ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

דוג דה בורדו - 10 דברים שחשוב לדעת לפני שמאמצים אחד

דוגו דה בורדו – 10 דברים שחשוב לדעת לפני שמאמצים אחד

מבט הפנים הרציני, המבנה הגדול והאופי הנאמן של הדוג דה בורדו מושכים מגוון רחב של אוהבי כלבים. הפופולריות של הגזע גדלה לאחר שדוג דה בורדו כיכב בתור הוץ (Hooch) בסרט "טרנר והוץ" משנת 1989, ומאז, אלפי אנשים במדינות שונות בוחרים בדוג דה בורדו כבן לוויה החדש שלהם מדי שנה.

עם זאת, זהו גזע מורכב שאינו מתאים לכל אחד, ואם אתם שוקל לאמץ או לרכוש דוג דה בורדו, חיוני שתעשו מחקר רב תחילה כדי לגלות עם מה תצטרכו להתמודד.

נשמע מעניין? אז בואו נעבור על עשרה דברים שאתם פשוט חייבים לדעת על גזע הכלבים דוג דה בורדו, לפני שאתם מאמצים אחד.

1. הדוגו דה בורדו הוא גזע עבודה

כמו רוב כלבי המסטיף העתיקים, הדוג דה בורדו הוא גזע עבודה. בעולם של היום, כאשר כלבים הם יותר בני לוויה ופחות משמשים לעבודה, צריך לזכו שכלבי עבודה גדולים וחסונים עדיין צריכים עבודה כלשהי לעשות.

הדוג דה בורדו עשה עבודות רבות בעברו, החל במשיכת עגלות, סחיבת משאות כבדים, הגנה על עדרים ורכוש. אם תחליט לאמץ דוג דה בורדו, וודאו שיש לך עבודה או פעילות שתענה על הצורך של הכלב שלך למטרה או יותר נכון תעסוקה כלשהיא.

2. תוחלת חיים של דוגו דה בורדו

כלל אצבע הוא שככל שהגזע גדול יותר, כך תוחלת החיים שלו קצרה יותר. זה נכון במיוחד במקרה של הדוג דה בורדו. לגזע זה תוחלת חיים של 5 עד 8 שנים בלבד. כדי להעניק לכלבכם את איכות החיים הטובה ביותר, האכילו אותו במזון איכותי ונטול דגנים עם כמה שפחות מילוי. הקפידו להפעיל אותו מדי יום ואל תזניחו את הביקורים הקבועים של הוטרינר.

דברים אלה יכולים להאריך את חייו אם יש לו גנים טובים. וכמובן הכי חשוב להעריך ולהנות מכל רגע בחברתו.

3. טיפוח דוגו דה בורדו

חשוב לדעת שטיפוח דוג דה בורדו היא הרבה יותר מרק הברשת השיער שלו. בנוסף להברשה השבועית עם מברשת גומי להסרת שערות מתות, הדוג דה בורדו יזדקק גם לטיפול מיוחד כדי לנקות את הקמטים והקפלים שלו. יש לנקות אותם עם מטלית לחה ולאחר מכן לייבש אותם היטב כדי למנוע זיהומים בעור.

4. הדוגו דה בורדו וילדים

הודות לאישיות הרגועה, החביבה ומלאת החיבה שלו, הדוג דה בורדו הוא בן לוויה טוב לילדי המשפחה. האופי הנינוח שלך אומר שלא סביר שיפגע בילד הצעיר שלך. אבל יחד עם זאת, הם יכולים להיות בלתי צפויים עם ילדים שהם לא מכירים.

באופן כללי, הם לא מהגזעים הטובים ביותר לבחור אם יש לך ילדים קטנים.

* באופן כללי עדיף לעולם לא להשאיר כלב עם ילד קטן ללא השגחה.

5. אילוף דוגו דה בורדו

הדוג דה בורדה נוטים להיות כלבים עקשנים ובעלי מחשבה עצמאית. יש להם גם נטייה להיות כלבים די דומיננטיים, וזה יכול להיות כאב ראש עם כלב כל כך גדול וחזק.

תוקפנות כלפי אנשים ובעלי חיים יכולה להיות בעיה עם הדוג דה בורדו. כדי להימנע מבעיות אלו, הדוג דה בורדו זקוק לאימון מתמיד, מנהיגות חזקה וסוציאליזציה רבה.

חשוב להתחיל לאלף אותו מוקדם מאוד כי מהר מאוד הוא יהפוך ליותר חזק ממכם.

בבית הנכון, עם הרבה סבלנות ומנהיגות טוב, הדוג דה בורדו הוא כלב צייתן וידידותי.

6. כלבי הדוגו דה בורדו מזילים ריר

הדוג דה בורדו מזיל הרבה ריר. כמו למסטיפים אחרים, יש להם עור רופף תלוי מהשפתיים, מה שעלול להוביל להזלת ריר. סביר להניח שתמצאו טפטוף של ריר בכל מקום, על הרצפה, הרהיטים ואפילו על הקירות.

זה משהו שצריך לדעת ולהשלים איתו אם אתם רוצים לאמץ דוג דה בורדו.

7. הדוגו דה בורדו הוא כלב שמירה והגנה מלידה

בהיסטוריה שלהם, הדוג דה בורדו שימשו כמגנים ועדיין יש להם יכולת של כלב שמירה ומגן בטבע שלהם. הם ינבחו כשמשהו חשוד קורה בביתם והם נוטים להיות מגוננים למדי על בעליהם.

8. פעילות גופנית והדוגו דה בורדו

כמו כל גזעי הברכיצפלים, עליכם להיות זהירים בעת הפעלת הכלב שלכם. היזהרו לא לאמץ אותו יתר על המידה בימים חמים או לחים מאוד. כמו כן, ללא קשר לתנאי מזג האוויר, היו מודעים לקולות מוזרים המגיעים מהפה, הגרון או האף של הכלב שלכם, מכיוון שהם יכולים להוות אינדיקציות ללחץ על נשימתו של הכלב.

דוגו דה בורדו בחוץ משחק עם מקל ורץ

9. זה יקר להחזיק דוגו דה בורדו

הדוג דה בורדו הוא אחד מגזעי הכלבים היקרים ביותר לאחזקה מכל בחינה.

מחיר דוג דה בורדו הוא בסביבות $1,500 או אפילו יותר לכלב עם אילן יוחסין.

כזן ענק הדוג דה בורדו צריך את הגרסאות הגדולות ביותר של כל דבר, החל ממיטות ועד טיפולי פרעושים! הם גם אוכלים הרבה מזון, גודלם ובריאותם המורכבת גם מייקרים את עלות הביטוח הרפואי שלהם אם בוחרים לעשות זאת.

10. הדוגו דה בורדו אינו מתאים לבעלי כלבים ללא ניסיון

הדוג דה בורדו הוא גזע ענק, חזק, דומיננטי ומורכב של כלבים וככזה דורש בעלים בטוחים ומנוסים כדי להוציא מהם את המיטב ולשמור עליהם בשליטה.

זה אומר שהם בדרך כלל לא בחירה טובה עבור בעל הכלב הממוצע בפעם הראשונה, או מישהו שאין לו ניסיון עם סוג גזע זה או כל מסטיף באופן כללי.