ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

יורקשייר טרייר בריאות איך לדאוג שיהיו לו חיים ארוכים ובריאים

כלב יורקשייר טרייר בריאות. איך לדאוג שליורקי שלכם יהיו חיים ארוכים ובריאים

יש הרבה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לתת ליורקי שלכם הזדמנות לחיים ארוכים, במיוחד כשמדובר בגורמי מוות כמו טראומה. לטיפול המסור שתתנו ליורקשייר טרייר מהיום הראשון בבגרות ועד לגיל הזקנה תהיה השפעה נהדרת ומתמשכת על הבריאות ותוחלת החיים של היורקשייר טרייר שלכם.

אל תדלגו על החיסונים הנדרשים

זיהומים הם גורם המוות מספר אחד בגורי יורקשייר טרייר, והם מהווים גורם סיכון רציני גם לכלבים בוגרים. לכן עליכם להקפיד על החיסונים של היורקי שלכם.

יש וטרינרים שאף אומרים לא להוציא את היורקי ​​מעבר לגבולות הרכוש שלך עד שבועיים לאחר מתן כל חיסוני הגורים, ושאם לבעלי חיים אחרים יש גישה לחצר, יש לשמור על הגור במעקב צמוד ואין לאפשר להם להתקרב לשתן או צואה של חיות מחמד אחרות או לבוא במגע עמם.

הימנעו מסכנות פוטנציאליות בבית עבור כלבכם

דברים שרעילים לכלבים

חשוב לזכור כי יורקשייר טרייר ממוצע שוקל בין 2.3 ל -3.2 ק"ג בלבד, ואם משהו רעיל לכלב גדול, הוא יהיה רעיל פי כמה לכלב קטן כמו יורקשייר טרייר.

אני לא צריך לספר לכם שכלבים, גורים ובוגרים, עלולים לנסות לאכול כל דבר שהם יכולים ונראה להם מעניין.

לכן, חשוב להיות מודעים לחפצים, מאכלים וחומרים ביתיים שעלולים להיות קטלניים עבור יורקשייר טרייר אם הם יבלעו אותו. היזהרו עם פריטים כמו (רשימה חלקית כמובן):

  • משקאות אלכוהוליים
  • נוזל לרדיאטור
  • אבוקדו
  • אקונומיקה
  • שוקולד
  • נרות ציטנורלה (דוחה יתושים)
  • תרופות וכדורים
  • גלולות דיאטה
  • גרעיני פירות
  • שום
  • ענבים וצימוקים
  • צמחים ביתיים שונים (לא כולם כמובן)
  • אבקות כביסה
  • אגוזי מקדמיה
  • כדורי עש
  • פיתיון לעכברים וחולדות
  • מי שטיפת פה
  • בצלים
  • משככי כאבים
  • סלמון חי
  • מלח
  • ויטמינים
  • מוצרים הכוללים קסיליטול (רעיל ביותר לכלבים)
  • בצק שמרים

חלק מהתסמינים שניתן לצפות אם הכלב שלכם בולע אחד מהאלמנטים האלה כוללים אובדן תיאבון, שלשולים והקאות.

אם זה קורה, היורקי שלך יכול להיות היפוגליקמי ומיובש, וככל שהוא קטן יותר, כך הוא יהיה רגיש יותר.

אם חושדים שמשהו מהרשימה שלמעלה נבלע, פנו מיד לווטרינר שלך.

יורקי – תאונות בבית, בחוץ ואיך להמנע מהן

מכיוון שטראומה (כל מכה או חבלה) היא גורם המוות השני אצל גורי יורקשייר טרייר והגורם השלישי המוביל בקרב יורקשייר טרייר בוגרים, חשוב שתקדישו תשומת לב רבה ככל האפשר למתן סביבה בטוחה ליורקי שלכם.

ישיבה או דריכה

כל בני הבית וכל המבקרים אצלכם צריכים להיות מודעים היטב לכך שהיורקי ממש קטן ולכן בסיכון גבוה לחבלה חמורה מדריכה לא מכוונת. היורקי שרוצה להיות בקרבתכם ולחקור ולהריח אורחים שבאים לבקר יכול להופיע בשקט וללא אזהרה מתחת לרגלי בני הבית והאורחים.

על בני הבית תמיד להסתכל לפני שהם הולכים, להיזהר בהליכה בחדרים חשוכים, להסתכל לפני שהם הולכים אחורה, ולהסתכל תמיד לפני שהם יושבים.

כאשר יורקי ישן, הוא צריך להיות באזור בטוח ומוגן, כמו כלוב או אזור מגודר בגדר לכלבים, כך שאם אנשים יתעוררו בלילה, בחושך, הם לא ידרכו עליו בטעות.

פקודות בסיסיות, חשיבותם ליורקשייר טרייר שלכם וטיול עם רצועה

אחד הצעדים הראשונים והטובים ביותר לנקוט הוא ללמד את היורקשייר שלך את כל הפקודות הבסיסיות, כגון "שב" ו"בוא ". אם היורקי שלך רץ לכביש מהיר וסואן, פקודה פשוטה וסמכותית כזו יכולה להציל את חייו.

עם זאת, בשום שלב בזמן שאתם בחוץ עם היורקי שלכם אין לתת לו להיות ללא רצועה, אלא אם כן מדובר באזור מגודר ובטוח. אם הוא יהיה חופשי ואיזו אטרקציה תמשוך אותו לכביש הוא מסתכן בפגיעת רכב, אחד הגורמים הגדולים לטראומה קטלנית.

השתמשו ברתמת כלבים מרופדת שלא מפעילה בשום מקרה לחץ על הצוואר כדי למנוע קריסת קנה הנשימה שהוא מצב מסכן חיים.

לעולם אל תשאירו את הגור או הכלב שלךכם לבד בחוץ, גם אם החצר סגורה, מכיוון שגזע זה מסוגל לחפור מתחת לגדר. לנקבות לא מעוקרות ולזכרים לא מסורסים יש נטייה לנסות להימלט בתדירות גבוהה יותר מאלו שכן.

סכנת בריחה

שימו לב לעובדה שהיורקשייר טרייר באישיותו הוא כלב שובב עם נשמה של צייד והרפתקאן, אם תפתחו את דלת הכניסה מבלי לשים לב לאיפה היורקי שלכם, אתם עלול לראות אותו רץ לעבר האופק. אם גור היורקשייר טרייר שלכם נוטה לבוא אל הדלת כשהיא נפתחת, אולי כדאי שתודיעו לכל מי שבא שצריך לדפוק או לצלצל לפני שנכנסים אפילו אם הדלת לא נעולה, כדי לאפשר זמן לאבטח את הגור.

יורקשייר טרייר בצבעי שזוף, אפור

יורקשייר טרייר – סכנת נפילה

נפילות ופציעות קטלניות הוא נתון סטטיסטי עצוב שקורה לגזע זה לעתים קרובות מדי. זה יכול לקרות אם לא מלמדים ילד טכניקות טיפול נכונות בכלב זעיר כמו היורקי, או אם בעלים מנסה לבצע ריבוי משימות והיורקי נופל מזרועותיו.

יורקי יכול להיפצע גם אם מרימים אותו והוא קופץ מידך. יש לנקוט בזהירות רבה כאשר מרימים או מחזיקים כלב יורקשייר. כשאתה אוחז בכלב זה, כל תשומת הלב צריכה להיות על כך ללא הסחות דעת.

היה מודע בכל עת עד כמה עדינים גזעי טוי כמו יורקשייר טרייר יכולים להיות.

יורקשייר טרייר וסכנת היפוגליקמיה

היפוגליקמיה מופיעה לרוב אצל גזעי טוי, כגון יורקשייר טרייר, ואם היא מתרחשת, היא תתרחש בדרך כלל בארבעת החודשים הראשונים. זה משהו שיחסית יכול לקרות בקלות וכבעלים חשוב להיות מודעים לסימפטומים ולפעול במהירות אם יש חשד לכך.

אמנם הרבה יותר נדיר, אבל גם יורקשייר טרייר בוגר יכול לפתח היפוגליקמיה, לרוב כתוצאה ממחלת כבד, מקרים חמורים של מחלת אדיסון, אלח דם או סיבוכים בהריון בנקבות יורקשייר טרייר.

הסימפטומים שיש לשים לב אליהם כוללים:

  • חולשה
  • ישנוניות
  • רעידות
  • התקפים
  • התעלפות
  • חולשת שרירים
  • התנהגות מבולבלת
  • טמפרטורת הגוף נמוכה מהרגיל
  • דיכאון

ראוי להזכיר כי לא כל הסימפטומים בהכרח יופיעו, או שהם עלולים להתרחש ברצף כה מהיר, עד כי חלקם אינם נראים לעין.

עליכם לפקוח עין על היורקי שלכם במקרה שאחד מהתופעות הללו מופיעים ולפנות מיד לטיפול רפואי אצל הווטרינר.

ברגע שאתם מבחינים בסימפטומים של היפוגליקמיה, מומלץ למרוח דבש על החניכיים של יורקי. לאחר מכן לשים רפידות חימום מחוממות סביב גופו כדי לאט לאט להעלות את הטמפרטורה.

צעדים אלה יעזרו לייצב את הגור כך שתוכלו לקחת אותו אחר כך לווטרינר או אפילו לבית החולים לבעלי חיים.

עבור כלבים בוגרים שסובלים מהיפוגליקמיה, האכלה קבועה של ארוחות קטנות, עתירות חלבון, שומן ופחמימות מורכבות לאורך כל היום, תועיל לרווחתם.

ליורקי הסובלים מהיפוגליקמיה יעזרו גם תוספי תזונה כגון ג'ל תזונתי עשיר בקלוריות בארוחה שלהם או כטיפול בין הארוחות כדי לשמור על רמת הסוכר בדם ברמה הנכונה. התייעצו עם וטרינר לגבי זה.

היגניית פה וטיפול שיניים ליורקשייר טרייר

כאשר שן הופכת לדלקתית, הזיהום יכול לעבור לגוף ולהגיע ללב ולמוח.

כלבים עם שיניים חולות סובלים מכאבים שמפעילים לחץ על כל גופם, ויורקים מבוגרים עם שיניים חסרות מתקשים לאכול.

מכל הסיבות הללו, ניקוי שיניים נכון הוא חשוב מאוד ויכול להוות צעד שתוכלו לנקוט בכדי להאריך את חייו של היורקשייר טרייר שלכם.

צחצוח טוב של 4-5 דקות בכל יום יחד עם בדיקות מקצועיות אחת לשנה ישמרו על שיניו של היורקי בריאות וחזקות.

השתמשו במשחה שיניים איכותית מיוחדת לכלבים ולהשלמת תחזוקת הפה העזרו בחטיפים דנטליים לכלבים שגם הם עוזרים לכלבכם לשמור על היגיינת פה טובה ושיניים חזקות.

אל תשכחו ללחוץ כאן לגלות עוד על איך לטפל ביורקשייר טרייר שלכם.

עיקור או סירוס היורקשייר טרייר כדרך להאריך את חייהם

עבור זכרים ונקבות של יורקשייר טרייר כאחד ולמרות שישנם כמה מחקרים סותרים, רוב הווטרינרים מסכימים כי עיקור וסירוס מאריכים את תוחלת החיים.

זכרים שעברו סירוס לפני גיל 6 חודשים חיים ב -20% יותר מאלה שלא מסורסים.

נקבות שעוקרו לפני גיל 6 חודשים (חייבות להיעשות לפני מחזור החום הראשון שלהן) חיות ב- 25% יותר מאלה שלא עוקרו.

כאשר כלבה נקבה מעוקרת כראוי, מסולקים הסיכויים לחלות בסרטן השחלות. סוג זה של סרטן כלבים הוא קטלני ב -50% מכלל המקרים.

עיקור מפחית גם את הסיכון לסרטן השד.

אצל זכרים זה מבטל את הסיכוי לחלות בסרטן האשכים (כאשר נעשה לפני 6 חודשים) ומקטין את הסיכויים לחלות בסרטן הערמונית.

תזונה בריאה

מה שכלבכם אוכל יום אחר יום, חודש אחר חודש ושנה אחר שנה משפיע מאוד על בריאותו הכללית ועל כן על חייו.

קנו לו רק אוכל איכותי שמתאים לו והימנעו מחטיפים שמיוצרים בצבעים עזים.

השתמשו במכשיר סינון בברז המטבח שלכם כדי לתת לו מים מסוננים, וודאו שתמיד יש לכלב שלכם מים זמינים וטריים לשתיה. החליפו לו את המים כל יום.

פעילות גופנית וחשיבותה לבריאות של היורקשייר טרייר

יחד עם תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה תעזור להאריך את תוחלת החיים של כלבך. זה שומר על בריאות הלב, שומר על השרירים ותורם לבריאות הרגשית של הכלב.

בעלים רבים מטיילים עם כלבם באופן קבוע במהלך האביב והקיץ; אך פחות בחודשי הסתיו והחורף הקרים יותר. חשוב לשמור על תדירות הטיולים גם במזג אוויר קר יותר.

 היורקשייר טרייר הם אתלטים נהדרים וזקוקים לפעילות הגופנית שלהם.

חשוב לאפשר ליורקשייר שלך לקבל את היתרונות של פעילות לאורך כל השנה. אמנם אתה יכול לקחת יום חופש בימים ממש קרים או אם יש סופת שלגים (לא קורה הרבה באזורנו), אבל אם תלבישו את היורקשייר טרייר שלכם כמו שצריך (ואת עצמך כדי שלא תרצה לחזור לבית), 20 דקות ביום בקור יעשו את היורקי שלך רגוע ושמח.

אל תדחו או תדלגו על ביקורים אצל הווטרינר

למחלות קשות רבות יש סיכויי החלמה טובים אם הן נתפסות מוקדם. זה רלוונטי במיוחד בכל הקשור למחלות כבד ולסרטן.

הקפידו לתקצב בעיות רפואיות בלתי צפויות; כך לא תגיעו למצב שתהססו לקחת את כלבם לווטרינר בגלל הנטל הכלכלי של הביקור. ההוצאה תיכלל בתקציב החודשי של הבעלים. כדאי לשקול גם ביטוח לחיות מחמד; למרות שרובם אינם מכסים מומים מולדים ותנאים קיימים.

תוכניות רבות מכסות זיהומים, בעיות עיניים, אלרגיות, מחלות קיבה, כיבים, דלקת פרקים, בעיות עור כולל סרטן העור, בעיות בשלפוחית ​​השתן, בעיות בציפורניים, שפשופים, מחלות בבלוטת התריס, מחלות כליות, עקירת שיניים, טיפול מטראומה, דלקות ריאה, סוכרת ועוד .

השורה התחתונה היא שאם נוצר מצב שבו אתם תוהים האם היורקי שלך צריך לפנות לוטרינר, רוב הסיכויים שהתשובה היא כן. איבחון מוקדם חשוב להחלמה מוצלחת, וקבלת הטיפול הנכון יכולה למנוע מבעיות קטנות להפוך לבעיות גדולות יותר, חמורות יותר ומסכנות חיים.

השלימו עם הגיל של הכלב שלכם

הזמן עובר במהירות ובעלים רבים לא רוצים להודות שהיורקי שלהם גם הוא מזדקן. עם זאת, חשוב להיות מודעים לתוחלת החיים האופיינית לגזע זה ולבצע שינויים בטיפול בהתאם לגילו של כלבכם, זה יעזור לשפר את איכות חייו.

לכלבים מבוגרים מומלץ לקנות מיטות אורטופדיות שמתאימות למשל לכלבים הסובלים מדלקת מפרקים הקשורה לגיל. יתכן ויהיה צורך להתאים פעילות גופנית ומזון. תוספי מזון וטכניקות טיפוח ספציפיות יותר יכולות לעזור בבעיות הזדקנות כמו עור יבש ופרווה.

כלבים מבוגרים מומלץ לקחת לבדיקות שגרתיות פעמיים בשנה.

קבלו את ההחלטה הנכונה לגבי יורקי חולה

למרבה הצער, רוב בעלי הכלבים יצטרכו לקבל החלטת "סוף חיים" לגבי הכלב שלהם. רק כ -25% מהכלבים מתים בשלווה מסיבות טבעיות במהלך השינה. עבור 75% מהכלבים הנותרים, הבעלים יצטרכו לקבל החלטה קשה ביותר כדי או לסיים את סבלם.

במקרים כאלה זה לא שאלה של 'אם' אלא של 'מתי'. זה עניין כל כך אישי שללא ספק יכביד על ליבם של אלה שצריכים להחליט. בעלים רבים תוהים מתי לאפשר לכלב למות וכיצד לדעת אם כלב רוצה להיות מורדם. אלה שאלות קשות.

בזמנים כאלה חייבים להסתכל על איכות החיים של הכלב. אם היורקי שלכם מתקשה לנשום או סובל מכאבים כמעט קבועים וכל אמצעי הטיפול מוצו, בדרך כלל עדיף לעזור לו ללכת למקום טוב יותר.

במקרים רבים, בעלי הכלבים חייבים לשאת בכאב האובדן על מנת להציע לכלבם את המתנה של הקלה בכאב וסוף הסבל.

Similar Posts