ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

בוסטון טרייר מול בולדוג צרפתי

בוסטון טרייר ובולדוג צרפתי – שונה, דומה ומי מתאים לכם?

לפעמים זה יכול להיות קשה להבחין בין הבוסטון טרייר המקסים לבולדוג הצרפתי החמוד, והם אכן נראים די דומים. אבל לצד קווי הדמיון, יש גם הבדלים בין שני הכלבים החביבים האלה, מה שאומר שתוכלו לבחור את המועדף עליכם.

אז מה הדומה והשונה בין בוסטון טרייר מול בולדוג צרפתי? יש להם אבות משותפים ולכן לא פלא שהרבה מתבלבלים ביניהם. עדיין יש גם הבדלים. לבולדוג הצרפתי רגליים קצרות ומבנה שרירי יותר מלבוסטון טרייר. לבוסטון טרייר יש רגליים ארוכות יותר וראש מעוגל. מבחינת צבע פרווה, לבוסטון טרייר יש צורה של כעין טוקסידו בצבעי שחור לבן, חום-אדמדם לבן ואפור לבן בעוד לפרנצ'י יש הרבה יותר צבעים וצורות. גם באישיות ובאנרגיה יש בינהם הבדלים.

המשיכו לקרוא, גלו את הדומה והשונה וכך תוכלו (אולי) להחליט מי מהשניים מתאים לכם.

בוסטון טרייר ובולדוג צרפתי – היסטוריה

כאשר בוחנים את ההיסטוריה של השניים, קל לראות מדוע קל להתבלבל ביניהם.

הבולדוג הצרפתי והבוסטון טרייר חולקים אב קדמון משותף: הבולדוג האנגלי.

הבולדוג הצרפתי או הפרנצ'י כפי שהם ידועים בחיבה על ידי אוהבי הגזע המושבעים, החלו את דרכם בכלל באנגליה ולא בצרפת.

בזמן המהפכה התעשייתית יצרני התחרה האנגלים לקחו איתם את הבולדוגים הקטנים שלהם לעבודה בנורמנדי כדי לעזור להם ולתפוס עכברושים ושאר מזיקים.

בצרפת, הורבע הבולדוג עם טרייר צרפתי וכך נוצר הגזע שכולנו מכירים ואוהבים כבולדוג צרפתי. הגזע הפך פופולרי אצל נשות פריז שפשוט אהבו את הפרנצ'י הקטן עם האוזניים דמויות אוזני העטלף.

הבוסטון טרייר קיבל את שמו מהעיר בוסטון במסצ'וסטס,ארה"ב בשנות ה-70 של המאה ה-19. הגזע שמקורו מארצות הברית היה במקור הכלאה בין הבולדוג האנגלי לבין גזע שכבר נכחד: טרייר אנגלי לבן שנקרא גם בתרגום חופשי "השופט של הופר" (Hooper's Judge).

לאורך השנים הורבע הגזע עם הבול טרייר האנגלי, הבוקסר והפיטבול טרייר ועם הבולדוג הצרפתי, וכל אלה יצרו את הבוסטון טרייר שאנו מכירים כיום.

מעניין לציין שהבוסטון טרייר היה הגזע הלא ספורטיבי הראשון שנוצר בארה"ב (יש סיווגים שונים של הגזעים לפי מועדון הכלבנות האמריקאי וביניהם  לא ספורטיביים, ספורטיביים, קבוצת כלבי עבודה ועוד…

בוסטון טרייר מול בולדוג צרפתי – מראה

למרות שהם דומים, ולמי שלא מכיר אותם נראה שזה בלתי אפשרי לדעת מיהו מי, יש שוני כמו גם קווי דמיון בין השניים (שהם מקור הבלבול).

נתחיל בקווי הדמיון: לשניהם יש חוטם קצר, זנב חתוך או קצר, פרווה קצרה וצמודה לגוף, אוזניים עומדות ועיניים בולטות דמויי עיני חרק וגם חיוך מקסים.

נעבור להבדלים שמקלים עלינו להבחין בין השניים: לבולדוג הצרפתי יש רגליים קצרות יותר, מבנה שרירי יותר ומבנה עצמות כבד יותר מאשר  לבוסטון טרייר.

לפרנצ'י יש גם ראש גדול וריבועי וקצוות אוזני העטלף שלו הנם בעלי קצוות מעוגלים.

לבוסטון טרייר, לעומת זאת יש רגליים ארוכות ורזות יותר, וראשו מעוגל עם קצוות אוזניים מחודדות.

שני הכלבים הם גזעים ברכיצפלים עם פנים שטוחות מלגזעים שאינם כאלה. הנחיריים הזעירים שלהם יחד עם החך הארוך  וקנה הנשימה הצר שלהם יכול לגרום ללהם לבעיות נשימה.

גודל של פרנצ'י מול הג'נטלמן האמריקאי

שני הגזעים הם כלבים קטנים בגודל דומה, אך עדיין יש הבדל גם כאן.

הבולדוג הצרפתי הוא הכבד מבין השניים, ומשקלו בדרך כלל הנו בין 20 ל-28 פאונד וגובהו בין 14 ל-16 אינץ. הבוסטון טרייר בדרך כלל שוקל 15 עד 25 פאונד  ומגיע ל -11  עד 13 אינץ' בגובה.

בולדוג צרפתי ובוסטון טרייר – סוג פרווה וצבעיה

לשני הגזעים יש פרווה קצרה, מה שעושה את הטיפוח והשמירה עליה קלים. הפרווה הקצרה שלהם אומרת גם שאין להם כמעט ריח כלבי ונשירת השיער בינונית ופחות מורגשת.

הבוסטון טרייר ידועה בחיבה כג'נטלמן האמריקני בזכות דפוס הפרווה שלו שמזכיר צורה של טוקסידו, בצבעים של שחור, אפור או ברינדל, כולם משולבים עם לבן למראה הטוקסידו האופייני.

לבולדוג הצרפתי יש מגוון הרבה יותר רחב של צבעים הכוללים צבע קרם, ברינדל, ברינדל עם לבן, חום בהיר (FAWN) עם לבן, לבן, ברינדל עם לבן ועוד…

בגלל הפרווה הקצרה שלהם, שני הגזעים יכולים להיות רגישים לקור קיצוני.

אישיות ואינטלגנציה של השניים, דומה ושונה

הם אולי קטנים בגודלם, אבל יש להם אישיות גדולה מהחיים.

שני הגזעים ידידותיים ואוהבים שיהיו כלב משפחה מושלם.

הבוסטון טרייר מלא שמחת חיים, עירני וחכם שיאהב להשתולל ולהוציא אנרגיה, כמו גם להתכרבל עם בעליו על הספה.

הפרנצ'י ידוע באישיות המשעשעת ובאופי הידידותי שלו. כלב זה ידוע ביכולת שלו לגרום לבעליו לצחוק וגם הם מהם מלאי חיבה ואוהבים להתכרבל ולנוח עם בני המשפחה שלהם.

הבוסטון טרייר הוא כלב חכם שילמד מהר טריקים חדשים והם כלבים נהדרים לבעלי כלבים בפעם הראשונה שמחפשים כלב צייתן שיקשיב להם (לפחות רוב הזמן).

בוסטון טרייר שחור לבן
בוסטון טרייר

הבוסטון ישמח ואפילו צריך גירוי מנטלי (כמו רוב הטריירים) ויהיה הרבה יותר מאושר אם תציעו לו שפע של צעצועי פאזל לכלבים, תרגילי אילוף ופעילויות שיפעילו לו את התאים האפורים. הבונוס הוא, חוץ מהוצאת אנרגיה שהוא זקוק לה, יהיה גם חיזוק הקשר ביניכם.

בולדוג צרפתי לעומת זאת, כמו רוב גזעי הבולי, יכול להיות קצת יותר עקשן ויצטרך אילוף עקבי וסבלני יותר כדי להתנהג איך שאתם רוצים. ליטופים, קירצוף בטן וחטיף לכלבים מדי פעם, יעשה את הפרנצ'י שלכם הרבה יותר קשובה ומהירה ללמוד.

פעילות גופנית דרושה לכל אחד מהם

הבוסטון טרייר הוא האנרגטי מבין השניים.

הבוסטון כלב פעיל שאוהב לקפוץ, לרוץ, לשחק ולרדוף, ולעתים אפילו אוהבים לשחות.

ככלב ברכיצפלי צריך להיזהר. מוזמנים לקרוא על הבוקסר שאף הוא כלב ברכיצפלי והאם ואיך הוא יכול לשחות.

נחזור לבוסטון טרייר. ככלב פעיל הוא יכול להיות שותף מצוין לריצה, כל עוד תהיו מודעים לסימנים שהם התאמצו ויתחממו יותר מדי בכלל חוטמם הקצר ותדעו לעצור.

הבוסטון טרייר יכול לשחק בצעצועי כלבים שלו בלי הפסקה ואתם אלה שתצטרכו לעצור אותם במידה ואתם שמים לב לסימני עייפות.

הבולדוג הצרפתי יותר רגוע, בין השאר בגלל המבנה הכבד יותר שלו, שהופך אותו לפחות זריז כשזה מגיע לריצות וקפיצות.

אבל זה לא אומר שהוא בטטת כורסא! גם הפרנצ'י יכול להיות אנרגטי, וישמח להצטרף אליכם להליכה ארוכה כפעילות גופנית שתעזור לו לשחרר אנרגיה ולשמור על המשקל (הבולדוג הצרפתי נוטה להשמנה אם לא מספקים לו פעילות באופן סדיר).

למרות ששני הגזעים אוהבים לטייל ולשחרר אנרגיה, עדיין מדובר בשני גזעים שמאוד מתאימים למגורים בדירה, שניהם מצוינים ביכולת לשלוט באנרגיה שלהם בבית ולהתאים את עצמם אל בני משפחתם, תוסיפו לזה את אופיים הידידותי והאוהב ותקבלו שני גזעים שכל אחד מהם יהיה כלב משפחה מעולה.

בולדוג צרפתי שחור עם כתם לבן
בולדוג צרפת

בריאות ותוחלת חיים של השניים

תוחלת החיים הממוצעת של בולדוג צרפתי היא בין 10 עד 12 שנים. בוסטון טרייר חי 13 עד 15 שנים.

החוטמים הקצרים של השניים עושה אותם לנוטים יותר לבעיות נשימה ולסיכון גבוה יותר למכת חום במזג אוויר חם.

הבולדוג הצרפתי הנו בסיכון גבוה יותר להשמנת יתר אם הוא אוכל יתר על המידה וממעט בפעילות גופנית. הוא עלול גם לסבול מבעיות בעיניים, לב וגב. עוד משהו שאופייני לפרנצ'י הוא הגזים המסריחים שהוא נוטה לשחרר משולבים בפנים תמימות של "זה לא אני".

הבוסטון טרייר בסיכון גבוה יותר לקטרקט והתקפים אפילפטיים והם נוטים יותר לאלרגיות וחירשות.

בוסטון טרייר או בולדוג צרפתי: איזה כלב מתאים לך?

שני הכלבים הם חברים נהדרים וכלבי משפחה מקסימים. בשורה התחתונה, מי מהם יתאים לכם יותר תלוי גם באורח החיים שלכם.

אולי תעדיפו בוסטון טרייר אם אתם:

מחפשים כלב פעיל יותר שמתאים לילדים, אינטליגנטי וקל לאילוף שמתאים לבעלי כלבים מתחילים.

יש למשפחה זמן לשחק, להתאמן ולהסתובב איתו כדי שלא יישאר לבד יותר מדי זמן. אין ספק שהבוסטון טרייר פשוט אוהב להיות עם האנשים שלו.

בולדוג צרפתי עשוי להיות הבחירה שלכם אם:

יש לכם יותר סבלנות לאילוף, אתם אוהבים לטייל אבל לא יותר מדי ויש לכם את היכולת לצחוק מהעקשנות שהוא יפגין לפעמים למרות האילוף הסבלני שלכם.

מחפשים כלב שהפעילות המועדפת עליו הנו לנוח לצדכם על הספה, לא אכפת לכם מקצת ריר על הרהיטים, ואם יש ריח חשוד בבית, לא תאשימו אותו למרות שאתם יודעים שזה לא אתם…

אם פגשתם כלב וקשה לכם להחליט אם זה בוסטון או פרנצ'י, מי יודע, אולי מדובר בכלב שהורבע בין השניים…

אז איזה גזע מתאים לכם יותר?  הבולדוג צרפתי או הג'נטלמן האמריקאי מבוסטון?

מוזמנים להשאיר את הבחירה שלכם בתגובות למטה.

Similar Posts