ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

לאלף גור שיצו לעשות צרכים בחוץ

איך לאלף שיצו לעשיית צרכים בחוץ?

אם יש לכם גור חדש של שיצו, אני יכול לנחש שאחד הדברים הראשונים שעולים בראש זה איך לאלף אותו לעשיית צרכים בחוץ. ובכן, יש לי חדשות טובות . זה הרבה יותר קל ממה שאתם חושבים. שיצו הוא כלב אינטליגנטי מאוד וניתן לאילוף בקלות יחסית. אבל איך לעשות את זה בצורה הטובה והקלה ביותר?

אז איך מלמדים שיצו לעשיית צרכים בחוץ? זמני האכלה ויציאות החוצה בזמנים קבועים, חיזוק חיובי, בשילוב אימוני כלוב בין היציאות לצרכים, הם הדברים החשובים ביותר. באופן זה, הגור שלכם ילמד להפריד בין אזור עשיית הצרכים שלו לבית. זה ייקח כמה חודשים, אז היו סבלנים.

עכשיו, בואו ללמוד את השלבים להכשרה לעשיית צרכים בחוץ של כלב השיצו שלכם באופן מפורט.

האם קשה לאלף שיצו לצרכים בחוץ?

אילוף גור שיצו לצרכים קל יותר ממה שחושבים. מרגע שנולדו הגורים אמם מנקה אותם, וכשהם גדולים והאמא כבר לא מנקה אותם, המגדל מנקה אחריהם ומוודא שה"מאורה "שלהם תמיד נקייה. זה יוצר התניה בגור תמיד לרצות אזור מחייה נקי.

ככל שהגורים מתבגרים, הם מתחילים לצאת וללמוד כי זה דבר טוב להתרחק מה"מאורה". כשאתם מביאים את הגור הביתה, התחילו עם שטח קטן מאוד כ"מאורה" שלו והגדילו אותו ככל שהוא צובר את אמונכם. המטרה הסופית היא שכל הבית יהיה ה"מאורה "שלו, שהוא מקום שיש לשמור עליו נקי.

אם המגדל התחיל כבר להוציא את הגורים החוצה לצרכים לפני, זה דבר טוב עבור הבעלים החדש כי הגור יודע מה זה דשא ומה לעשות שם.

אם הגור היה בארגז מלידה ועד שהבאתם אותו לביתכם, הדשא הוא אזור לא מוכר. אז אם כשאתם מוציאים את הגור שלכם לצרכים הוא רוצה לשחק, יש להיות סבלניים. הגור החדש שלכם זקוק לזמן כדי להבין מה אתם רוצים שהוא יעשה.

השיטה לאילוף שיצו לעשיית צרכים בחוץ, 4 עקרונות חשובים

ראשית מומלץ לקבוע לשיצו שטח מחייה מצומצם. לצורך יצירת השטח הזה עדיף להשתמש בכלוב שישמש כמאורה החדשה עבור הגור שלכם. הגור יבלה חלק ניכר מזמנו באותו שטח במשך החודשים הראשונים. תנו לו חטיפים לכלבים וצעצועי לעיסה. אותו שטח הוא המקום שבו צריך להשאיר את הגור בזמן שאתם מחוץ לבית או לא יכולים לפקוח עליו. בשלב מסויים אפשר אפילו להגביל את השטח הזה לחדר שלם בבית.

זמני האכלה קבועים לשיצו

כשאתם שומרים על זמני האכלה קבועים לשיצו שלכם, סביר יותר שהם יצטרכו לעשות צרכים בזמנים קבועים. כדאי להאכיל את הגור פעמיים ביום בערך באותה שעה בכל יום. בדרך כלל, השיצו שלכם יצטרך לצאת כחצי שעה לאחר האכילה.

מים הם סיפור אחר. תמיד לדאוג שיש מים זמינים. הגבלת הגישה של הכלב שלכם למים עלולה להיות לא בריאה ואפילו מסוכנת.

אני מציע לכם להשתמש בבקבוק מים לכלבים או מתקן שתיה לשיצו (להשיג בכל חנויות החיות). המתקן שומר על הפנים יבשות ונקיות, ומונע גידול של פטריות או זיהום שיכולים לגדול על פרווה שרטובה באופן קבוע.

שיצו לבן בחוץ

להוציא את השיצו באותן השעות כל יום

לאחר שהגור שלכם סיים לאכול, תוכלו לשחק איתו או להחזיר אותו לכלוב. בערך 5 עד 25 דקות לאחר האכילה, הגור שלכם יצטרך ללכת לשירותים. אמרו לו "שירותים" או "קקי" או כל מילת מפתח שאתם רוצים להתנות אותו אליה בקול מתוק ומעודד. הניחו את הגור על הרצפה ואמרו "לך לשירותים" או את המילה שאתם רוצים שוב. הגור שלכם לא יבין את הטקס הזה בהתחלה, אבל היו בטוחים שיותר מוקדם ממאוחר הוא יקלוט זאת.

בשבוע-שבועיים הראשונים זה נראה כאילו זה לא עוזר, אבל אסור להתייאש! פשוט תסתובבו איתו בחצר ותחכו. פעולת ההליכה עצמה מזרזת אצל גור השיצו את פעולת המעיים והשלפוחית.מעודדת אותם ללכת לשירותים. אחרי שהגור עושה מה שצריך, עודדו אותו בקול ידידותי ורך "ילדה טובה (ילד), שירותים בחוץ!", או משהו בסגנון. הכי חשוב כאן זאת העקביות.

אחרי שהגור שלכם משתין בחוץ, אתם יכולים להכניס אותו פנימה לשחק למשך כ- 30 דקות בכל פעם ואז להחזיר אותו לכלוב. אם הגור שלכם לא עשה את צרכיו בחוץ, יש להחזיר אותו לכלוב או לאזור המצומצם שלו ולתת לו הזדמנות נוספת לצאת החוצה לאחר כ- 30 דקות נוספות.

בהתחלה זה לא יהיה נוח, אבל הגור שלכם יבין במהרה. הגור צריך ללמוד לשלוט על שלפוחית ​​השתן ועל המעי. בכך שאתם שומרים אותו באזור סגור, הוא נמנע מלהקל על עצמו ועם מוטיבציה להתאפק עד שתוציאו אותו שוב.

בתקופת האילוף לעשיית צרכים כאשר הגור עוד קטן הוא יצטרך לרדת יותר משלוש פעמים ביום. אולי אפילו שש פעמים, אבל חלק מהיציאות האלה יהיו קצרות, אפילו חמש דקות או פחות כדי שיעשה מה שצריך בחוץ.

צריך לזכור שהגור לא יכול לשלוט עדיין בסוגרים שלו בצורה מלאה ושאילוף נכון וסובלני יעזור לו ללמוד לעשות בחוץ בלבד כאשר יוכל לשלוט בהם לחלוטין.

נסו לקחת את הגור שלכם לאותו מקום בכל פעם

הריח משמש כטריגר להניע את הגור לעשות את צרכיו.

דבר ראשון בבוקר, הוציאו את הגור מהכלוב שלו והוציאו אותו החוצה לעשיית צרכיו, אם אפשר למקום קבוע.

השיצו שלכם יזהה את ריח השתן והצואה, והדבר יעודד אותו לעשות שם שוב את מה שהוא צריך.

חיזוק ההתנהגות על ידי תגמול השיצו

תגמול הכלב על עשיית צרכיו בחוץ יכול לעזור מאוד. כלבי השיצו הם בעלי חיים ידידותיים שתמיד רוצים לרצות את בעליהם. להציע לו איזשהו צ'ופר כאשר הוא עושה את צרכיו בחוץ יכול לעזור לעודד את ההתנהגות הזו.

הצ'ופר יכול להיות חטיף לכלבים, חתיכת בשר קטנה וכד', חשוב להתייעץ עם וטרינר בהתאם לגילו של הגור.

עם הזמן, כאשר השיצו כבר יתרגל ללוח הזמנים ולעשיית צרכיו בחוץ הפסיקו לתת לו צ'ופרים. לא תרצו שהשיצו יתרגל לטווח ארוך שהוא מקבל תגמול כל פעם שהוא מבצע את הפעולה הטבעית של עשיית צרכיו בחוץ.

הדרך לעשות זאת היא לצמצם בהדרגה את הצ'ופרים שהוא מקבל ככל שאתם רואים שההתנהגות הזאת נהיית יותר ויותר קבועה ורגילה אצלו.

חשוב שהתגמול לשיצו על עשיית צרכיו בחוץ יהיה מיידי. אחרת, הגור לא יקשר בין הפרס להתנהגות הטובה המצופה ממנה.

היו קשובים לסימנים שהשיצו שלכם צריך לצאת החוצה

עליכם לפקוח עין על הגור שלך בכל עת שהוא נמצא מחוץ לכלוב או לשטח שהגדרתם לו. אם אתם רואים את הגור שלכם מתכופף או נעמד בתנוחה של עשיית צרכים, אתם צריכים לפעול במהירות כדי לאסוף אותו ולשאת אותו החוצה לעשיית צרכיו.

כאשר הגור שלכם מסיים את צרכיו בחוץ, גמלו אותו במחמאות כגול "ילדה טובה (ילד)." האילוף עשוי להימשך כמה חודשים או פחות אם יתמזל מזלכם. רוב הגורים מאולפים בגיל חצי שנה לערך.

אני ממליץ לכם בהתחלה להוציא את הגור כל שעה. אם אתם עובד במהלך היום, אתם צריך לקחת את הגור לשירותים ברגע שאתם חוזרים הביתה.

ככל שתהיו עקביים יותר כך הגור שלכם ילמד מהר יותר. עקביות היא העקרון החשוב ביותר. יתכן וזה לא יקרה בן לילה, ולכן סבלנות היא המפתח. שמרו על האזור המוגדר של הגור נקי ככל האפשר, שכן כלוב (או אזור) נקי יותר פירושו הרגלים נקיים יותר עבור הגור.

מה לעשות כשהגור שיצו שלי עושה את צרכיו בבית?

אל תענישו את השיצו שלכם

שי צו לא מגיבים טוב לעונשים. אם אתם רואה שהשיצו שלכם עשה "תאונה" בבית, מאוחר מדי לנזוף בכלב. להעניש את שיצו אחרי מעשה רק יבלבל אותו.

לעולם אל תכניסו את כלבכם לכלוב שלו כצורה של עונש. לעולם אל תשתמשו באלימות פיזית, , כצורת עונש.

אתם אף פעם לא צריכים לצעוק על השיצו שלכם. הצורה היחידה של נזיפה שאתם צריכים להשתמש בה היא "לא!"  הרמת קול יכולה להפחיד את כלבכם וליצור סביבה של פחד. זה יכול להקשות על האילוף במקום להקל ולזרז אותו.

לחצו כאן לגלות עוד על האופי של השיצו שלכם והאם הוא הכלב בשבילכם.

נזפו בו באותו הרגע

אם אתם תופסים את השיצו שלכם עושה את צרכיו בתוך הבית בשעת מעשה, נזפו בו מיד. הגידו לו "לא!" תוך כדי מחיאת כפיים. ואז מיד הוציאו אותו החוצה כדי שיעשה את מה שהוא צריך (ייתכן שהפסיק באמצע בעקבות הנזיפה שלכם).

כלבים חווים את החיים באופן מיידי. אם אתם לא נוזפים בשיצו שלכם ברגע התאונה, הכלב לא יבין מדוע הוא ננזף.

נקו את ה"תאונות" בצורה יסודית

במקרה של תאונה, יש לנקות היטב את האזור. השתמשו בתרסיס לנטרול ריחות והקפידו להסיר עקבות שתן או צואה.

אתם רוצה לוודא שהאזור נקי ושהריח של היציאות נעלם. שיצו, כמו כל הכלבים, נמשך לריח. אם אזור מריח כמו שתן או צואה, סביר להניח שהדבר יעודד אותו לעשות את צרכיו באזור זה שוב.

היו סבלניים

שיצו הם כלבים הניתנים לאילוף לעשיית צרכים בחוץ בצורה קלה יחסית, אך עשויים לחלוף מספר שבועות עד שכלבכם מאומן לכך בהצלחה. אם אימצתם שיצו בוגר, האילוף עשוי להימשך זמן רב יותר.

עם זאת, אימונים מתמידים לאורך תקופה ארוכה ישתלמו סופית. גם אם אתם מתוסכלים, נסו להיות סבלניים בזמן שאתה מאמן את השיצו.

אל תוותרו ואל תתייאשו! הגור ילמד לבסוף שהבית הוא ה"מאורה" שלו ושעליה להשאר נקייה.

עדיין לא בטוחים האם זה הכלב בשבילכם? קראו כאן על 4 סיבות למה השיצו לא מתאים לכם.

שאלות נפוצות

באיזו תדירות יש לקחת גור שיצו החוצה?

יש לזכור כי לגורים, כמו לתינוקות, אין שליטה על "תאונות". כשהם קטנים הם לא יכולים לחכות אפילו שעתיים וכדאי לקחת אותם כל שעה או אפילו פחות במידת הצורך.

מאיזה גיל אפשר להתחיל לאלף שיצו לעשיית צרכים בחוץ?

אפשר להתחיל לאלף גורים כבר מגיל 8 שבועות לעשיית צרכים בחוץ.
כמו בכל אילוף, אימון לעשיית צרכים בחוץ צריך להיעשות בשלב מוקדם בחיים כאשר השיצו הוא גור. גור שיצו יתחיל להבין כבר מגיל חודשיים עד שלושה חודשים איפה מותר ואיפה אסור.
אם אימצתם כלב בוגר שאינו מחונך לעשיית צרכים בחוץ, עדיין תוכלו ליישם את אותן טכניקות המתוארות במאמר זה, אך זה יהיה הרבה יותר קשה וידרוש הרבה יותר התמדה, הבנה. וסבלנות.
עם מסירות והתמדה, כלב בוגר יכול ללמוד טריקים חדשים.

כמה זמן לוקח לאלף גור שיצו לעשיית צרכים בחוץ?

בדרך כלל לוקח לגור 4-6 חודשים לאילוף מלא, אבל לחלק מהגורים זה יכול לקחת עד שנה. לגזעים קטנים יותר כמו השי צו יש שלפוחיות קטנות יותר ומטבוליזם מהיר יותר שדורשים טיולים רבים יותר לפארק.
החדשות הטובות הן שאם תתאמצו לאמן אותו כראוי, זה יכול לקחת 2-4 חודשים.

Similar Posts