ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

אילוף פאג סיני

אילוף פאג סיני, האם זה קל ומה הגישה הנכונה

כבני אדם, אנו לומדים נימוסים ואיך להתנהג נכון במצבים שונים. למדנו זאת מהורינו ודרך חוויות אישיות עד הגעה לבגרות. כלב הפאג שלך לא שונה.

כשהוא גדל, כלב פאג שלך מתחיל ללמוד להתנהג. הוא לומד מה מותר ומה אסור. הוא לומד את זה בין אם אתה מאמן אותו או לא. למעשה, אם אתה לא מאמן אותו להתנהג כמו שצריך, אתה מאמן אותו להתנהג בצורה לא נכונה! בואו ללמוד כמה קל (או לא) לחנך את הפאג שלך.

הגישה הנכונה לאילוף פאג

אפשר לומר על כלבי הפאג שהם כלבים קטנים עם אישיות גדולה. חשוב לדעת מה הדרך הנכונה לחנך אותם. פאגים הם כלבים קטנים, ידידותיים ומוחצנים שאוהבים לעשות תעלולים. גזע טוי זה הוא  בעל צרכי פעילות נמוכים שיעדיף להיות בבית, שם בדרך כלל ניתן למצוא אותם מתכרבלים יחד עם בעליהם.

לפאג יש מוניטין של כלב קשה לאילוף לעומת גזעים אחרים, אך ייתכן שהסיבה היא שהם מוסחים בקלות. מצד שני, פאגים מגיבים היטב לשיטות אימון חיוביות ויכולים ללמוד מגוון פקודות ציות בסיסיות.

בשל גודלם הקטן, אפשר לאלף אותם אפילו לעשות את צרכיהם בארגז חול, למרות שגם אם עושים זאת חשוב שזה לא יחליף את הטיולים היומיים שלהם!

חטיפים ושאר פינוקים מספקים בדיוק את מוטיבציית האימון המתאימה ליצורים המתוקים והקטנים הללו, אך משחקים, ליטופים והרעפת חיבה יכולים גם להוות תמריצים נהדרים עבור הקטנה או הקטן שלכם.

אל תדלגו על המאמר: מה כלב פאג יכול ולא יכול לאכול.

יש להתחיל את האימון בשלב מוקדם, במיוחד במהלך ששת החודשים הראשונים לחייהם. פרק זמן זה הוא קריטי בכל הנוגע לאימונים. הרבה יותר קשה לשנות את התנהגות הכלבים אחרי חצי שנה.

פאגים הם עקשנים, עצמאיים וחכמים מספיק כדי להתעייף במהירות מתרגילים שחוזרים על עצמם. הם לא קלים לאילוף, ועם התעלולים שלהם, והסחות הדעת שהם ימצאו בכל מקום, הפאג שלכם יכול להיראות כבלתי אפשרי לחינוך לפעמים.

למרבה המזל, חינוך כלב פאג אפשרי כל עוד אתה יודע לעשות את זה. לפאגים יש להיטות נדירה ויוצאת דופן לרצות את בעליהם. כאשר הבעלים עקביים וסבלניים, הם יכולים לאמן את הפאגים שלהם לבצע לציית להם ואפילו לבצע תרגילים שונים.

עידוד ומילה טוב, זה שם המשחק כשמאלפים כלב פאג. מכיוון שהם כל כך אוהבים את זה, זה אחד הכלים הטובים ביותר שלהם. שבחו אותם כשהם עושים דברים טובים. כלבי הפאג מאוד אוהבים לרצות את בעליהם, ואתים יכול לאלף את הפאג שלכם לדפוסי ההתנהגות שאתם רוצים באמצעות תכונה זו שלו.

אבל שימו לב! אל תשבחו אותו בשוגג על התנהגויות שאינן המטרה של תרגילי האימון רק בגלל שמה שהוא עושה חמוד או מצחיק אתכם.

תשבחות חשובות אבל בהתחלת תרגילי האימון יעזור שימוש בחטיפים לכלבים כאמצעי חיזוק להתנהגות רצויה.

פאג מסתכל
אתה מסתכל עלי?

החשיבות של סוציאליזציה וחשיפה מוקדמת לכלב הפאג

אומנם לפאג יש אופי נוח, אבל כמו עם כל גזע אחר של כלבים, חשיפה מוקדמת מגיל צעיר (יש שאומרים רק אחרי קבלת החיסונים הדרושים כגור) למצבים שונים רעשים, מקומות, כלבים ואנשים אחרים חשובה מאוד כדי שהפאג יהיה חברותי וכלב מאוזן ומאושר ללא בעיות התנהגות חמורות.

חשוב להתחיל בסביבות גיל חודשיים או שלושה מכיוון שזה הזמן שבו הם עדיין מסוגלים ללמוד הכל בקלות רבה. זה גם הגיל שבו האם או כלבים אחרים מהלהקה היו מלמדים אותם מה זה להיות כלב ואיך לתקשר ולהתנהג עם יצורים חיים אחרים.

הימנעו ממצבים שעלולים להיות טראומטיים ודאגו לחוויות חיוביות. תגמלו התנהגויות טובות ותקנו התנהגויות לא רצויות.

למרות שמדובר בכלב קטן, חשוב לא להימנע ממגע עם כלבים מגזעים גדולים. אל תקחו אותו בידיים  כשמתקרב כלב גדול. אם תעשו זאת, בסופו של דבר רק תגרמו לו לפחד מכלבים אחרים, מה שעלול להוביל לאי הבנות עתידיות ולחוויות שליליות. לכן, עדיף לאפשר לו להתקרב ולשחק בצורה הנכונה וליהנות מלהיות כלב.

כמובן שיש לוודע שהכלב האחר לא תוקפני.

חינוך פאג – מאמץ משפחתי

חיוני שכל המשפחה תסכים על מה מותר ומה אסור, כגון האם הם יורשו לעלות על הספה, להיכנס לחדר ספציפי וכו'.

ככה תהליך החינוך יהיה חוויה עקבית, טובה וקלה ללימוד עבור הכלב.

לעומת זאת, אם כל אחד מאפשר או אוסר על דברים שונים וסותרים, הוא רק יתבלבל, יהיה מתוסכל ולא ילמד מה שאנחנו רוצים.

דברים שחשוב ללמד את הפאג לעשות / לא לעשות

תשומת הלב וריכוז

כפי שציינתי קודם, לפאג יש מוניטין של כלב קשה יותר לאילוף לעומת גזעים אחרים, מכיוון שלעתים קרובות הם מוסחים בקלות. כדי להתמודד עם בעיה זו, השתמש בשיטת התגמולים כדי ללמד את הפאג להתמקד בך.

אחת הדרכים בהן תוכלו לאמן את הפאג שלך לעשות זאת היא לגעת באף הפאג שלך עם קצה האצבע המורה, לומר מילת מפתח כמו "ריכוז" , "תראה",או "אלי" ואז להביא את האצבע לאף שלך.

כאשר הכלב שלך עוקב אחרי האצבע שלך במבטו אל פניו, תן לו מייד פרס והמון שבחים. עשה זאת מספר פעמים ביום במטרה סופית להאריך את הזמן בו הפאג שלך עוקב אחרי האצבע.

זכור לא לתת לו פרס אלא אם כן הפאג שלך עושה בדיוק את מה שמתבקש. עבור תרגיל זה פירושו לא להסיט את מבטו מהאצבע או ממך עד שתרגיש שעבר מספיק זמן.

ציות בסיסי

ללמד את הפאג שלך "לשבת" ו"להישאר "הוא מרכיב עיקרי בעולם הכלבים.

לאלף את הפאג שלכם לשבת

אתם יכולים ללמד את הפקודה לשבת על ידי החזקת צ'ופר (חטיף לכלבים למשל) מחוץ להישג יד עד שהכלב מקשיב ויושב. עם זאת, לימוד הפקודה להישאר היא קצת יותר קשה.

לאלף את הפאג שלכם להשאר איפה שהוא נמצא בישיבה

  1. קח חטיף והחזק אותו לפניך באורך זרוע.
  2. אמור לפאג שלך לשבת. ברגע שישבנו נוגע בקרקע, אמור לו להישאר.
  3. התחל ללכת אחורה, עם הפנים לפאג שלך עד שתגיע לפינה או קיר שמאחוריו אתה יכול להסתתר.
  4. לך מאחורי הקיר לרגע קצר, ואז חזור החוצה ולך אל הפאג שלך.
  5. תן לפאג שלך את הפינוק והרבה ליטופים.
  6. חזור על שלבים אלה והארך את משך הזמן שאתה מסתתר מאחורי הקיר בכל פעם.
  7. ברגע שיש לך בסיס זמן איתן (30 שניות עד דקה מוסתר מאחורי הקיר), הפוך את ההליכה שלך לבלתי פורמלית. אל תערב את הפאג במהלך כל ההליכה לקיר.
  8. עשה הפסקה וחזור על התרגיל עד שהפאג שלך ילמד לשבת ככל שתרצה.

חיוני ללמד את הפאג שלך את היסודות בכדי להכשיר אותו הלאה. ניתן להשתמש בפקודות אלה בכדי לשמור שהפאג שלך יהיה שקט ולא יזוז כאשר אתה מנקה את קמטי הפנים שלו על בסיס יומי, דבר הדרוש למניעת זיהומים בעור ופגמים על פניו.

אתה יכול להשתמש באותו עקרון תגמול כדי ללמד את הגור שלך את הוראות "השאר למטה" ו- "תעמוד", שהן גם פקודות שימושיות.

לעזוב / לזרוק

פאגים אוהבים ללעוס דברים ועלולים לאכול משהו יקר ערך.

אמן את הפאג שלך "להפסיק" ככה: הניחו אובייקט שהפאג שלך לועס בדרך כלל (כמו הצעצוע האהוב עליו) לפני הפאג שלך. כאשר הכלב שלך מתחיל ללעוס את הצעצוע, אמור לו "תניח", "תעזוב" או מילה דומה שתהיה המילה שתמיד תשתמש בה. לאחר שהוא עוזב את הצעצוע תן לו תגמול כלשהו, צ'ופר, ליטוף ועידוד. לאחר מכן אתה יכול לתת לו לחזור וללעוס את הצעצוע.

פקודה זו, שימושית במגוון רחב של מצבים.

הכי טוב ללמד אותה כאשר הכלב קשור ברצועה ורתמה כדי למנוע מהפאג שלך לגשת לפריט. רתמות עובדות טוב יותר עם גזע עדין זה כדי לא לפגוע בקנה הנשימה שלו.

קחו את הצעצוע מהכלב ואז תן לו פרס כדי להתחיל את פרק האילוף.

לאחר קצת הצלחה עם הרצועה, אך נסו להשתמש רק בפקודות מילוליות, אך עדיין שמרו על הרצועה בהישג יד למקרה שצריך עוד חיזוק אילוף איתה. תנו לפאג צ'ופר רק כאשר הוא מציית מיד.

אילוף גור פאג לעשיית צרכים

זה יכול לקחת הרבה זמן לאלף פאג לעשות את צרכיו בחוץ. יש לאלף את גורי הפאג עד שהם בסביבות גיל 6 חודשים כדי שיוכלו לפתח את כוח שרירי הסוגרים הדרוש כדי לשלוט בדחף להשתין ולעשות צרכים בבית.

בסופו של דבר פאגים ילמדו כיצד לעשות זאת עם הרבה חיזוקים חיוביים, כמו חטיפים לכלבים וליטופים (שפשוף/ליטוף  הבטן אהוב על חלקם במיוחד.)

לפאגים יש שלפוחית ​​השתן קטנה יותר מלרוב הכלבים האחרים, ולכן הם יזדקקו להזדמנויות תכופות יותר כדי להקל על עצמם. לפעמים זה יכול לקרות בתדירות גבוהה (כל 1-2 שעות).

בגלל זה, אימונים לעשיית צרכים בארגז חול עובד היטב עם פאגים. זה נותן לכלב הקטן מקום להשתמש בו כשאתה לא בבית או לא יכול לקחת אותו החוצה.

בארגז זה לכלבים יש בדרך כלל משטח שטוח, מכוסה בדשא מלאכותי. אתם יכולים גם להשתמש בפדים חד פעמיים לעשיית צרכים במהלך האימון.

כדי לאלוף את הפאג לכך, קחו אותו לארגז הזה כל שעתיים, או כשאתם רואים סימנים לכך שהפאג צריך לעשות צרכים.

השאירו את הפאג בארגז עד שהוא משתין, ואז תנו לו פינוק ושבחו אותו בליטופים ומילים טובות.

כמו כן, הקפידו לעקוב מקרוב אחר הפאג שלכם כדי לוודא שהוא אינו משתמש באזור לא הולם.

עד שהפאג הסיני שלכם יהיה מאולף השאירו אותו בכלוב מתאים לכלבים כאשר אינכם יכולים לפקוח עליו עין.

הליכה בחוץ ללא משיכת הרצועה עם פאג

כלבי פאג ידועים בנטייתם למשיכת הרצועה כאשר הולכים איתם, וגופם הקטן והקומפקטי, שרירי וחזק להפליא כך שבוודאי תרגישו את המשיכה הזאת.

מכיוון שלפאגים פרצוף ברכיוצפאלי (שטוח), טיול עם פאג שמושך כאשר יש לו קולר רגיל היא בדרך כלל לא רעיון טוב – הקולר יכול להפעיל לחץ על רקמות הגרון העדינות ולגרום לבעיות נשימה לפאג שגם ככה הוא מתקשה בנשימתו לפעמים.

רתמה לכלב שמתאימה לכלבים קטנים תאפשר לפאג שלך לנוע בחופשיות, וכן תאפשר לו להפנות את חזיתו (ותשומת ליבו) לעברך כדי למנוע משיכה נוספת.

הפיתרון הטוב ביותר, עם זאת, הוא ללמד את חברך בעל ארבע הרגליים ללכת לצידך. השתמש במזון או בצעצועים כדי לתגמל את הכלב שלך על הליכה לצידך בזמן שאתה הולך. כשהוא מושך, הפסק ללכת והשאר את הרצועה רפויה, ואז תן לו צ'ופר או חיזוק חיובי אחר כשהוא הולך לכיוון שלך חזרה או חוזר לעמוד לצדך.

אימון פאג להשאר לבד

פאג סיני הוא כלב קטן ומלא חיבה שמאוד אוהב את החברה של משפחתו. אם הוא נשאר לבד, גזע זה יכול לפתח חרדת הפרדה ולהיות הרסני.

כדי להימנע מבעיה זו, אלפו את כלבכם לשהות באזור קטן ונוח כשאתם לא בבית. האזור צריך להכיל את הארגז שלו, פריטי משחק בטוחים ומים של הכלב. אם הוא לא בכלוב שמתאים לו אז יש לאבטח את האזור שבו הוא יהיה עם שער או רשת בטיחות לחיות מחמד.

תגמלו את הכלב שלכם באזור המיועד, כך שידע שזהו האזור בטוח וחיובי בשבילו.

בכדי להרגיל אותו להיות לבד אתם יכולים בזמן שאתם בבית לצאת לכמה דקות בכל פעם ולהשאיר אותו לבד. האריכו בהדרגה את הזמן שאתם משאירים אותו לבד כדי להרגיל אותו להפרדה. ספקו לפאג צעצועים בטוחים, עצם דחוסה ללעיסה או אטרקציה אחרת. אלה יעסיקו את הפאג שלכם כשאתם לא בסביבה כדי למנוע נביחות והתנהגות הרסנית.

שאלות נפוצות

האם יש גישה אחרת מלבד חיזוק חיובי לאימון הפאג שלי?

יש את הגישה של אלפא דוג, בה משתמש סזאר מילאנו (הלוחש הכלבים). הגישות אינן סותרות זו את זו ותכנית אילוף יכולה לשלב בין שליטה (כלב אלפא) וטכניקות חיזוק חיוביות. לכלבים יש היררכיה טבעית וברגע שאתה מתבסס בראש שלה, האימון הופך לקל בהרבה בכל השיטות.

האם פאג הוא כלב משפחה טוב?

פאגים נהדרים עם ילדים. למרות שהם קטנים, המבנה שלהם אינו עדין כמו גזעי טוי (צעצוע) מסוימים. הם בחירה טובה למשפחות עם ילדים. ומכיוון שהם כל כך קטנים, הם חיות מחמד מצוינות לילדים צעירים. להיות כלב קטן ומוצק כמו פאג זה נהדר גם לכלב וגם לילד, מכיוון שאף אחד מהם לא יכול לפגוע בלי כוונה באחר. כאשר הפאג מאולף ועובר חשיפה מוקדמת וסוציאליזציה כראוי, הם יכולים ליהנות גם מחברתם של כלבים אחרים והם יסתדרו היטב עם חתולים, ארנבות ובעלי חיים שונים.

כמה עולה פאג?

רכישת פאג גזעי מהורים רשומים ועם תעודות יכולה לעלות לכם אלפי שקלים לכל גור. עם זאת ניתן לדון במחירים בעת קניית פאגים (וכל כלב). לפני שאתם חושבים לקנות פאג או כל כלב מומלץ לבדוק האם יש כלב לאימוץ באחת העמותות הפרטיות או העירוניות. בארץ יש עשרות אלפי כלבים נטושים, גם גזעיים שישמחו לבית חם ובתמורה יתנו לכם את כל האהבה והנאמנות שבעולם.

האם קל לאלף כלב פאג?

הרבה אנשים חושבים שקשה לאלף כלב פאג, ויש משהו בזה. הפאג הוא כלב שלא הכי קל לאלף. הסיבות לכך הן שקל להסיח את דעתו, יש להם אופי עקשן מטבעו והם משתעממים ממשימות שחוזרות על עצמן. מצד שני הפאג הוא כלב חכם שלומד מהר יחסית (המינוס כאן זה שהוא גם ילמד מהר איפה אתם מחביאים את הממתקים שלו למשל… ). אז מצד אחד הפאג הוא כלב חכם ומהיר קליטה ומצד שני עם נטייה לעקשנות, ובשורה התחתונה מדובר בכלב שניתן לאילוף, אבל צפויה לכם עבודה וצריך להיות סובלני איתו.

אזהרות ומסקנות

הפאג הוא גזע כלבים ברכיוצפאלי, מה שאומר שלכלבים האלה יש לוע קצרה. הם סובלים מבעיות נשימה והתחממות יתר, ואין לאלף אותם באקלים חם ולח. הגזע נוטה למכות חום וטמפרטורות קרות במיוחד משפיעות לרעה על יכולתו של גזע זה לנשום כראוי. שמרו את פאג שלכם בסביבה מקורה מבוקרת אקלים כאשר אתם מאמנים אותו במהלך חודשי הקיץ והחורף.

כשאתם מלמד את הפאג שלכם טריקים והפקודות, תנו לו פינוקים למטרות אימון בלבד והימנע מכך בזמנים אחרים. פאג סיני הוא כלב לא פעיל ולא ספורטיבי ויכול להשמין עם פינוקים מוגזמים, מה שעלול להחמיר את בעיות הנשימה.

לפאגים מעל גיל 6 חודשים יכול לקחת יותר זמן ללמוד, במיוחד במה שקשור לעשיית צרכים, מאשר לכלבים צעירים יותר.

רוב הפאגים אוהבים לרצות את בעליהם, ועם זמן, סבלנות והבנת האישיות הייחודית של פאג, אילוף הוא לא רק דרך ללמד את הכלב שלך התנהגות טובה, אלא דרך נהדרת להתחבר עם חברך הארבע-רגליים הנפלא!

אתם מוזמנים ללחוץ כאן וללמוד עוד על הפאג, ואם אתם עדיין מבולבלים או מרגישים שעזרה מקצועית תועיל לכם אז מומלץ בחום למצוא מאלף שמבין את הגזע, מדובר בהשקעה כספית קטנה שתשתלם לשנים ארוכות ומאושרות לכם עם הפאג שלכם.

Similar Posts