ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

קולרים, אמפולות ועוד אמצעים נגד פרעושים, קרציות ושאר מזיקים

הקיץ מתקרב ואיתו מתגברת הסכנה לחיות המחמד שלנו מקרציות, פרעושים ואפילו זבובים עוקצים. הם לא רק מציקים אלא ממש מסוכנים להם ואפילו לנו בני האדם.

הדרך הכי טובה להלחם בהם היא למנוע מהם להצמד ולעקוץ את הכלב שלנו והחדשות הטובות הן שיש בשוק הרבה אמצעים לעשות זאת. לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו וככל שהטפילים מתפתחים כדי להתנגד לשיטות לחימה אלו, כך גם מתפתחים המוצרים שנועדו להרתיע אותם ולגרום להם לחפש את הארוחה הבאה שלהם במקום אחר.

אז מה סוגי מוצרי ההדברה והמניעה הקיימים להרחקת טפילים ומזיקים מהכלב שלכם? חמש השיטות העיקריות הן: אמפולות, קולרים נגד קרציות ופרעושים, שמפו נגד מזיקים, ספריי או אבקה וכדור שחיית המחמד שלכם צריכה לבלוע. לכל שיטה יש את היתרונות שלה ולפעמים הבחירה ביניהן תלויה בהעדפה שלכם כבעלים.

אז כדי לגלות מה השיטות, איך כל אחת עובדת, אמצעי הזהירות שיש לנקוט איתה ומה מתאים לכל מקרה, המשיכו לקרוא כאן ב- alldog.

למה חשובה מניעה?

הכלבים שלנו חשופים להתקפות פרעושים, קרציות, קרדיות, כינים, זבובים ויתושים באופן יומי.

בנוסף לנזק הישיר בצורת עקיצות, פציעות ודלקת עור אלרגית לנשיכה במקרה של פרעושים למשל, טפילים אלה גם עלולים להעביר מחלות וטפילים פנימיים אחרים שגורמים למחלות שונות שחלקן מסוכנות לא רק להם אלא גם לנו בני האדם. חלק מהמחלות הללו הן מחלת ליים, קדחת הבהרות, שיתוק קרציות, מחלת לישמניאזיס, מחלת תולעי הלב, טניאזיס במעי, ואנפלסמוזיס, ועוד.

לכן, במקום לבדוק ולהגיב כאשר הכלב מראה סימני מצוקה או כשאנחנו מבחינים במשהו קטן צמוד לעורו, הולך או קופץ עליו או אפילו בבית במקרה של פרעושים למשל, עדיף להשתמש באחד מהאמצעים הרבים שקיימים כדי למנוע את הבעיה מלכתחילה.

נוזל באמפולות

מדובר בבקבוקון (אמפולה) שמכיל חומר הדברה מרוכז.

לאחר שפותחים את המכסה יש להצמיד את פתח האמפולה לעורף של כלבכם. ניתן גם בין השכמות, ולאורך הגב.

למה דווקא באיזורים אלו? מכיוון שאלו מקומות שאליו הכלב לא יכול להגיע וללקק. הנוזל לא מסוכן לו אבל אם הוא ילקק אותו אז החומר לא יעשה את העבודה שלו.

לאחר שרוקנו את הנוזל על עורף חיית המחמד שלנו, החומר כבר יתפזר בשעות הבאות על כל הפרווה ויעשה את העבודה שלו לפי פרק הזמן המצויין על האריזה.

הנוזל שבאמפולה לא מסוכן לבני אדם.

טיפים לאופן השימוש ובחירת המוצר:

  1. לבחור את המוצר נגד פרעושים וקרציות המיועד למין חיית המחמד שלך. לא רק שהם יהיו פחות יעילות, אלא שחלק מהן בטוחות לסוג חיה אחד אך רעיל לשני.
  2. שקלו את חיית המחמד שלכם ורכשו את האמפולה לפי המינון המתאים למידותיו. לא נשתמש באמפולה לכלבים קטנים על כלב גדול כי זה לא יהיה יעיל, ומצד שני לא נשתמש באמפולה שמיועדת לכלב גדול על כלב קטן מחשש לתגובת לוואי או מנת יתר.
  3. אסור לשלב מינונים, למרוח את המוצר בתדירות גבוהה יותר מההוראות או לערבב עם מוצרי פרעושים וקרציות אחרים, מכיוון שזה גם עלול להוביל למנת יתר.
  4. חשוב לא לרחוץ ולא להרטיב את כלבכם יומיים לפני ויומיים אחרי יישום האמפולה על העור.

איך זה עובד?

חומרים אלו הורגים פרעושים וקרציות (לפעמים גם יתושים, תלוי במוצר) על ידי כימיקלים שעוברים לבלוטות החלב של חיית המחמד. החומר הפעיל משתחרר ועובר דרך הבלוטות שמשחררות את שמני הגוף שמתפזרים על פרוות הכלב שלכם.

מיד לאחר ששמתם את הטיפות לכלבכם, התרכובת עוברת במהירות על פני העור.

חומר ההדברה יתקוף את מערכת העצבים של הפרעושים והקרציות ויגרום לטפילים לאבד את היכולת להאכיל את חיית המחמד שלכם.

חלק מהתכשירים הקיימים מכילים גם חומר שמונע מהביצים שאולי שרדו מלהתפתח ולהגיע לבגרות.

החומרים האלה קלים לשימוש, יעילים לתקופת הזמן המצויינת על האריזה בהתאם למינון המתאים וממשיכים לפעול גם אם כלבכם נרטב (לאחר שני הימים הראשונים של היישום).

קולרים נגד קרציות ופרעושים

כמו האמפולות, הקולרים נגד פרעושים וקרציות מיועדים למניעה ולפעמים ניטרול מזיקים אך לא לריפוי מצב קיים כגון זיהום.

הקולרים שיש כיום בשוק יעילים לזמן ממושך, לפעמים אפילו 7 חודשים ויותר (הכל לפי הוראות היצרן כמובן) וניתן לענוד אותם בנוסף לקולר הרגיל של חיית המחמד.

לקולרים יש בד"כ שני תפקידים: הרתעה/דחייה וטיפול. חלק מהקולרים רק דוחים ואחרים גם דוחים וגם מטפלים.

הקולרים הדוחים מרתיעים פרעושים, קרציות ויתושים מלנשוך ולעקוץ (כל קולר לפי המפורט על האריזה). קולרי הטיפול מכילים תרופות הנספגות בבלוטות החלב ומתפשטות באמצעות השמנים הטבעיים בעור של הכלב או החתול.

אם רק משתמשים בקולר דוחה, טפיל חייב לנשוך כדי שחומר ההדברה יהרוג אותו. קולרי טיפול משחררים מרכיבים שהורגים פרעושים וקרציות במגע לפני שהם נושכים.

טיפים לבחירת הקולר המתאים ושימוש נכון:

בחרו בקולר נגד פרעושים וקרציות שמיועד לזן חיית המחמד שלכם

מדוד את הצוואר של חיית המחמד שלך כדי לוודא שהקולר מתאים למידותיו

אין לשלב מינונים, ובמקרה זה אין להשתמש במוצר אחר בנוסף לקולר או לשים שני קולרים בבת אחת על הכלב שלכם.

כדורים

בשונה מהטיפות שמורחים אותן על הגוף, כדורים לבליעה זמינים רק על פי מרשם ווטרינר והן יעילים נגד פרעושים בלבד. התרופה מגיע בצורת גלולות לבליעה או לעיסה בטעמים אטרקטיביים לכלבים.

בד"כ הכדורים האלה יעילים נגד ביצי פרעושים או פרעושים בוגרים אך לא נגד שניהם. התייעץ עם הוטרינר שבמקום מגוריך כדי לבחור את הטיפול המתאים.

כדורים נגד פרעושים עובדים מהר מאוד, ומתחילים לפעול תוך 30 דקות בלבד.

נכון לעכשיו, אין תרופות דרך הפה שהורגות קרציות.

תרסיסים ואבקות נגד טפילים

את התרסיס או האבקה שמים ישירות על הפרווה של בעל החיים. אם מדובר בכלב קטן עדיף לרסס על הידיים ואז למרוח ולעסות על הפרווה בכל הגוף. כמובן שחשוב להגן על איזור העיניים והאוזניים של כלבכם בעת היישום.

מה שטוב בתרסיסים הוא שהרבה מהם בעלי ריכוז חומר נמוך יותר ולכן מתאימים גם לגורים צעירים. שוב חשוב לוודא זאת לפני בקריאת הוראות היצרן והתייעצות עם הווטרינר שלכם במקרה ואתם לא בטוחים לגבי התאמה ואופן השימוש.

במקרה של גור אפשר במקום לרסס ישירות עליו, לרסס על חתיכת צמר גפן ואז למרוח עליו בעדינות בכל האיזורים, כולל הבטן, תוך זהירות לא להתקרב לאזור העיניים ופנים האוזניים.

חלק מהתרסיסים האלה מיועדים לשימוש על ריפודים, שטיחים והמיטה של חיית המחמד כדי להגן על הסביבה מטפילים אלו.

כיצד פועלים תרסיסים נגד טפילים?

תרסיסים נגד טפילים פועלים באופן מיידי. הנוזל המרוסס לאחר שמוחדר לכל גוף הכלב באמצעות עיסוי עדין עם כפפות הורג את הטפילים הקיימים באותו זמן על הגוף.

רבים מהתרסיסים, כמו למשל פרונטליין של חב' Merial, מכילים חומר פעיל בשם פיפרוניל, שפוגע במגע במערכת העצבים של פרעושים, כינים וקרציות ויעיל גם עד חודש אחרי (שוב, קראו את הוראות היצרן).

קשור: איך לזהות פרעושים וקרציות ומה ההבדלים ביניהם.

שמפו

שמפו לפרעושים וקרציות הורגים בעיקר את אלה שכבר נמצאים על חיית מחמד, באמצעות מגע.

השתמשו בהם כמו עם שמפו רגיל לכלבים: הרטיבו את הפרווה ועסו עם השמפו מראש ועד זנב עד שיש קצף תוך כדי זהירות שלא יגיע קצף לעיניים או לאוזניים.

שמפו נגד פרעושים הוא אמצעי מנע מעולה למנוע פרעושים אצל כלבים

תנו לקצף להיות מספר דקות על הגוף ועסו תוך כדי בעדינות. לאחר מכן שטפו וייבשו במגבת. ניתן לחזור על האמבטיה הזאת לפי הצורך, אפילו פעם בשבוע, למרות שאם צריך כל שבוע אז אולי כדי לחשוב על אחד האמצעים האחרים שיעילים לזמן ארוך יותר.

מקלחות רבות מדי של הכלב שלכם ייבש את הגוף ויוריד את השמנים הטבעיים שעל הפרווה.

השוואה ומה הכי מתאים לכלב שלכם

הקולרים יעילים לתקופה הארוכה ביותר, חלק עד 8 חודשים, לפי המוצר וסוג הטפיל.

אמפולות יעילות לזמן של בין שבועיים לחודשיים, למרות שיש כאלה שלזמן ארוך יותר, אך לא כמו הקולר.

תרסיסים יכולים להיות יעילים בין חודש לחודשיים, שוב תלוי בסוג הטפיל.

מצד שני, תרסיסים הם היחידים שבטוחים לשימוש גם לגורים צעירים* לעומת קולרים ואמפולות שגם אסורות לשימוש עם כלבים צעירים וגורים. בדקו את הוראות היצרן לגבי הגיל שמותר להשתמש בכל אחד מהם.

* תרסיסים אינם הורגים את הזחלים, ויש להתייעץ עם וטרינר בקשר לטיפול בהם עם גורים וכלבים צעירים שלא ניתן לשים להם אמפולה או קולר.

עוד שלושה שיקולים לבחירת המוצר המתאים הוא האיזור שבו אתם גרים, העונה ואיפה כלבכם מסתובב.

אזור:

 האם יש שם גם סכנה מיתושים שמעבירים גם את מחלת הלישמניאזיס או מחלת תולעי לב? במקרה זה עדיף קולר אנטי טפילי או אמפולה שיעילה גם נגד יתושים נושאי מחלות.

עונה:

בהתאם לתקופת השנה, ייתכן שתספיק רחצה עם שמפו או תרסיס, או שקיץ ואביב ולכן עדיף קולר או אמפולה.

איפה כלבכם מסתובב:

 האם אתם אוהבים לקחת את כלבכם לשדות ומקומות מועדים לפורענות? במקרה כזה עדיף להגן עליו בצורה טובה יותר עם קולר או אמפולות.

לסיכום

המזיקים והטפילים השונים לא רק מציקים אלא יכולים לגרום למחלות קשות אצל חיות המחמד שלנו ולעיתים אפילו אצלנו בני האדם.

כדי להפחית את הסיכון יש כיום 5 סוגים שונים של אמצעי מניעה שהם: אמפולות, קולרים נגד קרציות ופרעושים, כדורים, ספריי או אבקות ושמפו נגד פרעושים. חשוב להתאים את המוצר לחיית המחמד שלכם, לשים אותה תמיד לפי הוראות היצרן מבחינת כמות ואופן השמה ולהתייעץ עם וטרינר כאשר אתם לא בטוחים מה מתאים לכלבכם, איך להשתמש במוצר מסויים או אם השתמשתם במוצר מסויים ושמתם לב לתופעות לוואי.

בהצלחה, ושיהיה קיץ שקט ונטול מזיקים וגירודים!

מאמר זה הוא אינפורמטיבי בלבד,אין ל- alldog.co.il סמכות לתת ייעוץ, אבחנה או טיפול וטרינרי מכל סוג. אם חיית המחמד שלכם סובלת מאי נוחות או מראה תסמינים חשודים, קחו אותה לווטרינר.

Similar Posts