ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

אלרגיות לכלבים- 10 עצות למשפחות

אלרגיות לכלבים – איך לזהות והאם אפשר לגדל כלב ואיך

מה גורם לאלרגיות לכלבים?

אלרגיות לחיות מחמד אינן נגרמות על ידי הפרווה של הכלב, הן נגרמות על ידי חלבון שנמצא ברוק ובשתן של כלבים וחתולים. חלבון זה נצמד לעיתים קרובות לשערות מתות או קשקשים על עור חיית המחמד שלך ונדבק לפרוותם, והוא נמצא לא רק על חיית המחמד שלך, אלא גם על בגדיך ובביתך. חשיפה זו לקשקשים עלולה לגרום לתסמיני אלרגיה כמו עיטושים, שיעול וקוצר נשימה אצל אנשים הסובלים מאלרגיות לחיות מחמד.

עכשיו, לאחר שאתם יודעים מהם 3 הגורמים לאלרגיות, אפילו עם כלב היפואלרגני, בואו נראה מה אנחנו יכולים לעשות.

איך לזהות אלרגיה לכלבים – התסמינים

חלק מהתסמינים הנפוצים יהיו גירוד, נזלת, פריחה או עור אדום ומגורה ואפילו תסמיני אסתמה ועיניים מימיות.

יש אנשים שחושבים שמדובר בהצטננות שחוזרת או אפילו שפעת כשבעצם הם פשוט אלרגיים לכלב שלהם. אם אנשים אלה יהיו ללא מגע וללא קרבה לחיית המחמד כמה ימים כל זה יעבור.

אז אם מתעורר חשש שאתה או אחד מבני המשפחה סובלים מאלרגיה לחיית המחמד שלכם, מומלץ לבצע בדיקות במרפאות אלרגיה; אלה בדיקות מהימנות וקלות לעשייה.

אם הבדיקה מראה שקיימת אלרגיה לחיית המחמד שלכם, תצטרכו להגיע להחלטה מה לעשות.

לפני שתגיעו להחלטה קשה מומלץ להתייעץ עם רופא אסתמה ומומחה באלרגיות.

המשיכו לקרוא כדי ללמוד איך ניתן להתמודד עם אלרגיות ולא לוותר על חיית המחמד שלכם.

כמובן שזאת לא תמיד אפשרות ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רופא.

איך למנוע את הסימפטומים לאלרגיה ולגדל כלב?

אם למרות שאתה אלרגי לכלבים אתה רוצה לגדל כלב, אז אתה צריך לבחור כלב היפואלרגני, כלומר כזה שמסיר פחות שיער ומפזר פחות אלרגנים בבית.

גם אז, חשוב לעשות כמה דברים כדי להפחית את הסיכוי לתסמיני אלרגיה.

להלן כמה דברים שאתה יכול לעשות:

1. שטפו את הידיים לאחר ליטוף הכלב

כאשר אתם מלטפים כלב היפואלרגני, עדיין יתכן שיש עליהם קשקשים, אך יהיו הרבה פחות בהשוואה לכלבים אחרים שאינם היפואלרגניים. אבל עדיין יש סיכוי שקשקשים ישארו על הידיים שלכם.

וגם אם אתם לא רואים קשקשים, זה לא אומר שהם לא שם. מבלי לדעת זאת, אתם יכולים לשפשף את העיניים או את הפנים ולסבול מאלרגיה.

אל תאפשרו לזה למנוע ממכם ללטף את הכלב שלכם! אתם עדיין יכולים להתכרבל עם הכלב שלכם וללטף אותו ככל שאתם רוצים. אבל לפני שתבצעו פעילות אחרת, שטפו את הידיים.

לא רק הידיים: שטפו את הבגדים שהשתמשתם בהם כשהתכרבלתם איתו. זה יעזור להסיר קשקשים שעלולים להצטבר על הבגדים שלכם לאחר מכן.

אפשר גם לייעד סט מכנס וחולצה לזמנים שאתם רוצים שהכלב ישב על ברככם או סתם להתכרבל איתו, אולי זה קצת יעיק בהתחלה אבל אחרי ששתרגלו זה יעשה באופן אוטומטי ואסור שדבר קטן כזה ימנע ממכם את המגע עם הכלב שהוא חשוב לו ומועיל לכם (יש מגוון גדול של יתרונות בריאותיים לגידול וליטוף כלבים, אבל על כך במאמר אחר).

2. רחצו את כלבכם

עם כל שאר הדברים שאתם צריכים לעשות בחיי היומיום שלכם, נראה שאין טעם לרחוץ את הכלב ולשמור עליו נקי. אבל, זה יחסוך ממכם אלרגיות.

על ידי רחצה של הכלב, תגלו שיש אפילו פחות קשקשים מכרגיל. למרות שלכלבים היפואלרגניים כבר יש מעט קשקשים, הרחצה מפחיתה עוד יותר את כמות הקשקשים.

הרחצה של הכלב גם יכולה להיות פעילות מהנה ופינוק לכלב שתקרב אתכם.

אל תגזימו עם האמבטיות. אם אתם רוחצים את הכלב שלכם לעתים קרובות מדי, השמנים הטבעיים שיש לו בעור יכולים לשטוף ולהשאיר את עור הכלב יבש מדי. יש לרחוץ את כלבכם לא יותר מפעם בחודש.

3. נקו את ביתכם לעיתים קרובות

בית נקי מוביל לסביבה נטולת אלרגיה. חשוב לשאוב לעיתים קרובות אז הצטיידו בשואב אבק עוצמתי.

כשם שהשארת קשקשים מהכלב על הידיים שלכם עלולה להוות סכנה עבורכם, השארת קשקשים על הרצפה גם יכולה להיות מעוררת אלרגיות. למרבה המזל, יש פיתרון פשוט: שואב אבק (איי-רובוט ודומיו יכול להיות החבר החדש, השני והטוב ביותר שלכם בנושא זה).

אם אתם יכולים, מומלץ שואב שכולל פילטר HEPA (יעיל ב 99.9%), ובכל מקרה, לא מומלץ להשתמש בשואב אבק עם שקית.

קשקשים נשארים יותר על שטיחים ובדים. לכן, חדרים בביתכם עם שטיחים נמצאים בסיכון גבוה יותר לעורר את האלרגיות שלכם.

זה לא פיתרון כל כך פשוט וזה כרוך בעבודה מסוימת, אך עבור אלו הסובלים מאלרגיות לכלבים, החלפת שטיח בריצוף יכולה להיות פיתרון טוב.

אתם יכולים לשים ריצוף עץ או פרקטים בבית שלך. ריצוף מסוג זה ידידותי יותר לכלבים ולאנשים הסובלים מאלרגיות.

כמובן שעצה זו היא דרסטית ולא זולה ולכן אציע פתרון זול וקל יותר שיעזור לכם לחיות עם כלב: הקפידו על סגירת דלתות באזורים שונים אליהם לא תרצו לאפשר גישה לכלבכם (למשל אזור עם שטיח מקיר לקיר). אלטרנטיבה נוספת היא פריסת שמיכות על השטיחים במקומות בהם כלבכם אוהב לנוח.

4. השתמשו במסנני אוויר

ישנן אפשרויות רבות לסינון אוויר שתוכלו להתקין בביתכם. המותג הנפוץ ביותר של מסנני אוויר הוא HEPA.

מסנני HEPA פשוט מנקים את האוויר שאתה נושם. זה טוב במיוחד לכל מי שיש לו אלרגיה לכלבים.

שמנים אתרים יכולים לעזור גם אם הם מתפזרים לאוויר.

5. התייעצו עם וטרינר

הסיבה לאלרגיה לכלבים נובעת בעיקר מהגנטיקה של הכלב, אך גם היא מושפעת חלקית מהתזונה שלו.

הווטרינר שלך יוכל להמליץ ​​על תוספי תזונה שיעזרו להפחית את שיעור הקשקשים על הכלב שלכם.

6. השתמשו בתרופות נגד אלרגיה

אם יש לכם תגובה אלרגית מדי פעם, אולי שווה לשקול טיפול תרופתי כמוצא אחרון לאחר התייעצות עם הרופא שלכם.

אנשים רבים, כולל אני, מנסים להימנע מנטילת תרופות, אך זו דרך פשוטה לפתור בעיות אלרגיה רבות.

זה יגן עליכם אם למשל תבואו במגע עם קצת רוק מהכלב שלכם. בנוסף לתרופות אלרגיות ספציפיות, שווה להתייעץ עם רופא לגבי דרכים טבעיות להלחם באלרגיה.

7. טיפוח וניקיון הכלב

טיפוח הכלב שלך הוא חשוב ולאנשים שסובלים מאלרגיות אפילו יותר,  זה יבטיח שהכלב שלכם יהיה היפואלרגני ככל האפשר (כמו שכבר אמרנו, אין כלב היפואלרגני ב 100%).

עם זאת, עליכם לזכור כי הטיפול והטיפוח של הכלב צריך להיעשות על ידי מישהו שאין לו אלרגיה לכלבים.

אם אין איש בביתך שאינו אלרגי לכלבים, ייתכן שתצטרך לקחת את כלבך למספרה. זה יכול להיות יקר מכיוון שצריך להבריש את הכלב פעמיים בשבוע לכל הפחות כדי שפעולות המנע האלה יהיה יעילות ככל האפשר.

אם אין לכם מישהו לא אלרגי שיכול לעזור לכם, אז עשו זאת בעצמכם, אך נקטו אמצעי זהירות נוספים כדי לוודא שאתם מוגנים מפני קשקשים. כפפות, מסיכה וכן הלאה. חשוב שתבדקו איך אתם יכולים לעשות את פעולות הטיפוח לבד בלי לעורר תגובה אלרגית אצלכם תוך כדי!

צריך שיהיה לכם אזור מיוחד לטיפוח הכלב שלך. באופן אישי, אני חושב שהמקום הכי טוב יהיה בחוץ.

התחילו בהברשה של כלבכם. תהליך ההברשה לא רק שהוא מוריד פרווה מתה כדי שלא תתעופף ותתפזר בכל הבית אלא שהיא גם עוזרת לפיזור השמנים הטבעיים שיש לכלבכם על העור, דבר שתורם גם הוא להוריד את כמות הקשקשים שיהיו לו.

בכל הנוגע לרחצה של הכלב שלכם, תתייעצו עם וטרינר לגבי מוצר המפחית קשקשים, בדומה לשמפו נגד קשקשים, מיוחד לכלבים (אסור לרחוץ כלבים עם מוצרים המיועדים לבני אדם, הרבה פעמים יש שם מרכיבים שטובים לנו אבל מסוכנים לכלבים ובע"ח אחרים).

8. אוורור הבית

שמירה על אוורור בביתכם משחקת תפקיד חשוב והיא מצוינת עבורכם ואחת האפשרויות הטובות ביותר כנגד אלרגיות בביתכם.

אם יש לאחד מבני המשפחה אלרגיות עונתיות, זה לא פיתרון טוב עבורכם. עם זאת, אם אין לכם אלרגיות עונתיות, אוורור הבית רק יועיל.

כל שעליכם לעשות הוא לפתוח את החלונות או להשאיר דלת פתוחה, דבר שיאפשר לחלק ממעוררי האלרגיה להנשא באוויר ולצאת החוצה. פתרון זה אינו אפשרי כמובן בכל העונות ובכל המקומות. אבל אם יש לכם אפשרות, עשו זאת.

9. אילוף כלבכם להימנע מליקוק

הרבה כלבים אוהבים ללקק את בעליהם. יש כאלה שאוהבים את זה ויש כאלה שפחות, אבל מי שסובל מאלרגיות לכלבים צריך להמנע מלתת לכלב שלו ללקק אותו.

מכיוון שרוק הוא אחד מגורמי האלרגיה העיקריים בכל הכלבים, חשוב שהכלב שלכם לא ילקק אותכם אם אתם סובלים מאלרגיות לכלבים.

אבל איך אתם יכולים לאלף את הכלב שלכם לא ללקק אותכם?

יש כמה דברים בסיסיים שניתן לעשות:

• להתרחק מנשיקות/ליקוקים. בכל פעם שהכלב שלך בא ללקק אותך, התרחק ממנו מיד.

• תגמלו את כלבכם על שלא ליקק אתכם. בכל פעם שהכלב שלכם מכניס את לשונו לפה אחרי שהוציא אותה בשביל לתת לכם ליקוק, תנו לו פינוק והמון אהבה. יידעו אותו שהוא עשה את הדבר הנכון.

• תנו לכלב פקודה אחרת. כאשר הכלב בא ללקק אותכם, התרחקו ותנו לו פקודה נוספת. אתם יכולים לבקש ממנו לשבת או לשכב, או לתת לכם יד, או כל פקודה אחרת. אבל וודאו שהוא לא ילקק אותכם.

• סבלנות והתמדה. המשיכו בתהליך האילוף למניעת ליקוקים. זה עלול לקחת זמן עבור הכלב שלכם ללמוד לא ללקק אותכם, אבל זה ייפסק בהדרגה. המשיכו לתגמל התנהגות טובה והתרחקו מכל נשיקה או ליקוק.

עם קצת סבלנות, הכלב שלכם ילמד מה לעשות ומה לא לעשות.

פודלים, למשל, מאוד אינטליגנטים וצייתנים לחלוטין.

10. בחרו כלב שנחשב להיפואלרגני

למרות שאין כזה דבר כלב היפואלרגני ב- 100%, יש גזעים שיש סיכוי טוב יותר שלא יעוררו אצלכם תגובות אלרגית. גם עם כלבים אלו חשוב לבדוק התאמה לפני ולא לאמץ אחד מבלי לוודא קודם שהוא אכן לא מעורר תגובה אלרגית.

שאלות קשורות

האם אלרגיה לכלבים יכולה להופיע פתאום?

כן! אלרגיה לכלבים יכולה להתפתח עם הזמן. אין צורך להיוולד עם אלרגיה לחתולים או לכלבים. כבר קרו מקרים שאנשים מבוגרים, ילדים ותינוקות פתחו אלרגיות לכלבים שלא סבלו מהם לפני כן.

אם אם אתם מתחילים להראות סימנים של אלרגיה או אסתמה ויש לכם חיית מחמד, וודאו שזה לא בגללה.

האם אדם אלרגי לכלבים יכול לגדל כלב?

יש שתי גישות ואתם צריכים להחליט. יש רופאים שיגידו שעדיף לא לגדל כלב אם אתם אלרגיים, ואם אתם עדיין רוצים, חשוב לרחוץ את כלבכם בתדירות גבוהה (כלבים, פעם בחודש) ולשאוב את הבית לעתים קרובות. אם זה לא עוזר, הסובלים מאלרגיה יצטרכו להעזר בתרופות נגד אלרגיה.

יש מחקרים שמצאו שחשיפה הדרגתית לכלב עוזרת להעלים או להפחית את התגובות האלרגיות. כמו כן ישנם גם טיפולים אלטרנטיביים רבים המסייעים בהפחתת אלרגיות לכלבים ובכלל. בתקופות הביניים רצוי להתייעץ עם רופא לגבי נטילת תרופות קונבנציונליות לטיפול באלרגיות.

איזה גזעים הכי גרועים לאנשים עם אלרגיות לכלבים?

חלק מהגזעים שמומלץ להתרחק מהם אם אתם סובלים מאלרגיות לכלבים הם: בוסטון טרייר, רועה גרמני, לברדור, פקינז, האסקי סיבירי, דוברמן פינצ'ר, כלב באסט ופאג. כמובן שזאת רשימה חלקית ותמיד חשוב לוודא לפני שמחליטים לאמץ כלב, להכניס אותו לביתכם ולהיקשר אליו רק כדי לגלות שקשה לכם להיות במחיצתו ללא תגובה אלרגית.

לסיכום

אם תעקבו אחרי חלק או כל הטיפים האלה בבית אתם יכולים להפחית את האלרגיות ואת הטריגרים שלהם וכך תוכלו ליהנות מחיית המחמד שלך.

אם אתם סובלים מאלרגיות, האפשרות הטובה ביותר עבורכם היא כלב היפואלרגני.

עם זאת, יש לזכור כי אין כלב שהוא היפואלרגני לחלוטין ולשם כך עליכם לנקוט באמצעי הזהירות המופיעים בפוסט זה אם ברצונכם להימנע מאלרגיות לכלבים.

על ידי נקיטת כל אמצעי הזהירות הללו תוכלו לחיות חיים מאושרים ובריאים עם כלבכם. אם ברצונכם לגלות כמה מהגזעים ההיפואלרגניים ביותר עבורכם ועבור משפחתכם, לחצו על אחד מהפוסטים הבאים:

21 גזעים שכמעט ולא משירים שיער לאנשים הסובלים מאלרגיות לכלבים.

כלבים קטנים שלא משירים כמעט שיער.

Similar Posts