ייתכן שפוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאקבל עמלה אם תלחצו על קישור ותרכשו דרכו פריט או שירות. זה מגיע ללא עלות נוספת מצדכם. מוזמנים ללמוד עוד בעמוד מדיניות הפרטיות

דברים לקחת בחשבון לפני שבוחרים כלב

9 דברים שחשוב לקחת בחשבון לפני שבוחרים איזה כלב לאמץ

בחירת גזע הכלבים המתאים ביותר עבורך זה יותר מאשר רק לחפש פנים מתוקות. חשוב שהכלב שתבחרו יעמוד בציפיותיכם, אך חיוני גם לקחת בחשבון את צרכי הכלב.

אם אתם רוצים להביא כלב הביתה ולתת לו בית אוהב, הנה כמה גורמים שיש לקחת בחשבון כדי לעזור לך לדעת איזה כלב לבחור.

גודל הכלב וגודל הבית

גודל החלל שלך הוא חיוני והוא אחד הגורמים העיקריים שעליך לקחת בחשבון בעת ​​בחירת גזע כלבים.

האם את או אתה גרים בדירה קטנה או בבית? האם יש לכם מספיק מקום לכלב גדול? או שהסלון יהיה נוח רק לכלב קטן? האם יש לך חצר אחורית בה הכלב יכול לצאת החוצה בקלות להתאמן ואולי אפילו לעשות צרכים במקרה חירום?

גודל הכלב רלוונטי לא רק ביחס למקומו. גזעים גדולים כמו הדני הענק נוטים יותר למחלות גופניות, כגון בעיות בירך או קרעים ברצועה הצולבת הקדמית (ACL). עם זאת, כלבים קטנים יותר כמו הצ'יוואווה יכולים להיות פגיעים יותר לתאונות פיזיות או לטמפרטורות קרות יותר מאשר כלבים גדולים. את הדברים האלה כדאי לדעת לפני שתבחרו את החבר החדש שלכם.

לוח הזמנים היומי שלכם

בחירת סוג הכלב התואם את לוח הזמנים שלך תבטיח כי חיית המחמד שלך תקבל את הטיפול הדרוש לה.

האם יש לכם את הזמן הפנוי לאמן כראוי גור? האם תצליח לספק לכלב עתיר אנרגיה את ההליכות הארוכות והפעילות שהוא זקוק לו? או שאתה צריך כלב בוגר ועצמאי יותר שיכול להתמודד עם הישארות לבד למשך היום?

רמת הפעילות שלכם

כאשר בוחרים גזע כלבים חשוב למצוא כלב שמשלים את רמת הפעילות שלך.

כלב עתיר אנרגיה יתיש במהירות את הבעלים לעומת כלב רגוע יותר, וכלב בעל אנרגיה נמוכה יכול לתסכל בעלים שתמיד מחפש להפעיל את עצמו ומחפש פרטנר להליכות או אפילו ריצות.

האם יש לך אורח חיים פעיל? האם אתה אדם הרפתקן או איש בית? האם אתם אוהבים פעילות גופנית יומית כמו הליכה, ריצה ואפילו טרקינג מדי פעם, או שאתם מעדיפים לטייל בנינוחות בשכונה? האם כלב עם רמת אנרגיה גבוהה ישתלב בפעילות היומיומית שלך? כמה קרוב פארק הכלבים הסמוך ביותר אליכם?

או אולי אתה רוצה חבר על ארבע שיהיה מכור לישיבה על ברכיך או לידך בזמן שאתה צופה בתוכניות הטלוויזיה האהובות עליך?

הכלב הטוב ביותר עבורך יהיה כלב שצרכיו דומים לשלך.

גזע כלבים שמתאים לך

לגזעים שונים יש תכונות טבועות שונות. על פי מועדון המלונה האמריקני (AKC), ישנן שבע קבוצות של גזעי כלבים (עובדים, רועים, טוי (צעצוע), ספורטיביים, לא ספורטיביים, ציידים וטריירים).

כל גזע מגיע עם תכונות אופי שונות שחשוב לדעת כדי לבחור את הגזע הנכון שיהיה הכי תואם אליך.

אם אתם אלרגיים במיוחד לפרוות בעלי חיים, גזע כלבים היפואלרגני כמו הפודל יכול לענות על הצרכים שלכם, אם התכונות האחרות שלו תואמות את הצרכים שלכם.

כלבים מעורבים יכולים לשלב בין התכונות האידיאליות שאתה מחפש, אך זה אף פעם לא ערובה שתקבל את כל התכונות שאתה רוצה. למשל, לבולדוגים ופאגים גזעיים יש חללי אף קטנים מאוד, אשר יכולים להשפיע על יכולתם לנשום היטב כאשר הם נסערים יותר מדי.

גיל הכלב

גור, גיל ההתבגרות, בגרות, מבוגר. במהלך כל שלב, האישיות של הכלב משתנה בדרך כלל.

כלבים בוגרים נוטים להיות יותר מאומנים בבית ועשויים להיות בעלי מזג רגוע יותר מכלב צעיר. אצל כלבים מבוגרים אתה כבר מכיר את ההיסטוריה הרפואית שלהם ואת אישיותם, כך שזה פחות מסוכן מאשר עם גור צעיר יותר. עם זאת, ישנם כלבים מבוגרים שלא מסתדרים טוב עם ילדים צעירים (לעיתים בגלל חוויות טראומטיות בעבר), ולכן זהו היבט חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון.

אתם מטיילים ונוסעים הרבה

אם אתם רוצים לנסוע, תצטרכו להחליט מה לעשות עם הכלב שלכם במהלך אותה תקופה. אופציה טובה היא למצוא מישהו שאוהב כלבים ומוכן להישאר בביתך בזמן החופשה שלכם או לשמור על כלבכם בביתו.

נוף מכנף מטוס שקיעה זריחה

לא לכולם יש מישהו כזה שיוכל לפנות את הזמן בזמן שאתה לא נמצא, אז זה מאוד חשוב לשקול מה תעשו עם כלבכם בחופשה.

פנסיונים לכלבים הם גם אופציה טובה, אבל כמובן יש לקחת בחשבון את העלות שלהם.

חשוב למצוא מקום שתוכלו לסמוך עליו עם כלבכם בזמן שאתם לא נמצאים.

השארת הכלב שלכם עלולה לגרום לתחושת חרדה אצל הכלב, עוד סיבה לבחור נכון במקום להשאיר אותו בזמן נסיעה לכמה ימים או יותר.

כלב במשפחה עם ילדים: גיל הילדים

ישנם גזעים המתאימים יותר לילדים צעירים. גזעים פעילים וגדולים יותר יכולים לפעמים לתפוס את המרחב של הילד ולגרום לפציעה בלי כוונה, זה לא אומר שכלב גדול לא יתאים, רק שצריך לוודא שהוא מאולף ויודע איך להתנהג עם ילדים קטנים.

יש לי חבר שיש לו כלב זאב שנהיה החבר הכי טוב של ביתו בת השנה.

מצד שני יש כלבים, בעיקר מגזעי הטוי, שהם מאוד עדינים ושבריריים, וילדים קטנים עלולים להתייחס אליהם כמו לצעצוע ולא כמו ליצור חי, דבר שיסכן את הכלב ויכול להוביל לפציעות קשות או גרוע מכך.

לסיכום, חשוב לקרוא ולהתייעץ לגבי גודל ואופי הכלב שתקחו בהתאם לגיל הילדים שלכם.

ההיסטוריה של הכלב

אם אתם קונים ממגדל כלבים, תוכלו לדעת את ההיסטוריה של הכלב ואפילו של הוריו. אם אתם מאמצים ממקלט לבעלי חיים, אז יכול להיות שתוכלו לדעת פחות על עברו.

יתכן שהכלב ננטש או אפילו התעללו בו, ורגעים בהיסטוריה שלו יכולים להשפיע על אישיותו.

עם זאת, היסטוריה קשה לא אומרת שהוא לא יהיה הכלב המושלם בשבילכם.אתם רק צריכים להיות מוכנים להתאמץ ולרכוש את אמונו והוא יגמול לכם באהבה ונאמנות לכל החיים.

התחייבות לכל החיים

ייתכן שתרצה לקנות או לאמץ כלב עבור אדם אהוב. לדוגמא, אתה מחליט לקנות גור לילדיך, מגיע זמן והם יוצאים מהבית ואתם נשארים עם הכלב. האם אתם מוכן להמשיך לטפל בו?

זכרו שכלבים חיים יותר מעשור, וככל שהם מזדקנים הם יזדקקו לטיפול רב יותר מבחינת תזונה, טיפול רפואי ואפילו מיטה לכלבים. מצד שני, הם יהיו עצלנים ולא פעילים. האם אתם מוכנים לזה?

לדעתי, אין דבר יותר עצוב מכלב שיזדקן וננטש ע"י בעליו.

לכן, חובה לענות על שאלה זו לפני שמאמצים כלב.

כלב הוא מחויבות לכל החיים.

Similar Posts