיים מבודדים משאר בני המשפחה המתגוררים בבית יגרום להם להרגיש עצובים ומדוכאים רוב הזמן.

אם אתם מעוניינים לדעת יותר, המשיכו לקרוא כאן ב- alldog.

האם כלב לברדור יכול לחיות בחוץ?

הלברדור הוא אחד הגזעים הפופולריים והנפוצים, כך שבאופן טבעי כלבים אלו יחיו במגוון רחב של סביבות ברחבי העולם ואנשים רבים תוהים אם הם יכולים לחיות בחוץ.

הלברדור הוא כלב גדול שמשיר הרבה פרווה יחסית, אז זה אולי נראה קל יותר להשאיר אותו בחוץ רוב הזמן.

מבחינה פיזית, גופם מיועד להסתגל לשינויים במזג האוויר בחוץ. יש להם פרווה המיועדת לשהייה ארוכה יותר בחוץ ואם אין תנאים קיצוניים ולא בטוחים מבחינת חום או קור, גופם יעמוד בזה.

אבל הלברדורים מאוד נאמנים ומחוברים למשפחה שלהם וירצו לבלות איתכם או לפחות להיות בקרבתכם. חיים לבד בחוץ רוב הזמן יגרום להם ללחץ, לדיכאון ולחרדה.

 חלק מהלברדורים יכולים אפילו להפוך להרסניים ככל שהם משתעממים יותר. אחרים עשויים לנסות לברוח מהגינה רק כדי למשוך תשומת לב.

אם תעזבו את הלברדור שלכם רוב הזמן לבד בחוץ, הוא עלול לפתח חרדת נטישה, שהיא בעיה רצינית מאוד עבור כלבים רבים.

בעלי לברדור רטריבר פוטנציאליים שרוצים להחזיק את כלבם בחוץ עשויים לגלות שהכלב נהנה כשהבעלים שלו בחוץ כדי להשתתף בכיף ובהתרגשות, אבל אם הם נכנסים, הכלב רוצה ללכת בעקבותיהם.

אפשר לסכם את השאלה האם לברדור יכול לחיות בחוץ בכך שמבחינה פיסית ובתנאי שאין מזג אוויר קיצוני ושיש לו מקום מוגן ונעים, אבל לתת לו לחיות בחוץ באופן קבוע, אבל זה דבר מאוד לא מומלץ שיגרום לכלבכם להיות מאוד אומלל ואפילו הרסני.

האם הלברדורים יכולים לישון בחוץ?

למרות שלברדורים מעדיפים בדרך כלל לישון בתוך הבית קרוב לשאר בני המשפחה, הם יכולים לישון בחוץ.

אבל חייבת להיות להם מלונה בטוחה, חמה ונוחה.

זה לא מספיק לתת ללברדור שלך לצאת לגינה בלילה ואז לחזור הביתה בבוקר.

גם לא מספיק לתת להם בית כלבים מעץ.

מקום נוח ובטוח לישון ולנוח הוא חובה. אזור זה צריך להיות מכוסה כדי להגן עליך מפני השמש, הרוח, הגשם ושאר אלמנטים חיצוניים. המקום הזה צריך להיות עשוי מחומרים שיכולים לעמוד בשינויי מזג האוויר ולא לפגוע בכלב.

במהלך מזג האוויר הקיצוני ביותר, לבית החיצוני הזה צריך להיות כרית חימום או משהו דומה במזג אוויר קר, גשום או לח.

כדאי שתהיה להם גם קערת מים שעשויה מהחומרים האיכותיים ביותר שבעל יכול להרשות לעצמו שכן גם הקערה תהיה חשופה לשינויים במזג האוויר. זה גם עשוי לקחת זמן להרגיל את הלברדור שלכם לישון בחוץ, ללא החברה שלכם ושל בני המשפחה.

מה צריך לעשות אם צריך להשאיר את הלברדור בחוץ לחלק ארוך מהיום?

מה אפשר לעשות אם אתם עובדים כל היום ואין לכם מקום טוב להחזיק את הלברדור שלכם מלבד בחוץ? האם כלב מתאים להיות בחוץ? לברדורים יכולים להיות בחוץ אם ננקטים אמצעי זהירות מסוימים.

קודם כל, הוא יצטרך מרחב חיצוני טוב עבורו. והכי חשוב, זה צריך להיות מוגבל לאזור מגודר כדי שהוא לא יוכל לברוח. ודאו שהגדר תהיה בגובה של לפחות 1.5 מטר (5 רגל) כדי שלא יוכל לעבור אותה. גם את בסיס הגדר יש לקבור כ-30 ס"מ ( 1 רגל) באדמה כך שלא יוכל לחפור מתחתיו.

תצטרכו גם מלונה בגודל המתאים לכלב לברדור. המלונה צריכה להיות מרווחת מספיק כדי שהוא יוכל לזוז ויוכל לעמוד לגמרי מבלי להתכופף, אבל לא גדולה מדי שהוא  לא ירגיש בטוח בתוכה. כמו כן, יהיה עליכם לוודא שהמלונה נמצאת במקום שנשאר נקי ויבש בכל מזג אוויר.

הלברדור שלכם יצטרך הרבה מים טריים וזמינים וגישה קבועה למזון. מכיוון שקערות האוכל והמים יהיו בחוץ, תצטרכו לנקות אותן לעתים קרובות.

צריך גם לוודא שיש לכם זמן לשחק ולתקשר עם הלברדור שלכם כל יום. הלברדור צריך פעילות גופנית סדירה והרבה גירוי פיזי ונפשי. זה צריך להיות יותר מכמה דקות בכל יום. כמו כן, יהיה צורך לרחוץ אותו בתדירות גבוהה יותר, מכיוון שהוא יתלכלך יותר ממה שהיה אם הוא היה נשאר בפנים.

הלברדורים עמידים ומסתדרים היטב בטמפרטורות משתנות. עם זאת, עדיין צריך לנקוט באמצעי זהירות במזג אוויר חם וקר.

כשחם בחוץ, ודאו שלכלב שלכם יש אזור מוצל למנוחה. שוב, חשוב שיהיו לו הרבה מים. כדאי לחפור בור לצלחת המים שלו כדי שלא תוכל להתהפך. מלאו את המיכל בקרח ובמים, כך הקרח ישמור על המים קרים כשהם נמסים לאורך היום. ודאו שיש לו אזור נוח מלבד בטון, מכיוון שבטון יכול ממש להתחמם ולהיות לוהט בשמש ישירה.

כשקר בחוץ, ודאו שיש לכלבכם מלונה מבודדת עם גג עמיד למים. בתנאים אלו כדאי גם להצטייד במיטה או משטח מחומם שיוכל לשכב עליה. אם קר מאוד במקום שבו אתם גרים, אז כדאי לבדוק איך אפשר לחמם את המלונה שלו בדרך בטוחה כאשר הוא בחוץ, או פשוט להכניס אותו הביתה בימים ממש קרים.

לסיכום, השאירו את הלברדור שלכם בחוץ רק אם אין לכם מקום אחר להשאיר אותו.

מהם החסרונות בגידול לברדור בחוץ?

ישנן מספר סיבות מדוע זה לא רעיון טוב לגדל כלב לברדור בחוץ.

ראשית, יש סכנות רבות בחוץ. ייתכנו צמחים רעילים, כימיקלים, נחשים, וחיות בר באזורים מסויימים. כמו כן, אם הוא נובח או מיילל, סביר להניח שהשכנים שלכם לא ממש יאהבו את זה.

הלברדור הוא כלב חכם, שובב ויכול להיות ערמומי. אם הוא רוצה להיות בקרבת אנשים, הוא ינסה למצוא כל דרך לעשות זאת. לכן, חשוב לוודא שאין משהו ליד הגדר שהוא יכול לטפס עליו כדי לעזור לו לצאת מהחצר המגודרת. צריך גם לוודא שאין לוחות רופפים שהוא יכול לדחוף ולצאת משם או אזורים שבהם הוא יכול לחפור. כמו שאמרתי, הלברדורים הם מאוד חברתיים וייצאו מגדרם כדי להיות בקרבת אנשים.

עוד חסרון בגידול לברדור בחוץ זה שלמות הגינה שלכם. לברדור שנמצא בחוץ לבד יהיה מאוד משועמם, דבר  שעלול להפוך אותו להרסני. זה יכול להתבטא בלעיסת דברים בגינה או חפירת הצמחים והפרחים. שיעמום יגרום לו להיות במצוקה ואפילו אגרסיבי.

חלק מהלברדורים מפתחים בעיות עור ופריחה משהייה רבה מדי בחוץ. הם גם נוטים יותר לסבול מבעיות פרעושים וקרציות או להידבק בטפילים.

לברדור לבן בחוץ

קשור: איך להבחין בין פרעושים וקרציות על כלבכם ומה לעשות.

הסכנה הגדולה ביותר ללברדור שלכם כשהוא בחוץ היא מזג האוויר. למרות שהלברדורים יכולים להתמודד עם סוגים שונים של מזג אוויר, טמפרטורות קיצוניות עלולות לגרום נזק.

באקלים חם, צריך להיות זהיר ולשים לב לסימנים למכת חום:

אם הלברדור שלכם מתנשפת יתר על המידה, מזילה ריר, או שהחניכיים שלה משנות צבע לאדום עמוק, אז כדאי להכניס אותה פנימה ולקרר אותו.

כשקר בחוץ, עליכם להיות לשים לב לסימני היפותרמיה:

אם הלברדור שלכם רועדת, רדום או נראה חסר קואורדינציה, הביאו אותו פנימה וחממו אותו מיד. גם מכת חום וגם היפותרמיה עלולות להוביל לתרדמת או אפילו למוות אם הכלב שלכם לא יטופל מיד.

האם הלברדורים יכולים לישון בחוץ בחורף?

ללברדור רטריבר יש פרווה דו-שכבתית עמיד למים. תכונה זו עזרה להם להתמודד עם טמפרטורות נמוכות יותר במים תוך כדי עבודה לצד הדייגים, תפקיד שמילאו ואפילו גודלו בשבילו בעבר בארצות שונות.

אז הלברדורים יכולים להתמודד עם טמפרטורות מעט נמוכות יותר. עם זאת, הם עדיין יכולים לסבול בטמפרטורות חורף נמוכות במיוחד.

במיוחד אם טמפרטורות נמוכות משולבות עם גשם, רעמים, שלג ומזג אוויר קיצוני אחר.

כלבים שישנים בחוץ זקוקים למלונה חמימה וסגורה כדי להגן עליהם מפני גורמים חיצוניים.

למעשה, אולי תרצו אפילו להשקיע במלונה מחוממת פנימית לחודשי החורף הקרים הללו, אם הלברדור שלכם צריכה לישון בחוץ.

אולי יעניין אתכם: לברדור ונשירת שיער – המדריך המלא.

מה האפשרויות להשאיר את הלברדורים בתוך הבית?

אם אתה צריך להיעדר תקופות ארוכות כל יום (ובואו נודה בזה, רובנו צריכים לעבוד, נכון?), ישנן אפשרויות אחרות היכן לשמור את הלברדור שלך.

כלוב לכלבים

אפשרות אחת היא לסגור את הכלב שלכם בזמן שאתם לא בבית, לפחות עד שיהיה מאולף. יש אנשים שלא אוהבים את השיטה הזו, אבל אם אתם לא נגד שיטה זאת, אז כלוב לכלבים יכול להיות פתרון טוב.

כמו עם מלונה, תזדקקו לכלוב גדול מספיק כדי שהלברדור שלכם יוכל לעמוד ולהסתובב קצת, אבל לא הרבה יותר גדולה מזה.

הלברדור יעדיף מקומות נעימים ובטוחים. אלה גורמים לו להרגיש בטוח. עדיף לאמן אותו לכלוב לאט, ובהדרגה.

התחילו בהרגלתו להיות בכלוב לזמנים קצרים. לאחר מכן הגדילו בהדרגה את משך הזמן. וודאו שיש מיטה או כרית שהוא יוכל לשכב עליה כדי שיהיה להם נוח.

זה גם רעיון טוב לתת לו פינוק כשהוא נכנס פנימה כדי שהוא ישייך את הכלוב לפרס ולא לעונש.

לברדור יכול להיות בכלוב מספר שעות בכל פעם, אך לעולם אל תעזבו אותו ליותר מ-8 שעות.

בלילה הוא יעדיף לישון קרוב למשפחתו ולא בכלוב, כך שאם אין בעיות אילוף מיוחדות ועשיית צרכים בבית, מומלץ לתת לו לישון מחוץ לכלוב.

איך ניתן לתת ללברדור להשאר בתוך בבית ללא כלוב

אם אתם לא אוהבים את הרעיון של כלוב, אז אולי יש לכם חדר קטן שבו אתם יכולים לסדר לכלבכם מקום כאשר אתם לא בבית.

החדר לא צריך להיות גדול מדי כי הוא לא ירגיש בטוח. חדר אמבטיה קטן או חדר כביסה יעבדו מצוין.

 ודאו שיש ללברדור שלכם מקום נוח למנוחה ושאינו יכול להגיע למשהו שעלול להזיק לו (כגון כימיקלים, מוצרי קוסמטיקה וכו').

עליך להרגיל אותו למרחב זה לאט ובהדרגתיות.

התחילו בהשארתו בחדר לפרקי זמן קצרים ולאחר מכן האריכו בהדרגה את משך השהות. דבר אחד שכדאי לזכור הוא שבהתחלה כלבכם עשוי לנסות לצאת דרך הדלת, לשרוט ואולי לנבוח וליילל.

לסיכום

הלברדורים הם בעלי חיים מתוקים, אוהבים וחברתיים שמעדיפים להיות עם משפחותיהם יותר מכל דבר אחר.

מאמר קשור: למדו עוד על הסוגים השונים של גזע הלברדור.

כולנו צריכים לצאת מהבית מתישהו ואם כלבנו עדיין לא מאולף אנחנו צריכים כמה אפשרויות טובות לגבי המקום שבו נוכל להשאיר את אותו.

בתוך הבית היא תמיד הטוב ביותר עבור לברדור.

אם אתם צריכים להשאיר אותו בחוץ, עשו זאת בצורה נכונה ובטוחה. אל תהפכו את המקום הקבוע שלו למחוץ לבית. זה יכול להפוך אותו לכלב עצוב, משועמם ואולי אגרסיבי.

אם אינכם יכולים להקדיש זמן ותשומת לב לכלב הלברדור, כנראה שזה לא הגזע הטוב ביותר לאורח החיים שלכם.

Similar Posts