ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

למה בולדוג צרפתי מריח רע ומה אפשר לעשות

האם ולמה בולדוג צרפתי מריח רע וכיצד למנוע זאת?

אף אחד לא אוהב לחבק את הכלב שלו ולגלות שהוא מריח רע. לא נעים לחלוק את היום שלכם עם בולדוג צרפתי מסריח, אבל יש אנשים שבוחרים להתעלם מהריח במקום לעשות משהו בנידון. זה גורם לבית ולבגדים שלכם להריח רע לפעמים מבלי שאתם אפילו יודעים זאת. וזה גם גורם לכם להתרחק מהכלב האהוב שלכם שאפילו לא מבין מה הוא עשה רע ולמה אתם לא נותנים לו ליטופים ואהבה כמו פעם!

כמו רוב הכלבים, לבולדוג צרפתי יש ריח של… כלב, אבל זה יכול להחמיר אם אין לכם שגרת היגיינה איתו או אם יש לו בעיות בריאותיות מסוימות. ניקוי קבוע של האוזניים, כפות הרגליים וקפלי הפנים חיוניים כדי למנוע מהם ריח רע.

עם הבולדוג הצרפתי, חשוב ניקוי סדיר סביב קפלי הפנים שלהם או שהם יתחילו להריח רע מאוד וזה יכול גם להוביל לכמה בעיות עור.

אצל הבולדוג הצרפתי הריח האופייני לכלבים נפלט מהר מאוד בגלל אורך הפרווה הקצר.

במאמר זה נלמד איך לאתר את מקור הריח הרע של הבולדוג הצרפתי שלכם ומה לעשות כדי למנוע זאת.

האם כל הבולדוגים הצרפתיים מריחים רע?

כל בולדוג צרפתי שונה ובעל אורח חיים משלו שעלול להשפיע על התפתחות ריחות רעים אצלו, אך לכל הבולדוגים הצרפתיים יש סיכוי גבוה יותר להריח רע אם לא מקפידים איתם על שגרת טיפוח וניקוי בסיסית.

לרוב הבולדוגים הצרפתיים יש את הריח הכלבי הזה שכולנו מכירים, אבל כבעלים אנחנו מתרגלים אליו במהירות ואפילו לומדים לאהוב אותו. הבעיה היא, שזה לא רק הריח של הכלבלב שאתם צריכים לדאוג לגביו, אלא כל מיני ריחות אחרים שיכולים להגיע מהפרנץ' שלכם ולא אמורים להיות לו באופן רגיל.

יש הרבה דברים שמשפיעים על הריח של בולדוג צרפתי. זה יכול להיות מצב רפואי, תזונתי, או עד כמה אתם מקפידים על שגרת טיפוח וניקיון.

לסיכום חלק זה אפשר לומר בוודאות שלא כל הבולדוגים הצרפתיים מריחים רע, אבל הם מושפעים מאוד מהבריאות הכללית שלהם ומכמה טוב אתם דואגים להם.

הסיבות שבולדוג צרפתי מסריח

ישנן סיבות רבות שיכולות לגרום לבולדוג הצרפתי שלך להריח רע. למרות שלא תמיד קל לאתר את הסיבה ישר, יש כמה סיבות נפוצות מאוד שלא תמיד ברורות בהתחלה וטוב להכיר אותן.

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לריח רע בבולדוג צרפתי היא בעיות עם קפלי פנים.

כשלא מנקים את הקפלים שלהם באופן קבוע, הם נוטים לפתח ריח רע. הסיבה לכך היא שמזון, לכלוך ולחות נלכדים בין הקפלים, מה שגורם לחיידקים לגדול ולגרום לריח לא נעים.

סיבה נוספת שיכולה לגרום לריח לא נעים אצל הבולדוג הצרפתי יכולה להיות גם המזונות שהם אוכלים או התדירות שבה הם מתרחצים. חלקם יריחו גם בגלל שהפרווה שלהם קצרה, ולכן הריח הרע הנובע מהפרווה שלהם מורגש יותר.

האם הבולדוג הצרפתי נוטה להסריח יותר מכלבים אחרים?

אמנם לא ניתן להשוות את הריח של בולדוג צרפתי לריחות של כל הכלבים האחרים, אבל בהחלט יש כמה מאפיינים שיכולים לגרום לבולדוג הצרפתי לפתח ריח רע מהר יותר מכלבים רבים אחרים.

שלושת הגורמים העיקריים לריחות של בולדוג צרפתי הם קפלי פנים, פרווה קצרה וגזים.

1. לרוב הכלבים אין קפלי פנים כמו לבולדוג הצרפתי, כך שזה לא משהו שהרבה בעלי כלבים יודעים להתמודד איתו. הבולדוג הצרפתי דורש הרבה יותר טיפוח מכלבים אחרים פשוט בגלל הקמטים בפנים שלו. חלק מהבעלים לא מכירים מספיק את הגזע ולא מודעים לכך שניקוי הקפלים של בולדוגים צרפתיים הכרחי, והנו אחת הדרכים להימנע מריח רע שנגרם מהתפשטות של חיידקים שחיים להם בקפלי הפנים המלוכלכים.

2. לכלבים שיש להם פרווה כפולה לרוב אין ריח רע כמו לבולדוג הצרפתי. מכיוון שלבולדוג צרפתי יש פרווה קצרה כל כך, ריחות יכולים להיפלט הרבה יותר בקלות.

3. הבולדוג הצרפתי נוטה לסבול מרגישות בבטן וכמו רוב הכלבים העובדה שהם אוכלים מהם רק מוסיפה לכך. מזונות רבים לא מתעכלים היטב על ידם, ולכן הם יפלטו הרבה גזים. כשהם אוכלים מהר מדי, הם בולעים הרבה אוויר וגם זה גורם לגזים.

מה אפשר לעשות כדי למנוע או להפחית את הריחות הרעים של בולדוג צרפתי?

זה לא נעים לחיות עם בולדוג צרפתי מסריח. והכי גרוע הוא לא לדעת את הסיבה לכך.

הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לגלות מה גורם לבולדוג הצרפתי שלכם להריח רע ולעשות מה שניתן כדי לתקן זאת.

בחלק זה נעבור על הגורמים הנפוצים לריחות רעים בבולדוגים צרפתיים, ומה אפשר לעשות כדי למנוע אותם.

אוכל לא מתאים לבולדוג צרפתי כסיבה לריח רע

מה שאתם נותנים לבולדוג הצרפתי שלכם לאכול ישפיע על העיכול שלו. לכן, מאכלים שאינם מתאימים להם עלולים לגרום לריחות רעים, הן כאלה שיצאו דרך העור, הן בצורת גזים והן בריח של הפרווה.

אם אתם רוצים לשפר את הריח והבריאות של הבולדוג הצרפתי שלכם, האכילו אותו בתזונה המורכבת ממזון איכותי ומזין. נסו סוגים שונים של דיאטות כדי לגלות איזו מהן עובדת הכי טוב עבור הבולדוג הצרפתי שלכם.

הבולדוג הצרפתי שלכם מסתובב בסביבה מלוכלכת ומשם הריח הרע

כאשר בולדוג צרפתי מבלה זמן רב בסביבה מלוכלכת, זה ישר נראה בפרווה שלו. בוץ, לכלוך או ריחות מסריחים באוויר יידבקו לפרווה שלו ומהר מאוד הפרנצ'י שלכם כבר לא יהיה כל כך נקי ולא משנה אם עכשיו הוא יצא מאבמטיה מפנקת.

הפתרון כאן פשוט. עשו כל שביכולתכם למנוע מהבולדוג הצרפתי שלכם ללכת לכל מקום שעלול להשאיר לו ריח רע. זה יכול להיות קשה לשלוט לאן הבולדוג הצרפתי שלכם הולך, במיוחד כשהוא מנותק מהרצועה, אז אם אתם לוקחים אותו למקום שבו הוא יכול להתלכלך, אל תשכחו לנקות אותו לאחר מכן ואפילו לעשות לו אמבטיה.

המיטה וחפצים אחרים שלו מלוכלכים ומסריחים

השארת המיטה של ​​הבולדוג הצרפתי שלכם ללא כביסה במשך שבועות עשויה לתרום לריח הרע שלו. אם לא מכבסים אותה באופן קבוע, חיידקים וריחות יצטברו במהירות במיטה. זה אומר שכאשר הבולדוג הצרפתי שלכם ישכב על המיטה, הריחות הרעים ידבקו אליו.

מה לעשות? הקפידו לכבס את המיטה שלו לפחות פעם בחודש, אם כי כל שבועיים עדיף. אפשר לקנות כיסוי מיטה או שניים למיטה שלו כדי שאפשר יהיה להחליף בינהן ולעשות פחות כביסות.

גם החפצים האחרים שלהם יצברו חיידקים ויריחו רע, ריחות שיידבקו לבולדוג הצרפתי שלכם. לכן, החליפו את הצעצועים שלהם כשהם מריחים רע ואם אפשר לשטוף או לנקות אותם עשו זאת.

אין ספק שכלבכם עלול לפתח ריחות לא נעימים במהירות אם הוא ישן על מיטה מלוכלכת או יתרפק וישחק עם צעצועים ישנים ומצחינים.

אוזניים מלוכלכות כסיבה לסירחון הבולדוג הצרפתי שלכם

אוזני הבולדוג הצרפתי עלולות להתלכלך בקלות, כך שהן עשויות להיות האשמות בריח. בין אם זה עודף שעווה, תאי עור מתים או חיידקים, ייתכן שהאוזניים של הפרנצ'י שלכם זקוקות לניקוי טוב כדי להפטר הריח.

יש לנקות את האוזניים שלהם באופן קבוע כדי למזער את הסיכונים של ריחות או זיהומים. אם הסיבה לריח היא זיהום או בעיה אחרת עם אוזניו,זה הזמן לבקר את הווטרינר.

בעיות בבלוטות האנאליות כסיבה לריח רע של הבולדוג הצרפתי שלכם

אחד האזורים עם הפוטנציאל להיות בעלי הריח הגרוע ביותר מהבולדוג הצרפתי שלכם הוא כנראה הישבן, או ליתר דיוק הבלוטות האנאליות שלו. לעתים קרובות תבחינו בריח דגים חזק אם יש בעיה באזור זה. אם הפרנצ'י שלכם גורר את ישבנו על הקרקע או מלקק את הישבן, זה עוד סימן לבעיה עם הבלוטות האנאליות.

אם אתם חושבים שיש לבולדוג הצרפתי שלכם בעיה בבלוטות האנאליות, עליכם לבקר את הוטרינר לקבלת עזרה וייעוץ. בד"כ מדובר בפתרון פשוט בידיו המיומנות של וטרינר או מומחה לכלבים.

זיהום שמרים אצל הבולדוג הצרפתי

אם אתם שמים לב שהבולדוג הצרפתי שלכם מתגרד, בעל עור דלקתי ומריח רע, ייתכן שיש לו זיהום שמרים.  שמרים הם סוג של זיהום פטרייתי שמאופיינת בריח חריף ומסריח.

השמרים מתיישבים בד"כ באוזניי הכלבים, בעור או בכפות רגליים .

זיהום שמרים לא קשה להסיר, אבל זה יכול לקחת זמן. התייעצו עם הווטרינר שלכם לקבלת עצה מה לעשות כדי לעזור לו. גם מעבר לתזונה בריאה יותר יכולה לעזור לכלבכם וזאת מכיוון ששמרים אלו ניזונים מסוכרים ולכן אם התזונה של כלבכם כוללת מאכלים או פינוקים מתוקים, זה הזמן להפחית מהם ולראות האם יש שינוי לטובה.

קפלי עור מלוכלכים כסיבה לריח המסריח

אחת התכונות המיוחדות לבולדוג הצרפתי הם קפלי העור שלו. הבעיה היא שהם נוטים ללכוד מזון וחיידקים, כך שהם יכולים להתחיל להריח רע די מהר אם לא מנקים אותם באופן קבוע. אם מזניחים את הניקיון שלהם, הקפלים עלולים להזדהם, מה שיוביל לבעיות נוספות.

באופן אידיאלי, עליכם לנקות את קפלי הפנים של הבולדוג הצרפתי שלך מדי יום או לפחות כל יומיים.

רגליים מלוכלכות כסיבה לריח רע

מכיוון שכפות הרגליים של הבולדוג הצרפתי שלכם כמעט תמיד במגע עם משהו, הן יכולות בקלות להתחיל להריח רע כשהן דורכות על משהו מלוכלך. בין אם זו רצפה מלוכלכת, מים, או שהם סתם מלקקים את כפותיהם הרבה, דבר שגורם לרוב לסביבה לחה ולחיידקים לצמוח על כפותיהם ולפליטה של ריחות לא נעימים.

אם שמתם לב שהרגליים של הפרנצ'י שלכם מתחילות להסריח, הקפידו לנקות אותן באופן קבוע במים פושרים ולייבש אותן היטב.

גזים כסיבה לריח הרע

אחד הריחות הלא נעימים והנפוצים ביותר שמגיעים מהבולדוג הצרפתי שלכם הוא הגזים שלו. הסיבה השכיחה ביותר לגזים מסריחים היא האוכל שנותנים להם. ייתכן שהבולדוג צרפתי שלכם לא מעכל כמה מהמזונות היטב, וזה גורם להם להרבה גזים.

שימו לב לגבי אילו מזונות אתם מאכילים את הבולדוג הצרפתי שלכם כדי לראות אילו מהם הוא מעכל הכי טוב. כל כלב שונה, אז לא תוכלו לדעת איך הבולדוג הצרפתי שלכם יגיב למזונות מסוימים. הדרך הטובה ביותר לבדוק אילו מאכלים הם הכי אוהבים ומעכלים בצורה טובה היא ניסוי וטעייה.

איך לנקות ולטפח את הבולדוג הצרפתי שלכם?

כדי לשמור על בריאותו וריחו של הבולדוג הצרפתי שלכם, עליכם להקפיד על אמבטיות על בסיס קבוע. אם לא תדאגו לטפח את הבולדוג הצרפתי שלכם, יתכן שהוא יפתח ריחות לא נעימים ובעיות בריאות אפשריות.

בוא נעבור על החלקים השונים של הבולדוג הצרפתי שחשוב לשים לב אליהם כדי לשמור על הניקויון שלו ומהי שגרת ההיגיינה המומלצת.

ניקיון קפלי הפנים של הבולדוג הצרפתי

למרות שלבולדוג צרפתי יש קפלים חמודים על הפנים, קפלים אלה יכולים לגרום להרבה בעיות.

קפלים אלה מגורים בקלות ותופסים זיהומים שונים אם לא מנקים אותם באופן קבוע. ללא ניקוי מתאים, הם עלולים להוביל לריחות רעים ולבעיות בריאות נוספות.

מזון ולחות עלולים להילכד בקפלים של הבולדוג הצרפתי שלכם וליצור סביבה מושלמת לשגשוג של חיידקים.

חשוב להשתדל לנקות את קפלי הפנים של הבולדוג הצרפתי שלכם מדי יום או לפחות כל יומיים כדי למנוע בעיות כלשהן. אפשר לעשות זאת עם צמר גפן ומטלית רכה (או נייר טואלט).

ניקיון האוזניים של הבולדוג הצרפתי

עם אוזניים זקורות ופתוחות קל מאוד לתפוס אבק, לכלוך וכו'. זה גורם לאוזניים להתלכלך מהר יותר, ודורש ניקיון באופן קבוע.

בעת ניקוי האוזניים, הימנעו משימוש במקלוני צמר גפן מכיוון שאתם עלול לגרום לפציעה. במקום זאת, השתמשו בכדורי צמר גפן, שהם הרבה יותר בטוחים ויעילים בהסרת הלכלוך.

ניקוי העור והפרווה של הבולדוג הצרפתי

טיפוח הפרווה והעור של הבולדוג הצרפתי שלכם יעזור להרחיק ריחות רעים.

עם טיפוח קבוע יש פחות סיכוי שהפרווה שלהם תגיע לנקודה שבה היא מריחה רע.

כאשר הבולדוג הצרפתי שלכם מסריח, יתכן שהעור והשיער שלהם מדיפים ריח רע, והדבר הטוב ביותר לעשות הוא לעשות להם אמבטיה טובה.

מצד שני חשוב לא לרחוץ אותם לעתים קרובות מדי, דבר שיגרום לעור שלהם להתייבש. כארבע אמבטיות בשנה זה אידיאלי, אבל ניתן לעשות יותר אמבטיות במידת הצורך.

כדאי להשתמש בשמפו ומרכך לכלבים באיכות גבוהה (לעולם אל תשתמש במוצרים של בני אדם מכיוון שהם עלולים להיות מסוכנים לכלב שלך) ולנקות אותם היטב.

לבולדוג הצרפתי יכולה להיות אלרגיה וגירוי בעור למוצרים מסויימים, אז שימו לב לסימנים לכך לאחר שימוש במוצר כלשהו.

בין האמבטיות, עליכם להבריש את הפרנצ'י שלכם באופן קבוע. הברשה טובה פעם בשבוע אמורה להספיק כדי להסיר לכלוך, או פרווה רופפת, אבל אולי תרצה לעשות זאת לעתים קרובות יותר אם הבולדוג הצרפתי שלכם מבלה הרבה בחוץ ובסביבה שהיא לא תמיד הכי נקייה.

דבר נוסף שניתן לעשות בין האמבטיה הוא להשתמש בשמפו יבש. זה מושלם עבור הפרווה של הבולדוג הצרפתי שלכם בכדי להריח נעים בין האמבטיות. כל מה שצריך לעשות זה לעסות את השמפו היבש לתוך הפרווה שלו ללא צורך בשטיפה.

בולדוג צרפתי באמבטיה עושה מקלחת

ניקיון כפות הרגליים של הבולדוג הצרפתי שלכם

כפות הרגליים של כלבכם הם אחד החלקים המועדים ביותר לפורענות כשמדובר בריח רע. לחות, משטחים מלוכלכים וליקוק הכפות עלולים ליצור ריח רע כתוצאה מזיהום פטרייתי כלשהו ולכלוך.

אם אתם מבחיני בכל סוג של ריח רע או מוזר שמגיע מכפות הרגליים של הבולדוג הצרפתי שלכם, לעתים קרובות יש פתרון פשוט. כל מה שצריך לעשות הוא לשטוף את כפותיו במים חמימים וסבון עדין.

אם הפרנצ'י שלכם נוטה לסבול מכפות רגליים כואבות או נפוחות, אולי כדאי לנסות לתת לו אמבט מלח אפסום כדרך להקל על אי נוחות. הדרך לעשות זאת היא למלא גיגית עד גובה הרגליים שלו במים חמים אך לא חמים מדי, להוסיף מלח אפסום ולערבב. לאחר מכן, הניחו לבולדוג הצרפתי שלכם לשהות שם כ-10 דקות.

לאחר מכן, הוציאו אותו מהאמבט וייבשו את רגליו בעדינות. אם אין לכם מלח אפסום, אפשר להשתמש גם בחומץ תפוחים.

לסיכום

טיפוח והיגיינה הם בדרך כלל השיטה הטובה ביותר לשמירה על ריח טוב של הבולדוג הצרפתי שלכם. זה דורש קצת מאמץ, אבל שווה לראות את התוצאה הסופית, בולדוג צרפתי מאושר, בריא וללא ריחות מסריחים.

כמובן, לפעמים הסיבה לריח היא לא היגיינה אלא סוג של זיהום או מחלה, ובמקרה כזה הדבר הטוב ביותר הוא לקחת את כלבכם לבדיקה וטרינרית.

 בסך הכל, בדרך כלל, קצת רוך, אהבה וטיפול זה כל מה שהפרנצ'י שלכם צריך כדי להריח טוב ולהיות בריא ומאושר.

יכול לעניין אתכם גם: שמות לבולדוג צרפתי.

Similar Posts