ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

הכלבים החכמים בעולם גזעים

5 גזעי הכלבים החכמים בעולם

אם פעם חשבו שיש רק דרך אחת לבדוק אינטלגציה של כלבים היום כבר יודעים שזה לא כך. אינטלגנציה של כלבים, כמו של בני אדם, מתבטאת בהרבה צורות. יש את היכולת לציית לפקודות, יש כשרונות מולדים (אינסטינקטים), יש אינטלגנציה רגשית, יכולת תפיסת מרחב ועוד.

הדירוג שלפניכם מבוסס על מחקר שביצע סטנלי קורן. פרופסור לפסיכולוגיה, שמתמחה בין השאר בנוירופסיכולוגיה וכבר יותר מ-30 שנה חוקר כל מה שקשור להתנהגות ואינטלגנציה של כלבים וכן הקשר שלנו עם כלבים וכל מה שקשור לתחום. הוא פרסם יותר מ-400 מאמרים שהופיעו במגזינים הנחשבים בעולם וכן יותר מ 20 ספרים, רובם קשורים לכלבים ולקשר שלנו איתם.

המסקנות שלו מבוססות על מחקר שמבוסס על מבחני ציות שהתקבלו מיותר מ-200 שופטי תחרויות כלבים מקצועיים ששפטו יותר מ- 110 גזעים של כלבים. התוצאות היו עקביות ואיפשרו לסטנלי לפרסם דירוג גזעים לפי ההצלחה שלהם באותם מבחני ציות.

הדירוג של הגזעים החכמים בעולם מבוסס על מספר החזרות שדרוש להם כדי ללמוד פקודות חדשות. גזעי הכלבים החכמים ביותר עושים זאת עם פחות מחמש חזרות ומצייתים לפחות 95% מהפעמים.

האם אתם צריכים לבחור כלב לפי אינטליגנציה?

כאשר חושבים על איזה כלב לאמץ, חשוב לקחת בחשבון את כמות האנרגיה שיש לכם לעומת הכלב שאתם רוצים. האם יש לכם או למישהו מבני המשפחה רצון וזמן להשקיע באילוף ואימון הכלב? ככל שהכלב עם יותר אנרגיה ויותר חכם כך תהיה לו נטייה להשתעמם בקלות אם לא יספקו לו מספיק הזדמנויות להוציא אנרגיה וכן להפעיל את מוחו.

יש הבדל בין כלב אינטלגנטי וכלב צייתן ועליכם לחשוב טוב איזה כלב אתם מחפשים.

בורדר קולי

מדובר בגזע החכם בעולם! כלבים אלה הם כלבי עבודה ששימשו בעבר וגם כיום במקומות מסויימים ככלבים רועי צאן. מדובר בכלב המושלם לרעיית צאן שיכול לשלוט בעדר שלם רק באמצעות עיניו ובלי להשמיע קול. הם זוכים בתחרויות ציות בקלילות ויש להם זיכרון יוצא דופן.

מצד שני, דווקא בגלל שמדובר בכלב עם כמות אנרגיה כמעט אין סופית ואינטלגציה יוצאת דופן אז הוא לא יתאים למשפחה שמחפשת כלב שחוץ מטיול שלוש פעמים ביום וכמה ליטופים יסתפק בהתרפקות עם בני המשפחה מול הטלויזיה.

אם אתם רוצים לקרוא עוד על גזע זה והאם הבורדר קולי מתאים לכם לחצו כאן.

פודל

צמרירי וחמוד, אבל מדובר בכלב בעל היסטוריה ככלב צייד שתפקידו היה להביא את הצייד מהמים לבעליו הציד. לא משנה באיזה גודל הפודל, מדובר באחד הגזעים החכמים ביותר שהגיע למקום השני והמכובד לפי מדרג סטנלי קורן.

בונוס נוסף הוא שמדובר בגזע שנחשב להיפואלרגני.

אם אתם רוצים לקרוא עוד על גזע זה והסוגים השונים אתם מוזמנים לחקור עוד בקטגוריית הפודלים שלנו.

רועה גרמני

נציג נוסף לכלבי הרועים הוא כלב הרועה הגרמני, אחד הכלבים הפופולריים ביותר בעולם ככלב משפחה. מדובר בכלב גדול, חכם ונאמן ששם את משפחתו לפני הכל.

בזכות חוכמתו ונתוניו הפיזיים המרשימים הוא משמש גם ככלב עבודה במקומות שונים ומסייע למשטרה, לצבא, למשימות איתור וחילוץ.

רועה גרמני הוא אחד מהכלבים החכמים בעולם
לא רק יפה!

כמובן שצריך לזכור שכל כלב, לא משנה כמה הוא חכם, חייב אילוף וחינוך מגיל צעיר בכדי שיגשים את הפוטנציאל שטמון בו.

אתם מוזמנים ללחוץ כאן לקרוא עוד על גזע נפלא זה והאם הוא מתאים לכם.

גולדן רטריבר

אין כמעט שלא מכיר את הגזע לפחות במראה, אבל הוא לא רק יפה! הוא גם אחד מחמשת הגזעים החכמים בעולם.

כלבים אלה שאין בכם טיפת אגרסיביות יהנו יותר מכל מלהיות עם משפחתם ולעשות איתם פעילויות כגון ריצות, הליכות, קמפינג ושחייה (דבר שהם מצטיינים ואוהבים).

בזכות השילוב של החוכמה והאופי האוהב שלהם הם משמשים רבות גם ככלבי תרפיה ושירות, כמו גם כלבי חילוץ והצלה. בזמנם החופשי הם קוטפים מדליות בתחרויות ציות לכלבים.

כמו הפודל, גם הגולדן שימש כמביא עופות מים שניצודו לידי הצייד, ואין פלא שהוא כ"כ אוהב לשחות גם כיום.

אתם מוזמנים ללמוד עוד על האופי, ההיסטוריה ועוד של גזע זה בקישור זה.

דוברמן פינצ'ר

לא רק המראה שלו מרשים, אלא גם המוח שלו! אחד מכלבי ההגנה הטובים בעולם, הדוברמן פינצ'ר הוא יוצר דופן לא רק בזכות היכולות הפיזיות שלו.

מהירות, זריזות וחוזקה משולבות עם אינטלגציה ששמה אותו ברשימת הגזעים החכמים בעולם ומאפשרת לו ללמוד פקודות בזריזות ולציית להם בדיוק רב פעם אחר פעם.

כל התכונות של הגזע הופכות אותו גם לגזע מבוקש ע"י המשטרה והצבא.

לחצו כאן כדי ללמוד עוד על הדוברמן פינצ'ר, והאם הוא מתאים לכם.

לסיכום

ראינו מהם חמשת הגזעים הראשונים בדירוג המקובל כיום למדידת האינטלגנציה של חברו הטוב ביותר של האדם, אך חשוב לזכור שלכל גזע יש את היכולות שלו ואפילו גזעים שהגיעו למיקומים הנמוכים ביותר לפי סטנלי קורן יכולים להיות מאוד אינטליגנטיים בתחומים ובצורות אחרות ולהיות הכלב המושלם לך ולמשפחתך, ולעומת זאת הכלבים החכמים ביותר לא תמיד יהיו כלבי משפחה שמתאימים לכל אחד.

ולכן לפני שמאמצים כלב, גזעי או מעורב, חשוב לדעת מה אתם מחפשים שכן מדובר בהחלטה חשובה והתחייבות לגידול בעל חיים חושב שאתם תהיו בעצם המשפחה שלו.

מוזמנים לקרוא על גזעי הכלבים הכי מצחיקים, או אולי מעניין אתכם ללמוד על הכלבים הכי גדולים בעולם.

Similar Posts