ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

גודל של פומסקי בוגר

לאיזה גודל פומסקי בוגר מגיע?

פומסקי בוגר הוא כלב בגודל בינוני וגודלו מושפע מגודלם של הוריו ולכן יהיה בין פומרניין להאסקי סיבירי. האורך הסטנדרטי של פומסקי בוגר הוא בין 33 ל- 46 ס"מ, ומשקל של בין 9 ל- 13.5 ק"ג .

במאמר זה נבחן לאיזה גודל יגיע הפומסקי שלכם כך שתדעו למה לצפות לאחר שלב הגורות.

ראשית, נבחן לעומק מה טווח הגדלים והמשקלים של פומסקי בוגר

כאשר מסתכלים בתמונות של פומסקי באינטרנט, קל לחשוב שמדובר בהאסקי סיבירי מוקטן שניתן להרי בקלות ואולי אפילו לקחת אותו בתיק נשיאה לכלבי טוי.

ולכן, חשוב להבהיר שזה ממש לא כך! אין סטנדרט מוגדר לגבי הגודל של כלב פומסקי בוגר.

המידות של כלב הפומסקי מושפעות מצד אחד מכלב ההאסקי הסיבירי ומצד שני מהפומרניין וינועו בטווחים הבאים:

• גובה: ידוע שהם גדלים לגובה של בין 33 – 45.7 ס"מ.

• משקל: הם יכולים לשקול בין 9 ל- 13.5 ק"ג.

• אורך: אורכם יכול להגיע עד 45.7 ס"מ מהחזה ועד קצה הישבן.

ממה נובעים הבדלי הגודל בין כלבי פומסקי שונים ולמה לצפות עם הפומסקי שלכם?

בסופו של דבר כל כלב הוא תוצר של  ההרכב הגנטי של ההורים, וכדי לפענח עד כמה גדול גור פומסקי יגדל להיות כבוגר צריך לבחון את הוריו.

כל המלטה שונה, מהגודל ועד הטמפרמנט והצבעים של גורי הפומסקי.

אם למשל פומרניאן גדול יותר מזווג עם האסקי גדול, אז הגורים שיתקבלו יהיו גדולים יותר וגם בבגרותם גודלם ומשקלם יהיה גדול יותר.

אם אתם דווקא רוצים פומסקי שיהיה קרוב יותר לגודל של כלב הפומרניאן, חשוב לוודא שהוריו היו יחסית קטנים לגזע שלהם.

קצת רקע על האסקי הסיבירי והפומרניאן שיעזרו לכם לדעת איך למצוא את  הפומסקי המושלם בשבילכם.

פומרניאן

כלב זעיר ושועלי במראהו, עם אישיות גדולה ואנרגטית.

זהו הגזע הקטן ביותר ממשפחת כלבי השפיץ הכוללת את הסמויד והאלסקן מלמוט.עם משקל של עד 3 ק"ג , הפומרניאן הוא אהוב על אלה שמעדיפים כלבים קטנים. מבחינת גובה, הפומרניין יכול להגיע לגובה של  עד 30 ס"מ.

האסקי סיבירי

האסקי הסיבירי הוא כלב עם מראה מהמם ודמוי זאב, בעל פרווה עבה ועיניים שקשה להתעלם מהן שיכולות להיות כחולות ואפילו בעלות שני צבעים.

מטבע הדברים ההאסקי הסיברי הוא ההורה הגדול יותר מבין השניים, והגנים שלו ממלאים תפקיד מכריע בגודלו של כלב הפומסקי. האסקי יכול לגדול עד לגובה של 58 ס"מ ולהגיע למשקל של עד 27 ק"ג.

מה נכון ומה לא בקשר לגודלו של הפומסקי

יש המון תמונות של כלבים זעירים שמתיימרים להיות של כלבי פומסקי אבל הם ממש לא. מדובר בגזע מהונדס וחדש יחסית ויש לנו עוד הרבה מה ללמוד לגביו.

אם אתם ממש רוצים כלב פומסקי, וודאו שאתם יודעים בדיוק מה אתם מחפשים בכלב מחמד. אתם לא רוצה לאמץ כלב שלדעתכם יהיה מושלם עבור דירת הסטודיו שלכם בעיר, רק כדי לגלות שכבוגר הוא שוקל 13 ק"ג ומתנשא ל-45 ס"מ.

בתור התחלה, אל תלכו שולל על ידי כמה מהמיתוסים הנפוצים על הפומסקי.

מיתוס ראשון: פומסקי הוא גזע טוי (גזע צעצוע קטן עד זעיר)

לא נכון. פומסקי הוא לא גזע טוי או כוס תה (טיקופ teacup dog). כלבים נחשבים זעירים או גודל כוס-תה, כאשר הם מתחת ל- 2.5 ק"ג (כ- 5 פאונד),  כלומר כלב הפומסקי מחוץ לטווח הזה שכן משקלו יכול להגיע עד 13 ק"ג.

סיבה נוספת שפומסקי לא עונה להגדרה של גזע זעיר היא שכדי לגדל גזע טי-קופ או זעיר, שני ההורים צריכים להיות כלבים מגזעים קטנים או זעירים, וזה ממש לא המקרה עם הפומסקי שאחד מהוריו הוא כלב ההאסקי שממש לא יכול להחשב לכלב מגזע קטן.

מיתוס שני: פומסקי הוא בעצם כלב האסקי קטן

לא נכון. המיני-האסקי נוצר לראשונה בשנות ה- 90 של המאה שעברה (1990s) ע"י אישה בשם נורמנדין בריי שעשתה זאת ע"י הרבעה סלקטיבית של כלבי האסקי שהיו קטנים יחסית לסטנדרט, וכך ע"י הרבעה סלקטיבית זאת נוצר המיני-האסקי.

כמו שאתם רואים בשום שלב בתהליך לא נעשה שימוש בכלבי פומרניין. המיני-האסקי הוא בדיוק זה האסקי טהור משושלת של כלבי האסקי קטנים מהסטנדרט, וכך נולדים כלבי המיני-האסקי עד היום.

מיתוס שלישי: הפומסקי מקבל את הצבעים שלו רק מהאסקי הסיבירי

לא נכון. הפומסקי שלכם לא חייב להיות ולא תמיד יהיה עם פרווה בצבעי שחור- לבן ועיניים כחולות וחודרות כמו שיש להרבה מכלבי ההאסקי הסיבירי.

הוא יכול להיות כזה, אבל לא בהכרח ולא תמיד. חשוב לזכור שיש לו גם חצי מהגנים של כלב הפומרניאן.

ולכן, כמו שלא ניתן לדעת מראש לאיזה גודל יגיע הפומסקי שלכם כבוגר, כך לגבי הצבעים והשילוב שלהם. אפשר לראות כלבי פומסקי עם פרווה בחום-בהיר/שזוף, חום, שחור, לבן ושילוב של חלק מהצבעים האלה.

קראו כאן האם מעבר לצבעים היפים הפומסקי משיר הרבה שיער.

האמת מאחורי אימוץ או קניית כלב פומסקי

התמונות של כלבי פומסקי שרואים ברשת יכולות להטעות לפעמים. לא תמיד כלב שרשום שהוא פומסקי הוא באמת כזה, או שהתמונה או הסרטון של פוסמקי שראיתם הוא באמת פומסקי אבל גור או אחד שעדיין לא הגיע לגודל מלא.

לכן אם אתם מחפשים כלב פומסקי חשוב שתהיו מודעים לכך שאין כזה דבר פומסקי זעיר (teacup).

אם אתם רוצים פומסקי שכבוגר עדיין יהיה קטן יחסית אז עדיף שתחפשו פומסקי בוגר, כך שלא יהיה לכם הפתעות מבחינת הגודל, הצבעים, והאופי. אם זה לא משנה לכם אז אתם יכולים לאמץ גור פומסקי.

אם אתם שוקלים לאמץ כלב פומסקי קראו כאן עוד על הגזע, מוצאו, ולמה ניתן לצפות.

מסקנה: עם הפומסקי, התכוננו להיות מופתעים

דבר אחד חשוב להגיד, פומסקי גדול יותר או פחות, הוא עדיין פומסקי שיהיה כלב משפחה אוהב ואנרגטי.

אסור להאמין לכאלה שינסה למכור לכם פומסקי גור ולהגיד לכם שבוודאות הוא כמעט ולא יגדל ובעצם יהיה סוג של האסקי מיניאטורי.

הכלאת שני גזעים, גם טהורים, תמיד תביא הפתעות מבחינת איזה כלב יהיה לכם, ועם הפומסקי הדבר נכון פי כמה. אז חשוב שתדעו שגור הפומסקי החדש שלכם יכול לגדול מעט או הרבה, אבל בכל גודל מצפה לכם כלב מיוחד עם אישיות שובבה ולב אוהב ונאמן.

הערה: האתר אוהב את כל הכלבים, אבל מאמין שאם יש את האפשרות תמיד כדאי לבחור את האופציה של לאמץ כלב ולא לקנות אחד. אפילו כלבי פומסקי נמסרים לפעמים לאימוץ לאחר שבעליהם מבין שכלב זה הוא לא רק בובה חמודה אלא כלב אנרגטי, שובב שמצריך הרבה עבודה שלא מתאים לכל אחד.

Similar Posts