ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

כלב ביגל רץ בשדה ביגל אופי והתנהגות

ביגל אופי והתנהגות

האופי של כלב הביגל מבוסס על שתי תכונות עיקריות שלמרות שנראות סותרות יוצרות שילוב מופלא שהופך את הגזע לכל כך מיוחד. מצד אחד מדובר בכלב עם מסורת שהחלה במאה ה- 19 של ציד ובאותה מידה מדובר בכלב נאמן מאוד לבני משפחתו האנושיים, דבר שהופך אותו לחיית מחמד משפחתית מושלמת.

כן, כל כלב ביגל חמוד שאתם רואים בפארק מטייל עם בעליו הוא בעצם כלב ציד בעל אינסטינקטים יוצאי דופן!

המשיכו לקרוא כדי ללמוד איך ביגל מתנהג עם אנשים וחיות אחרות, איך הוא מתנהג במצבים שונים ומה חשוב בגידול כלב ביגל כדי שהוא יהיה כלב מאושר ובן הלוויה הנאמן והחברותי שהוא נועד להיות.

ביגל וילדים

הביגל הוא כלב חברותי ונאמן לחלוטין, שמסתדר מצוין עם ילדים בכל הגילאים. עם המון אנרגיה ואישיות עליזה, הם יכולים לבלות שעות במשחק עם ילדים.

גורי ביגל יכולים להיות מאוד שובבים והיפראקטיביים ולכן חשוב לפקח על ילדים צעירים מאוד בסביבתם. עם זאת, עם ילדים מגיל 8 שנים ומעלה, ביגל יהיה הצל שלו והחבר הכי טוב שלהם. הוא יגן, , ישחק ויארח להם חברה בנאמנות.

ביגל וחיות אחרות

כאשר מדברים על ביגל ובע"ח אחרים, במיוחד קטנים, חשוב לזכור תמיד את אותו יצר ציד שיש לביגל וכיצד הוא משפיע עליו. למרות שהם חיות מחמד משפחתיות נפלאות שישמרו על הבית בנאמנות, הם בדרך כלל לא מסתדרים טוב במשק בית עם חיות קטנות יותר (אלא אם כן מדובר בכלבים אחרים).

הביגל לא יוכל לעמוד בפיתוי של מרדף ותפיסה של ארנבים, אוגרים או כל יצור קטן אחר שיש לכם כחיית מחמד. בגלל חוש הריח יוצא הדופן של הביגל, כאשר הוא יריח חיה קטנה הוא יעשה הכל כדי לאתר ולתפוס אותה. אם חיית המחמד הזאת תהיה מחוץ להישג פיו, הדבר רק יתסכל אותו ועלול לגרום לו לפרץ בלתי נפסק של יללות.

לכן, אם החלטתם לאמץ ביגל, מומלץ שלא תוסיפו בעלי חיים קטנים אחרים למשק הבית כגון ארנבות, אוגרים, גרבילס, עכברים, וכדומה.

אם כבר יש לכם חיות קטנות יותר, עדיף שהן יהיו מחוץ להישג רגלו ופיו (ומחוץ לטווח ראייה) של הביגל.

האם מזג הביגל מאפשר לו להסתדר עם חתולים?

 באופן מפתיע יש הרבה כלבי ביגל שמסתדרים טוב מאוד עם חתולים. גור עשוי להגיב אחרת מאשר מבוגר … והכי טוב אם גור הביגל יגדל לצד החתול על מנת שהם יתרגלו זה לזה.

במקרים רבים, מספיק שהביגל והחתול סובלים זה את זה, או פשוט מתעלמים זה מזה.

זהו למעשה סימן טוב, שכן פירוש הדבר שאף אחד מהם אינו רואה את השני כאיום. אם הם מגיעים לנקודה שהם הופכים להיות חברים, זה יכול להיחשב כבונוס.

ביגל וכלבים אחרים

מכיוון שהביגל הם כלבים שצדו וחיו בלהקות, לרוב הם מסתדרים טוב מאוד גם עם כלבים מגזעים אחרים.

ככלב להקה קלאסי, ביגל אוהב להיות עם כלבי ביגל אחרים, אולם הם אינם צריכים להיות על מנת להיות מאושרים כל עוד לבעלים יש מספיק זמן לבלות איתם.

הצרכים גופניים של הביגל (התעמלות והוצאת אנרגיה)

כפי שאפשר לנחש, האופי של כלב הביגל משפיע מאוד על הצרכים שלו מבחינת התעמלות ותעסוקה.

כלב ביגל יהיה במיטבו כאשר יש לו תעסוקה על בסיס קבוע. לביגל יש הרבה אנרגיה ונדרשת לו פעילות גופנית רבה על מנת להתעייף.

אין כמו הטיול היומי להרחות והוצאת אנרגיה

לכן, כאשר מוציאים את הביגל לטיולים חשוב לתת לו לשרוף קלוריות ולשחרר אנרגיה. הליכה יומית הנמשכת 30-60 דקות היא אידיאלית. ניתן לחלק את זה לשני טיולים ביום. כל אימון אירובי נוסף שאפשר להכניס יועיל ,כולל פעילויות כמו משחק הבאת כדור, פריסבי, ריצה וכו'.

הביגל נוטה לסבול מעודף משקל אם אינו מתאמן וזוהי רק אחת הסיבות מדוע חשוב לפחות טיול יומי אחד ארוך ומאתגר.

הקיץ הגיע? למדו איך לדאוג שהביגל שלכם יהיה בטוח גם במזג אוויר חם.

ביגל ככלב שמירה

אחת מתכונות האופי המרכזיות של הביגל היא אומץ. הביגל מאוד אמיץ לגודלו ולא יהסס להזהיר את הבעלים כאשר הוא חש בסכנה עם נביחות רמות.

הם תמיד על המשמר והאף שלהם תמיד ער לכל שינוי. מסיבה זו, הם מהווים כלבי שמירה מצויינים ותמיד יזהירו אתכם כאשר מישהו נמצא בקרבת ביתכם ורכושכם.

האם הביגל נובח הרבה?

יהיו כאלה שיזהירו אתכם שכלבי הביגל אוהבים לבלות את זמנם ביללות ונביחות בלתי פוסקות. זה ממש לא כך! הם ייללו אם יחושו כלב אחר באזור, הם ינבחו אם ישתעממו או אם הם סובלים מחרדת נטישה (תופעה שאפשר לאלף כל כלב, כולל ביגל, כדי שלא יסבול ממנה ) והשארתם אותם לבד בבית לזמן רב מדי.

אבל יש הרבה דברים אחרים שביגל אוהב לעשות מלבד נביחות, כמו לצאת לטיולים, לחקור מקומות חדשים, לשחק בהבאת כדור, לצאת לטיולים ברכב, להירגע אתכם על הספה, ללעוס צעצועים, ללמוד לעקוב אחר פקודות ולפגוש אֲנָשִׁים חדשים.

האם הביגל כלב צייתן?

למרות שרוב הביגלים מכבדים את ההיררכיה ומקומם בה, אם ביגל שלך עקשן ולא מקשיב, הבעלים שלו צריך לקחת את הפיקוד ולהוות מנהיג אסרטיבי בכדי שהיררכיה תהיה ברורה. אם אתם לא בטוחים איך לעשות זאת כדאי לחקור את הנושא ואפילו להתייעץ עם מאלף כלבים.

ביגל והליכה עם רצועה

כמו שהוזכר, חוש הריח של הביגל מאוד מפותח והוא אחת הסיבות שמדובר בכלב סקרן מאוד שכן כל ריח חדש יגרום לו לרצות לחקור ולבדוק את המקור. מסיבה זו, על הבעלים לפקח עליהם ולדאוג שהם לא יוכלו לרוץ אחרי כל ריח וללכת לאיבוד רחוק מהבית.

לכן גם חשוב שכאשר אתם יוצאים החוצה לטיול או כל מטרה אחרת עם הביגל שלכם, עליו להיות קשור עם רצועה.

הפעמים היחידות שבטוח לתת לו להיות ללא רצועה בחוץ הם אם הכלב נמצא בתוך חצר מגודרת ולאחר שווידאתם שאין בה חורים או בורות שאפשר לברוח דרכם מתחת לגדר.

ביגל וחרדת נטישה

כלבי הביגל אוהבים להיות בסביבה של אנשים. יהיה להם קשה לחיות בבית שבו כל האנשים נמצאים מחוץ לעבודה או לבית הספר במשך רוב שעות היום. כדי להקל עליהם את השעות שהם צריכים להיות לבד מומלץ לספק להם הרבה צעצועים ולגוון אותם מדי פעם, כולל צעצועים לכלבים שניתן להסתיר בתוכם פינוקים טעימים לכלבים וכאלה שעושים רעש כשמשחקים איתם. אפשר גם להפעיל טלוויזיה או רדיו כאשר בני משפחה אנושיים אינם בסביבה.

ללא נוכחותם של בני אדם או כלבים אחרים, גזע זה עלול להפוך לחרד ומשועמם. זה יכול להוביל לבעיות כגון יללות מוגזמות והתנהגות הרסנית אפשרית.

שאלות קשורות

האם ביגל יכול לחיות בחוץ?

לא. הביגל יכול להיות בחוץ כאשר אתם מטיילים, משחקים איתו או נותנים לו לשחק במקום מגודר. מעבר לכך, מדובר בכלב שלמרות שהוא כלב צייד מטבעו, בכל הנוגע לתנאי מחייה הוא זקוק לחיות עם משפחתו ולהיות קרוב אליהם בכדי לספק את צרכיו לקרבה וכן את צרכיו הגופניים למקום נוח שלא חשוף לתנאי מזג האוויר.

האם ביגל נוחרים כשהם ישנים?

לפעמים. יש כלבי ביגל שנוחרים בשנתם, כך שאם זה קורה אל תיבהלו.

לסיכום

לביגל אישיות מקסימה שמורכבת משני צדדים שנראים שונים זה מזה אבל משתלבים יחד לכלב משפחה מדהים, שמסתדר כמעט עם כולם ויהיה בן לוויה מושלם ליחידים ומשפחות עם ילדים גדולים וקטנים שיש להם את הזמן והרצון לטייל, לשחק ולשתף חוויות עם כלבם, מחוץ ובתוך הבית כאחד.

Similar Posts