ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

הכלבים הכי גדולים בעולם כלבים ענקיים

גזעי הכלבים הכי גדולים בעולם

למרות גודלם והמראה שיכול להיות מאיים של כלבי הענק או הכלבים הגדולים ביותר הם פעמים רבות דובונים בנפשם שקשורים למשפחותיהם האנושיות ללא תנאי. הרבה מגזעי כלבי ענק נמצאים בקבוצת העבודה, כלומר הם גזעים שתפקידם המסורתי הוא שמירה, הגנה או סוג אחר של עבודה שנועד לשרת את בני האדם בצורה כלשהי.

לכן לא מפליא שהם נוטים להיות נאמנים ומלאי חיבה בצורה יוצאת דופן כלפי הבעלים שלהם, למרות לעתים קרובות הם חשדנים עם זרים – לפחות עד שעורכים להם היכרות הולמת.

אין ספק שגזעים ענקיים אלה תופסים הרבה שטח בבית או במכונית וזה יכול להיות מאתגר לשמור על השליטה ברצועה אם צריך לשלוט בהם כאשר הם למשל מחליטים ללכת לכיוון אחד ואתם רוצים ללכת לכיוון אחר, או אם איזושהיא אטרקציה משכה את תשומת לבם כמו החתול השכונתי או מכר על ארבע. זאת אחת הסיבות שבגללן כל כך חשוב לאלף גזעים אלו מגיל צעיר כאשר עדיין קל יותר לשלוט בהם.

דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון היא שגזעים אלה נוטים לחיות פחות שנים מגזעים קטנים יותר אבל אין ספק שהם מפצים על כך לא רק בנוכחות אלא גם באהבה ונאמנות שהם מפגינים כלפי משפחתם.

אבל אם יש לכם הרבה מקום ואורח חיים פעיל, אולי כדאי לך לשקול כלב גדול יותר – חבר גדול נאמן ואוהב שלרוב מסתגל בקלות והרבה פעמים קל יותר לאילוף מכלבים קטנים יותר.

מוזמנים לקרוא כאן על הגזעים שמשקלם לא נופל מ- 35 ק"ג.  הטווח של כל גזע שיתואר כאן נעים מהמשקל הנמוך לנקבות לגבוה של הזכרים.

רועה אנטולי 

רועה אנטולי 

הרועה האנטולי הוא כלב עבודה טריטוריאלי, חכם ונאמן. משקלו הממומצע כ- 68 ק"ג  וגובהו בשכמות נע בין 68 ס"מ לנקבות ל- 74 ס"מ לזכרים. מוצאו מעירוב של גזע הקנגל וגזע האקבש הטורקים, שני גזעים ענקיים בפני עצמם.

הוא נועד להגן על צאן ובקר והשיטה המועדפת עליו היא לא תקיפה אלא הפחדת הטורפים, תכונה שהופכת אותם לפופולאריים ככלבי חווה לשמירה במקומות שונים בעולם. תכונה זו של הפחדת טורפים במקום תקיפתם הפכה אותו לכלב האידיאלי להגן על עדרי בקר בנמביה ובכך הפחיתה את הצורך של החוואים להרוג צ'יטות שחומדות את הצאן ובעצם עוזרת לשמור לא רק על הבקר אלא גם על אוכלוסיית הצ'יטות במדינה.

גזע זה צריך בעלים מנוסה שידע לאלף אותו שכן מדובר בגזע בעל אופי עצמאי יותר.

מדובר בכלב שלמרות גודלו הוא רגוע וחברותי.

סקירת הגזע
גובה 71 – 81 ס"מ
משקל 40 – 60 ק"ג
תוחלת חיים 13 – 15 שנים
רועה אנטולי

ברנר זננהונד

כלב הברנר זננהונד הוא כלב הרים שמוצאו מהאלפים השוייצרים והוא בעל פרווה רכה וייחודית בעלת שלושה צבעים: שחור, לבן וחום-חלודה. בשוייץ הוא שימש ככלב משא ולסחיבת מזחלות.

ברנר זננהונד רץ בשלג

כלב הרים זה הוא כלב משפחתי טוב לב וסבלני במיוחד עם ילדים.

מדובר בכלב מוצק ועוצמתי שזקוק לחיבה וחברה אנושית. מדובר בכלב חכם שקל יחסית לאילוף ובגלל גודלו חשוב לעשות זאת מגיל צעיר. למרות שלא הזכרנו אותו בגזעי הכלבים המצחיקים, גם לברנר זננהונד חוש הומור מעולה וכאשר הוא מזהה משהו שמצחיק את בעליו וגורם לו שמחה הוא יחזור על מעשה זה.

סקירת הגזע
גובה 70 – 58 ס"מ
משקל 50- 36 ק"ג
תוחלת חיים 13 – 15 שנים
ברנר זננהונד

טרייר רוסי שחור 

הטרייר הרוסי השחור הוא לא רק ענק ומרשים אלא גם מאוד חכם. מוצאו מרוסיה והוא תוצר של לא פחות ממשלת ברית המועצות בשנות השלושים שרצתה ליצור כלב שמירה רב עוצמה.

By Pleple2000 – Own work, CC BY-SA 3.0 טרייר רוסי שחור 

ואכן מדובר בכלבי שמירה יעילים שנאמנים מאוד למשפחותיהם ואוהבים לבלות בחברתם. עם זרים הם נוטים להיות חשדנים ומרוחקים.

כלבים גדולים אלה צריכים להיות בעלים אסרטיביים ובעלי ניסיון עם כלבים. בשנים האחרונות ניתן לראות כלבים אלו גם בארץ.

סקירת הגזע
גובה 74 – 65 ס"מ
משקל 60- 45 ק"ג
תוחלת חיים 13 – 11 שנים
טרייר רוסי שחור

בול מסטיף

הבול מסטיף הוא כלב השמירה האולטימטיבי וידוע גם בכינוי "כלבו של שומר הלילה".

גזע מרשים וגדול זה פותח באנגליה במאה ה -19 כדי לשמור על מגרשי משחק פרטיים באחוזות כפריות באנגליה. מאמינים שמדובר בשילוב של בולדוג אנגלי ומסטיף אנגלי.

בול מסטיף FAWN
בול מסטיף מטייל

למרות גודלו הוא כלב מהיר וזריז עם רגליים שריריות שלא חושש להשתמש בכוחו במקרה הצורך. הוא זקוק לאימון פיסי ומנטלי כאחד והוא לא הכלב בשבילכם אם אתם מחפשים חבר גדול על ארבע שישמח לבלות לידכם על או ליד הספה רוב שעות היום.

הבול מסטיף הוא כלב חכם שמגיב טוב מאוד לאימונים אך הסוציאליזציה המוקדמת ואילוף מגיל גורות חשוב מאוד.

סקירת הגזע
גובה 68 – 61 ס"מ
משקל 59 – 45 ק"ג
תוחלת חיים 10 – 8 שנים
בול מסטיף

דוגו דה בורדה

עוד כלב ענק שמסווג ככלב עבודה הוא הדוגו דה בורדה. מדובר בכלב רגיש ונאמן, אך גם אחד שידוע כעקשן ומכאן החשיבות באילופו מגיל צעיר.

תכונה שמאפיינת כלב ענק זה היא ראשו הגדול אפילו באופן יחסי לגופו.

דוגו דה בורדה

בעברו הוא שימש ככלב שמירה, סוחב עגלות קצבים, התשת שוורים לפני שחיטה, לקרבות מול כלבים אחרים ואפילו  דובים. לצורך תפקידים אלו הוא חונך לתוקפנות ועורר פחד, אבל כל זה השתנה באמצע המאה ה- 19 כאשר אצילי צרפת החלו לרכוש כלב זה שישמש כבן לוויה נאמן ולא לשם עשיית עבודה כלשהי ואז בעצם נחשף אופיו העדין של הגזע ומזגו הנינוח.

ואכן מדובר בכלב בעל אופי יציב, לא תוקפני שיהיה כלב שמירה מעולה ובאותה מידה בן לוויה שמתאים גם לגידול במשפחה עם ילדים, ויקבל את מרותם ללא בעיה ויכול אפילו לשמש ככלב תרפיה לילדים עם האילוף המתאים.

סקירת הגזע
גובה 68 – 58 ס"מ
משקל 70 – 40 ק"ג
תוחלת חיים 8 – 5 שנים
דוגו דה בורדה

קאנה קורסו

לכלב ענק זה שורשים היסטוריים שמגיעים עד ללגיונות האימפריה הרומית.

הקאנה קורסו הוא כלב מסטיף איטלקי, שרירי ובעל פרווה קצרה ושחורה.

קאנה קורסו CANE CORSO
קאנה קורסו חושב על החיים

הקאנה קורסו הוא כלב חכם, ניתן לאילוף ובטוח בעצמו. עם ראשו הגדול, המבט הערני והשרירים הנראים מתחת לפרוותו הקצרה שדי במבט בו כדי להרתיע כל פולש או תוקף.

עם בעליו מדובר בכלב נאמן, להוט לרצות, ורב תכליתי. בגלל גודלו והיכולות שלו הוא זקוק לבעלים אחראי וסוציאליזציה מוקדמת עם אנשים וכלבים אחרות היא חיונית.

בד"כ הוא משמש ככלב שמירה ובן לוויה ובעבר שימש לציד של חיות גדולות ורעיית צאן. הגזע קיבל הכרה רשמית בין לאומית ב- 1996 ע"י הפדרציה הבינלאומית לכלבנות והפופולריות של הגזע עולה בעולם כולו.

סקירת הגזע
גובה 70 – 58 ס"מ
משקל 65 – 35 ק"ג
תוחלת חיים 12 – 9 שנים
קאנה קורסו

סן ברנרד

אחד מגזעי הענק המפורסמים ביותר הוא כלב הסן ברנרד שמגיע מהרי האלפים השוויצריים. הגזע המאסיבי והחזק פותח לראשונה לאיתור וחילוץ אנשים שהלכו לאיבוד בשלג ונקברו על ידי מפולות שלגים, ואכן גזע זה יכול לצעוד בשלג עמוק במשך קילומטרים בכדי לאתר אנשים שנאבדו בשלג.

סן ברנרד יושב על הדשא

המבט הידידותי הכריזמטיות של הסן ברנרד עזרו לו להפוך גם לכוכב קולנוע וטלוויזיה, וכאשר הוא לא על המסך הגדול מדובר בכלב עדין, רגוע וסבלני למבוגרים וילדים כאחד.

כיום כבר לא משתמשים בגזע לחילוץ אנשים שנקלעו למפולות שלגים בהרי האלפים ומשתמשים באמצעים טכנולוגיים ואחרים לצורך זה, אך אין ספק שעדיין מדובר בגזע פופולרי שכיום משמש בעיקר כבן לוויה גדול ונאמן.

סקירת הגזע
גובה 70 – 65 ס"מ
משקל 70 – 50 ק"ג
תוחלת חיים 10 – 8 שנים
סן ברנרד

דני ענק

הדני הענק הוא אולי לא הכלב הגדול ביותר בעולם אבל הגיע לספר השיאים של גינס עם דני ענק בשם זאוס שהגיע לגובה של 1.12 מטר. זאוס שימש ככלב תרפיה שביקר אנשים בבי"ח סמוך לבית משפחתו והעלה הרבה חיוכים על פניהם של החולים.

דני ענק

 מעניין לציין שהדני הענק הוא אומנם ענק אבל מוצאו דווקא מגרמניה ולא דנמרק כמו ששמו מרמז.

כמה כינויים דבקו בהם כגון "אפולו של עולם הכלבים" והענק העדין, ואכן מדובר בכלב מרשים במראהו ולא פחות באישיותו העדינה. אך אישיות עדינה לא אומר רכות ואם פורץ ינסה להכנס לבית שבו יש דני ענק הוא יתקל בכלב חזק ואמיץ שיעשה מה שצריך בכדי לעצור אותו.

עם משפחתו הדני הענק הוא כלב עדין וסובלני עם מבוגרים וילדים כאחד, שתמיד ירצה לרצות את בעליו, מה שעושה את תהליך האילוף לקל יותר.

סקירת הגזע
גובה 82 – 71 ס"מ
משקל 80 – 50 ק"ג
תוחלת חיים 10 – 7 שנים
דני ענק

מסטיף אנגלי

מסטיף אנגלי בשם זורבה הגיע בשנת 1981 לספר השיאים של גינס ושבר שם שיא ככלב הארוך והכבד ביותר אי פעם. אורכו מזנב ועד אף היה 2.544 מטר ומשקלו 143 ק"ג.

מסטיף אנגלי
מסטיף אנגלי

גזע זה, הידוע לאורך ההיסטוריה ככלב מלחמה קדום מחמם כיום ספות ברחבי העולם והנו בן משפחה אוהב. כאשר המסטיף לא מתרפק על בני האדם האהובים עליו, גזע כלבים ענק הזה משמש גם לביטחון, משטרה ועבודה צבאית הודות לאינטליגנציה הגבוהה שלו.

סקירת הגזע
גובה 81 – 72 ס"מ
משקל עד 73 ק"ג
תוחלת חיים 12 – 6 שנים
מסטיף אנגלי

וולפהאונד אירי

גזע הוולפהאונד האירי נחשב לגזע הגבוה ביותר שקיים כיום והוא שייך למשפחת כלבי הרוח.

וולפהאונד אירי עם חבר

מבחינת אופי מדובר בכלב בעל מזג נוח שמסתדר מעולה עם כלבים אחרים ובני אדם. הוא גם נחשב לכלב טוב עם ילדים ויהיה חבר מעולה למשחק.

מבחינת הוצאת אנרגיה הוא לא צריך יותר מדי פעילות גופנית, אך בגלל גודלו הוא כן יצטרך מרחב גדול יותר בכדי להוציא אנרגיה. יחסית קל לאילוף ומגיב טוב לחיזוקים חיוביים.

סקירת הגזע
גובה 96 – 78 ס"מ
משקל 65 – 80 ק"ג
תוחלת חיים 8.5 – 6 שנים
וולפהאונד אירי

לאונברגר

הענק הגרמני הזה שקרוי על שם העיר הגרמנית לאונברג יכול לשקול עד 77 ק"ג והוא עוד ענק עדין ושובב שמשמש כחיית מחמד משפחתית, נאמנה ומלאת חיבה לבעליו. גזע זה קשוב מאוד לבעליו ויהווה כלב שמירה מעולה על משפחתו.

לאונברגר מטייל בטבע

הלאונברגר הוא הכלאה של הגזעים ניופאונדלנד, סן ברנרד וכלב הרים פירנאי, עוד שלושה גזעים ענקיים בפני עצמם.

הכלב הגדול והשרירי הזה מצוייד בקרומים בכפות הרגליים מה שהופך אותו גם לשחיין לא רע. במראהו הכולל רעמה ופרווה צהובה הוא מזכיר אריה, כמו בסמל העיר הגרמנית שעל שמה הוא קרוי.

סקירת הגזע
גובה 80 – 65 ס"מ
משקל 77 – 55 ק"ג
תוחלת חיים 8 – 6 שנים
לאונברגר

ניופאונדלנד

כלב עבודה רב עוצמה זה הוא שחיין טבעי עם קרומים בכפות הרגליים ופרווה חיצונית דוחת מים, תכונות אלו לא מפתיעות שכן מדובר בזן שפותח לראשונה לעבודה עם דייגים קנדיים ועזרה עם משיכת רשתות דיג מהמים הקפואים ומשימות חילוץ מימיות.

הניופאונדלנד הוא שחיין מלידה

כלבי הניופאונדלנד הענקיים עדיין בשימוש בחילוץ מימי ברחבי העולם זאת בזכות יכולתם לשחות למרחקים ארוכים וחוזקם המאפשר להם למשוך טובע מעומק המים לחוף מבטחים.

הם כלבים רב תכליתיים שמסתדרים טוב מאוד עם ילדים בזכות אופיים העדין אך בו זמנית כלבי שמירה מעולים שמגנים בעוז על משפחתם.

סקירת הגזע
גובה 79 – 65 ס"מ
משקל 80 – 50 ק"ג
תוחלת חיים 13 – 8 שנים
ניופאונדלנד

כלב הרים פירנאי

כלב הרים פירנאי  הוא אחד הגזעים העתיקים ביותר שעדיין קיימים ושרידים של גזע זה מגיעים עד 1000 לפנה"ס.

כלב הרים פירנאי מריח חבר

כלב זה הוא כלב שמירה מעולה שמשמש גם לרעיית צאן במקומות שונים בעולם. צבעו לבן, הוא קל לאילוף וניחן באינטלגנציה גבוהה שעוזרת לו בין השאר בתפקידו כשומר צאן. חוץ מזה מדובר בכלב אמיץ, נאמן ומסור שיודע לשמור על שלווה וסבלנות לבעלי חיים וכלבים אחרים.

סקירת הגזע
גובה 84 – 63 ס"מ
משקל 62 – 36 ק"ג
תוחלת חיים 12 – 10 שנים
כלב הרים פירנאי

מסטינו נפוליטנו

קשה לפספס את המראה הייחודי של המסטינו נפוליטנו עם קפלי העור בפניו ולאורך גופו. כמו גזעים מגוננים אחרים, המסטיפים הנפוליטניים משגשגים עם אימוני חיזוק חיובי ועקבי.

מסטינו נפוליטנו
3268zauberderivative work: Anka Friedrich (talk) – CC BY-SA 3.0

מקור הכלב באיטליה והוא משמש ככלב שמירה ולוויה חסר פחד שיעשה הכל כדי להגן על משפחתו מכל סכנה.

סקירת הגזע
גובה 75 – 60 ס"מ
משקל 90 – 70 ק"ג
תוחלת חיים 9.5 – 7 שנים
מסטינו נפוליטנו

מסטיף טיבטי

התחלנו את הרשימה הזאת עם מסטיף אנגלי ואנו מסיימים אותה עם מסטיף טיבטי. גזע מיוחד זה הוא אחד הגזעים העתיקים בעולם ומקורו כשמו, מטיבט הרחוקה והמבודדת. כלבים אלה מגוננים ביותר ונחשבים לשומרי ההימלאיה מכיוון שהם שימשו לשמירה על מנזרים בטיבט.

מסטיף טיבטי

כלב ענק זה הוא בעל פרווה עבה וסבוכה שמתאימה למקום מוצאו, למרות שהוא לא משיר יותר מדי. דרושה לו הרבה פעילות גופנית.

גזע זה זקוק למרחב שלו ופחות מתאים למגורים בדירה.

בסין גזע זה נחשב לכזה שמביא מזל, והרבה מקומיים מאמינים שנשמות של נזירים שלא היו מספיק ראויים לגלגול נשמות כבני אדם או לעלות לשמים מתגלגלות למסטיף טיבטי.

מחיר גור יכול להגיע למחירים של אלפי דולרים, והכלב היקר ביותר שנמכר אי פעם (נכון לכתיבת שורות אלו) הוא לא אחר מאשר מסטיף טיבטי שנמכר בסכום של 1.4 מליון דולר לסיני עשיר.

המסטיף הטיבטי אינו גזע למתחילים, והם ידועים ככאלה שבוחנים את המצב ומחליטים איך להגיב בהתאם, ללא קשר לאימון.

סקירת הגזע
גובה 74 – 61 ס"מ
משקל 68 – 35 ק"ג
תוחלת חיים 12 – 10 שנים
מסטיף טיבטי

גידול כלב ענק: דברים שחשוב לדעת לפני

כלבי ענק הם מיוחדים, אוהבים ויכולים להיות בהרבה מקרים לא רק כלבי הגנה ושמירה טובים אלא גם בני לוויה נאמנים וסובלניים עם ילדים וחיות אחרות.

חשוב לזכור שכלב ענק אומר עוד כמה דברים שצריך לקחת בחשבון:

הוצאות כספיות גבוהות יותר: אוכל, וטרינר, יותר תרופות כולל נגד פרעושים וקרציות.

שלב הגורות ארוך יותר: לגזעי כלבים ענקיים לוקח זמן להגיע למשקלם הבוגר, ומגיעים לבגרות בין גיל 18 עד 24 חודשים. אתגרי ההתנהגות והאימון מוגדלים כשיש לך כלב ענק, ולכן אימון בשלב הגור הוא חיוני אפילו יותר.

תוחלת חיים של כלב ענק: למרות שהסיבות לא ברורות לגמרי, לרוב גזעי הכלבים הענקיים יש תוחלת חיים קצרה יותר. הם מזדקנים מהר יותר, ולכן מפתחים מחלות הקשורות לגיל מוקדם יותר. חלק מהמחלות האלו מקשות עליהם להתנייד או לעלות במדרגות. ואם זה קורה חשוב לעזורלהם עם רתמות וקצת הרמות וסיוע להתניידות כשהם מזדקנים או אם הם נפצעים.

Similar Posts