ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

בישון פריזה כלב היפואלרגני

האם בישון פריזה היפואלרגני?

הבישון פריזה או בישון טנריף כפי שהוא מכונה לפעמים, מקורו באקלים החם של הים התיכון. זהו אחד הכלבים הקטנים והמקסימים ביותר שקיימים. הם צאצאים של אחד מסוגי הפודלים, הברבט או אחד מגזעי הספניילים. עם העיניים הגדולות והאקספרסיביות שלהם, מקבלים כלב שקשה לעמוד בפניו. אז אם קיוויתם שהבישון פריזה הוא היפואלרגני החזיקו אצבעות והמשיכו לקרוא.

האם הבישון פריזה היפואלרגני? הבישון פריזה הוא בין גזעי הכלבים ההיפואלרגניים ביותר (חשוב להבין שאין כלב היפואלרגני לחלוטין). יש להם פרווה צפופה ומתולתלת שלא משירה הרבה וגם תופסת את שיער שנושר. יש להם קשקשים (כמו לכל הכלבים) שעלולים לגרום לתגובה אלרגית. חלק מהתגובות האלרגיות יכולות להיות שיעול, התעטשות, גירוד בעיניים ועוד. זה יכול להשתנות בין אנשים.

אז אם אתה או מישהו שאתה גר איתו סובל מאלרגיות לכלבים ואתם עדיין רוצים כלב, המשיכו לקרוא כדי לגלות אם הבישון פריזה הוא גזע הכלבים ההיפואלרגני המתאים עבורכם.

מה הופך את הבישון פריזה לכלב היפואלרגני?

אנשים רבים מאמינים בטעות שכלב היפואלרגני פירושו כלב שלא מעורר שום תגובה אלרגית אף פעם. למרבה הצער, זה לא נכון. כל דבר יכול לעורר תגובה אלרגית, בין אם זה כלב, קרם פנים או ארוחה. המונח שימש במקור בשנות החמישים במהלך קמפיין קוסמטי ולמעשה אומר שיש סיכון מופחת לאלרגיות.

אבל, למרות שאף כלב אינו היפואלרגני לחלוטין, הבישון פריזה הוא אחד מגזעי הכלבים ההיפואלרגניים ביותר, שכן יש לו נשירה מועטה ובנוסף השיער שנושר נוטה להיתפס בפרווה התחתונה הצפופה ולא ליפול ולהתפזר בבית ועל הבגדים שלנו.

רוב הסובלים מאלרגיה לכלבים אלרגיים לקשקשים ולרוק שנדבק לשיער כאשר הכלב מלקק את שערו שלאחר מכן נושר בבית. מכיוון שכלב הבישון פריזה כמעט אינו משיר את שערו, הם בין הכלבים ההיפואלרגנים ביותר. ניתן להשוות את מידת האלרגיה שלו לגזעים מתולתלים אחרים כמו הפודל, שהוא אחד מאבותיו.

טיפוח הבישון פריזה כדי למנוע עוד יותר את הסיכוי לאלרגיה לכלבים

לבישון פריזה פרווה צפופה, לבנה ומתולתלת המורכבת משתי שכבות שפחות או יותר לא ניתן להבחין ביניהן. הסיבה שהם כה היפואלרגניים היא שהם משירים מעט מאוד וגם השיער שנושר נוטה להילכד בתחתית הפרווה ובעצם לא להתפזר בבית ועליכם.

לתכונה זו, למרות שהיא נפלאה להפיכת הגזע הזה להיפואלרגני, יש חיסרון. אתם כנראה תגלו שצריך להבריש את הבישון פריזה שלכם ​​לפחות כמה פעמים בשבוע. עם זאת, כל יום היא הדרך הטובה ביותר לשמור על השיער שלו יפה ונקי מקשרים.

אם לבישון שלכם יש קשרים בשיער, ההברשה מאוד תכאב להם ויהיה קשה מאוד להתיר את הקשרים, בגלל הצפיפות של הפרווה. בקיצור, הפרווה של הבישון פריזה דורשת טיפול קבוע ולפחות כמה פעמים בשבוע וכדאי לקחת זאת בחשבון. שערו של הבישון פריזה גדל בלי הפסקה ואם לא מספרים אותם בערך פעם בחודש סביב העיניים והרגליים, ייתכן שהכלב לא יוכל לראות או ללכת כמו שצריך.

תספורת קצרה או ארוכה לבישון פריזה, מה עדיף לסובלים מאלרגיות?

ניתן לספר את הבישון פריזה כמעט בכל דרך. זה ​​תלוי לחלוטין בכם.

עם זאת, אם תתנו לפרווה שלו להיות בסגנון ארוך יותר, תיהנו מהאיכויות ההיפואלרגניות המקסימליות שלה.

כפי שציינתי קודם לכן, חלק מהסיבה שהבישון פריזה הוא כל כך היפואלרגני היא בגלל שהשערות הנושרות נלכדות בפרווה הארוכה.

אם מקצרים את הפרווה, יש פחות סיכוי שהפרווה תתפוס את השיער הנושר. אם אתם רגישים במיוחד לאלרגיות לכלבים, פרווה ארוכה יותר היא האפשרות הטובה ביותר עבורכם.

בישון פריזה ואלרגיות – מה חשוב לבדוק לפני אימוץ?

לפני אימוץ בישון פריזה, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להבטיח שהזיווג יהיה מוצלח ונטול אלרגיות.

הסיבה היא שאפילו כלבים הנחשבים לגזעים היפואלרגנים כמו הבישון פריזה יכולים לגרום לתגובות אלרגיות אצל חלקנו, ועם כל כך הרבה כלבים במקלטי הצלה ברחבי הארץ, חיוני שתוודא שהחבר החדש שלכם בעל ארבע הרגליים לא יגרום לבעיות לפני שמביאים אותו הביתה. החדשות הטובות הן; יש דרכים לעשות זאת:

• כל מגדל בעל מוניטין ישמח לתאם ביקורים עם הגור לבחירתכם על מנת להבטיח שיגיע לבית טוב. זוהי דרך מצוינת לבלות עם החבר החדש שלכם ולגלות אם אתם יכולים להיות בקרבתו, ללטף ולהתכרבל איתו מבלי להתעטש או לסבול מהתקף פריחה בו זמנית.

• אם יש מועדון מקומי לגזע אתם יכולים להיכנס לאינטרנט ולבדוק האם הם עושים פעילויות ספציפיות, טיולים קבוצתיים או ימי כיף שבהם אתם יכולים לבלות זמן עם הגזע, ולוודא שאין לכם תגובה אלרגית.

• לפנות לעמותות ומכלאות עירוניות, אולי יש להם בישון פריזה שננטש ע"י בעליו. בחלקם יש אפשרות להיות משפחה אומנת לסופ"ש לכלבים, וזה נותן את ההזדמנות להכניס זמנית את אחד מהגורים העליזים האלה לביתכם ולראות האם האם מתאימים לכם. ואם כן אז גם תמצאו חבר על ארבע וגם תתנו לכלב לא רצוי, נטוש או מוזנח הזדמנות שנייה.

לאחר שווידאתם שאתה יכול להיות עם בישון פריזה ללא התקף אלרגי, בואי נראה כיצד ניתן עוד להפחית את הסיכון לתגובה אלרגית בחיים המשותפים בבית עם כלב.

10 דרכים להפחית את הסיכון לתגובה אלרגית לבישון פריזה שלכם

ראשית, חשוב שהבישון פריזה יהיה מחונך (ואם זה גור לחנך אותו) עם פרווה צמודה ומתולתלת. חוץ מזה, יש עוד כמה דברים שאפשר לעשות כדי לוודא שהכלב שלכם יגרום לכמה שפחות תגובה אלרגית אצלכם.

הנה כמה דברים שאפשר לעשות:

1. הברישו את הבישון פריזה שלכם בחוץ כל יום

על ידי הברשה יומית, כל שיער או קשקשת שיורדים יישארו מחוץ לבית. הברשה קבועה חיונית גם כדי לשמור על הפרווה של הבישון פריזה שלכם נקייה מקשרים וליכלוך.

יתרון נוסף בטיפוח הכלב שלכם הוא חיזוק הקשר בין שניכם.

תספורת לבישון פריזה

2. נקו את הבישון פריזה שלכם ​​לאחר טיול בחוץ

אולי אתם אלרגיים לחלק מהדברים שנתפסו בשערו של כלבכם. לכן, רצוי לנקות את הכלב באופן קבוע לאחר שהייה בחוץ כדי שלא יביא איתו גורמי אלרגיה לתוך הבית.

ניקוי כפות כלבכם חשובה במיוחד, אך מכיוון שכלבים רבים נהנים להתגלגל בדשא או אפילו על הקרקע, ניקוי כל גופם הוא רעיון טוב. אפשר לעשות זאת בקלות עם מגבת לחה או נייר ניקוי רטוב.

3. אל תיתנו לכלב שלכם לישון איתכם באותו חדר

עבור אנשים רבים, לתת לכלב לישון איתם באותו חדר זה יותר מדי עבור האלרגיות שלהם.

האלרגיה עלולה להחמיר מכיוון שאם בנוסף לבילוי עם הכלב גם ישנים איתו באותו החדר, אף פעם לא נותנים לגוף הזדמנות למנוחה מלאה מהגורם האלרגני. כאשר הכלב שלכם ישן בחדר אחר אתם נותנים לגוף שלכם להתאושש.

4. השתמשו בכיסויי רהיטים

זה פשוט לא מציאותי לחשוב שלא תרצו את הבישון פריזה שלכם לידכם ​​על הספה ועל הברכיים. לכן, רצוי להשתמש בכיסויי ספות כדי שתוכלו להנות מחברתו על הספה אתכם מבלי לדאוג שתצטרכו לנקות הכל אח"כ.

אפשר אפילו לשים את הכרית שלו על הספה. רוב הבישונים אוהבים להתכרבל במיטת/כרית הכלב שלהם, כך שסביר להניח שהבישון פריזה שלכם ​​ישמח לשכב עליה מכל המקומות שעל הספה. בדרך זו, אתם יכולים ליהנות מחברתו של הבישון פריזה ​​על הספה או אפילו על הברכיים שלכם ופשוט להחליף את הבגד שלכם לאחר מכן.

אפשר גם לייעד ביגוד לזמן שאתם עם הבישון עליכם או אתכם צמוד.

5. הפחיתו את הנטייה של כלבכם ללקק את גופו

אחד מגורמי האלרגיות העיקריים אצל בני אדם הוא הרוק של כלבים ולא שיער הכלב.

יש כלבים שמלקקים את הפרווה של עצמם, במיוחד את כפותיהם. הסיבה יכולה להיות מתוך שעמום, ניקוי עצמי או אפילו בגלל אלרגיות שיש להם. ולכן, זה יכול להועיל להפחתת האלרגיות שלכם לכלב למנוע או להפחית את המנהג שלו ללקק את עצמו.

אולי לא תוכלו למנוע לחלוטין מהכלב שלכם ללקק את עצמו, אבל אולי תוכלו להפחית את מספר הפעמים שהוא עושה זאת.

כדי להפחית את הליקוק מתוך שעמום שמן הסתם יקרה בעיקר כאשר כלבכם לבד בבית, נסו מתקן אוטומטי לשחרור מזון, צעצועים או צעצועי לעיסה שהוא אוהב. כך, הכלב שלכם יתרכז בלעיסת וליקוק הצעצוע או בצפייה למתקן המזון שישחרר לו אוכל במקום ללקק את עצמו.

זה פתרון יעיל לכלבים שלועסים מתוך שעמום או חרדה (למשל חרדת נטישה).

אם הכלב שלכם מלקק את כפותיו באופן כרוני, ייתכן שיש לו אלרגיות. באופן אירוני, דווקא הבישון פריזה ההיפואלרגני נוטה לאלרגיות. שוחחו עם הוטרינר על טכניקות לטיפול באלרגיות של הכלב שלך ומניעת ליקוק.

אם הכלב שלכם ממשיך ללקק למרות כל השינויים שלכם ועצתו של הוטרינר או אם אתם עדיין בודקים סיבות רפואיות אפשריות, יש מוצרים שתוכלו לקנות כדי לרסס על הפרווה של כלבכם שירתיעו אותו מללקק את עצמו מבלי לגרום לו נזק.

6. אל תיתנו לכלב ללקק אתכם

האלרגן הכלבי מספר אחד נמצא ברוק של הכלב, אז אל תיתנו לכלב ללקק את הפנים שלך, תמיד שטפו את הידיים ביסודיות לאחר שנתתם לו חטיף מהיד, ולא משנה כמה קשה לכם לעמוד מולו, הגבילו את כמות הליקוקים שהוא נותן לכם.

7. פילטר הפה (HEPA)

קשקשים של חיות מחמד צפים באוויר שאתם נושמים, כך שמסנן HEPA יכול לעזור להפחית חלקיקים ולהגביל את החשיפה שלך לאלרגנים מזיקים. המחיר של יחידה עצמאית יכול להיות מ- 150₪ ומעלה, תלוי בשטח החדר וזה מחיר קטן לאוהבי כלבים.

8. נקו את הבית באופן קבוע

שאיבת אבק וניקוי אבק באופן קבוע יצמצמו את מספר האלרגנים בבית. כבסו את המצעים של הכלבים לעתים קרובות והגבילו את המקומות שבהם אלרגנים יכולים להצטבר ע"י הגבלת מספר השטיחים שיש לכם למשל.

9. קנו שואב אבק רובוטי

למרות שהבישון פריזה בקושי משיל שיער, שואב רובוטי יעזור. הסיבה היא שאתם אלרגיים לקשקשים של הכלב שלכם ולרוק שנדבק לקשקשים ולשיער, ולא לשיער עצמו.

קשקשים יכולים בקלות לנשור מהעור של הכלב שלכם, גם אם הוא לא משיר הרבה שיער. לכן, שואב אבק רובוטי שיכול לאסוף ללא הרף לא רק שיער כלבים שנשר אלא גם קשקשים לפני שהם גורמים לתגובות אלרגיות, עשוי להיות שימושי.

10. אנטיהיסטמינים

אם את או אתה חווים תגובה אלרגית קלה בלבד לחיית המחמד שלכם, אולי כדאי לשקול תרופות ללא מרשם. למרות שהם לא עוזרים עם תסמינים דמויי אסתמה, הם יכולים להקל על תסמינים קלים כמו עיניים דומעות ואף סתום.

התייעצו עם רופא המשפחה לפני נטילת כל תרופה עם או ללא מרשם כמובן.

האם הבישון פריזה הוא הכלב הכי היפואלרגני?

באופן כללי, הכלבים הכי היפואלרגניים הם אלו שמשילים הכי פחות שיער והשיער שהם משירים נלכד בפרווה שלהם ולכן מתפזר פחות. הפרווה של הבישון פריזה עונה על שתי הקטגוריות הנ"ל.

הבישון פריזה בקושי משיר, וכם כאשר הוא משיר, השיער נלכד ברוב הפעמים ביעילות בפרווה הצפופה והמסולסלת. זה הופך את הבישון פריזה לאחד הגזעים ההיפואלרגניים ביותר, בדיוק כמו הפודל.

מעטים הכלבים המשלבים פרווה מתולתלת וסמיכה עם נשירה נמוכה. אם אתם מנסים למצוא גזע שהוא היפואלרגני באותה מידה אבל יותר נמרץ מהפודל, הבישון פריזה היא אופציה מצוינת.

אם אתם עדיין אלרגיים לבישון פריזה ולכלבים אחרים שיש להם נשירה נמוכה מאוד כמובו, האפשרות הטובה ביותר שלכם עשויה להיות כלב ללא שיער.

לכלבים אלה עדיין יכולים להיות קשקשים על העור שיגרמו לאלרגיות אצלכם, אבל אמצעי המנע והניקוי כדי להסיר את האלרגנים האלה לפני שהם גורמים לכם לבעיות פשוטים יותר. זו בדרך כלל האפשרות הטובה ביותר עבור אנשים שהם אלרגיים במידה כזאת שאפילו כלב כמו הבישון פריזה גורם אצלם לתגובה אלרגית.

לסיכום, תהנו מהבישון פריזה ההיפואלרגני שלכם

אז כן, הכלבים הקטנים והמקסימים האלה בעלי האופי הנהדר הם גזע פנטסטי לסובלים מאלרגיות לכלבים.

אנשים הסובלים מתגובות אלרגיות קשות עדיין יכולים להיות רגישים, לכן חשוב לבלות עם כל כלב פוטנציאלי לפני אימוצו, ותמיד יעזור לבצע חלק מעשרת הטיפים שנתנו כאן להפחתת האלרגנים בבית.

בישון פריזה יעניק לכם אהבה ללא תנאי. כדורי השיער האנרגטיים הללו ימלאו את ימיכם בכיף ויהוו בן לוייה נאמן לשנים רבות.

עכשיו אם מישהו ישאל אותכם "האם בישון פריזה הוא כלב היפואלרגני?" תוכלו לענות ללא היסוס: בהחלט כן!

Similar Posts